Printserver? Hvilken....?
Fra : Sparre

Dato : 07-12-03 10:29

Hejsa....er på udkig efter en Printserver, simpel og "billig" har vel ca.
1000,- at bruge på det..

Et krav er at den kan tage en printer pr. USB ellers er der ikke nogen
krav...kan sådan en f.eks. finde ud af at tage en af de såkaldte USBhubs så
man evt. kan slutte flere printere til ?

Aner ikke noget om Printservere...såååå...

--
Sparre

Fra : Glenn Møller-Holst

Dato : 07-12-03 11:27

Sparre wrote:
> [...]
> man evt. kan slutte flere printere til ?
>
> Aner ikke noget om Printservere...såååå...

Hej Sparre

USB version 1.1 er kompatibelt med USB 2.0. (USB 1.0 udstyr kan give
problemer ved udstyrs-"sleep").

De printere der er lettest at sætte en printerserver på er
Postscript-printere.

Der kan være problemer med med nogle printere, hvis deres drivere ikke
understøtter, at man kan kommunikere med printeren via ethernet
datanet/netværk.

Printerservere kan indeholde mange andre services, som skal slås fra.
Nogle af dem kan derfor være svære at sætte op.

Kig f.eks. på:

D-Link Systems, Inc. Print Servers:
http://www.dlink.com/products/category.asp?cid=10

D-Link DP-301U Fast Ethernet Print Server (med en USB port og en
ethernet port; understøtter mange protokoller):
http://www.dlink.com/products/?pid=165

--

Til ældre Macintosh MacOS er dette produkt interessant:

Powerprint:
http://www.strydent.com/strydent-software-products/powerprint-products.html

mvh/Glenn

Fra : Glenn Møller-Holst

Dato : 07-12-03 13:21

Glenn Møller-Holst wrote:
> [...]

D-Link DP-301U er set til 601 kr.

mvh/Glenn

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 07-12-03 12:29

"Sparre" <christian@etdomain.dk> wrote:

>Hejsa....er på udkig efter en Printserver, simpel og "billig" har vel ca.
>1000,- at bruge på det..

Rene printservere er relativt kostbare, men jeg har da set en IOGEAR
printserver med USB port til omkring 600,-

Alternativet ku' være en bredbåndsrouter med indbygget printserver,
f.eks har ASUS en WL-500b til ca. 700 kroner.

>Aner ikke noget om Printservere...såååå...

Printservere er ikke helt uden problemer: En lang række printere
fungerer slet ikke på printservere, først og fremmest de helt billige
såkaldte 'windows printere'.

<mlr>

Fra : Sparre

Dato : 07-12-03 12:51

> Printservere er ikke helt uden problemer: En lang række printere
> fungerer slet ikke på printservere, først og fremmest de helt billige
> såkaldte 'windows printere'.

Vi har en HP PSC 750, den var _ikke_ billeg da vi købte den

--
Sparre

Fra : lange1325

Dato : 10-03-04 21:01

"Sparre" skrev d. 07-12-03 10:29 dette indlæg :
> [...]
USBhubs så
> man evt. kan slutte flere printere til ?
>
> Aner ikke noget om Printservere...såååå...

og jeg har problemer med den, den lukker mit internet ned :Det skal lige
sige at jeg også har en SMC broadband router

http://www.kandu.dk/