Nogle Her´med viden om import af VW Golf??
Fra : Kim

Dato : 06-12-03 21:03

Jeg har lige kigget på biler til salg på http://www.mobile.de/
Jeg søger på VW Golf TDI årg. 98-2000 og ser at man kan få en 11o hk.model
med aut. klimaanlæg + diverse ekstraudstyr for en 9- 10000 Euro
Kan nogen sige nogenlunde hvad afgiften ved import af f.eks 1999 Golf TDI
gået ca. 100.000 km.110 hk. aut. klimaanlæg og måske 6 gear.

Vurderer Told & skat efter salgspris i Danmark ,og tager 2/3 i afgift??

Jeg spørger fordi , det kunne jo være at man kunne få en bil med mere
udstyr,og lidt færre km ,end een købt herhjemme. Jeg har ca. 160000 at gøre
godt med,så måske jeg bare skal vente 1 år eller 2
Mvh. Kim

Fra : Mark Sandberg

Dato : 06-12-03 21:33

"Kim" <kim014@mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
hk.model
> med aut. klimaanlæg + diverse ekstraudstyr for en 9- 10000 Euro

Fin vogn.

> Kan nogen sige nogenlunde hvad afgiften ved import af f.eks 1999 Golf TDI
> gået ca. 100.000 km.110 hk. aut. klimaanlæg og måske 6 gear.

http://www.erhverv.toldskat.dk/obj.asp?o_id=166038

Og følg linket vurderinger.
Der er rigtig mange VW Golf

> Vurderer Told & skat efter salgspris i Danmark ,og tager 2/3 i afgift??

Afgiften er 63% af handelværdien i Danmark, for en tilsvarende bil incl.
forhandleravance og moms.

> Jeg spørger fordi , det kunne jo være at man kunne få en bil med mere
> udstyr,og lidt færre km ,end een købt herhjemme.

Ekstraudstyr er i Danmark afgiftmæssig nedskrevet til nul efter 6-8 år. Dog
vil en bil med meget ekstraudstyr have en højere handelsværdi ved de danske
bilforhandlere.

Kørte kilometre er noget du skal være varsom med. Tyskerne har ikke samme
lovgivning på det punkt, med justering af kilometertælleren. Samtidig kører
de væsenlig mere i gennemsnit end danskerne.

God jagt

/Mark.

Fra : Kim

Dato : 06-12-03 22:04

"Mark Sandberg" <sandberg@it.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> God jagt
>
> /Mark.
>
>Kan man ikke regne nogenlunde med km. hvis der er servicebog på bilen?
Kim

Fra : Mark Sandberg

Dato : 06-12-03 22:23

"Kim" <kim014@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Kan man ikke regne nogenlunde med km. hvis der er servicebog på bilen?

Det burde man kunne, men der er mange kneb. Nogen kunne f.eks. benytte sig
af 2 værksteder. Det autoriserede værksted der stempler servicehæftet, hver
gang de laver eftersyn. Det uautoriserede der stiller tælleren tilbage til
forrige tal, hvergang de laver deres eftersyn. Derved kan bilen have kørt
det dobbelte af visningen.

Øvelsen kan jo også udføres med flere uautoriserede eftersyn, hvis det
ellers passer med tidsintervallet mellem værkstedstemplerne.

Tit er ting ikke hvad du tror

/Mark.

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 06-12-03 22:31

On Sat, 6 Dec 2003 22:23:19 +0100, "Mark Sandberg" <sandberg@it.dk>
wrote:

> [...]
>Øvelsen kan jo også udføres med flere uautoriserede eftersyn, hvis det
>ellers passer med tidsintervallet mellem værkstedstemplerne.

Man kan med fordel spørge sælgeren om kopi af alle synsbilag - km står
på hver enkelt. Købes bilen i Sverige, har det svenske SBI alle
km-data liggende, så der ikke kan svindles (man syner jo bilen hvert
år, dérovre).

Vedr. afgift fik jeg i fredags at vide hos T&S, at det faktisk er
bilens handelsværdi uden afgift, der ligger til grund for
afgiftsberegningen. Som Mark nævner, er håndreglen med de 63% af en
given bils handelsprsi i DK en god rettesnor ift. afgiftsniveau.

Men det er meget vanskeligt, og man bør indsende en prøveballon for at
være helt sikker (KFz-brief og T&S-blanket).

Et eksempel:
En '96 BMW 525 TDS Touring vil efter min bedste overbevisning ligge på
125-135.000 kr i afgift (63% af 220.000 kr), hvor T&S mener 185.000 kr
(ren PC-kalkulation ved skranken). Hun lurede imidlertid godt nok
lidt, idet hun jo også kalkulerede en sammenligning vha. af
"63%-reglen"

/Mogens

Fra : Mark Sandberg

Dato : 06-12-03 22:47

"Mogens Knudsen" skrev i en meddelelse:

> [...]
> (ren PC-kalkulation ved skranken). Hun lurede imidlertid godt nok
> lidt, idet hun jo også kalkulerede en sammenligning vha. af

Hvis hun mente afgiften skulle være 185.000 skulle du ha' været hurtig til
at finde 10 danske BMW magen til. Der ville jo være god forretning i at
eksportere dem

Ligesom da min M5 blev kalkuleret ved skranken.........125.000 - 130.000
sagde damen og kiggede op fra computerskærmen ? Ja tak, det er vel afgiften?
Spurgte jeg hurtigt, for at få dét præciceret...........Nej, sagde hun. Det
er handelsværdien incl. forhandleravance og moms!! .........Nåeee, den må
jeg hellere få vurderet hos vurderingsnævnet.........Det var afgiften og
bilen blev som dig bekendt eksporteret

/Mark.

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 06-12-03 23:04

On Sat, 6 Dec 2003 22:47:01 +0100, "Mark Sandberg" <sandberg@it.dk>
wrote:

>Hvis hun mente afgiften skulle være 185.000 skulle du ha' været hurtig til
>at finde 10 danske BMW magen til. Der ville jo være god forretning i at
>eksportere dem

LOL - der er jo nogle stykker i Bilbasen. Næh - vi blev enige om, at
der måtte være noget galt.
Det gik bedre med en '96 Volvo 850 TDI - der ramte jeg præcis
T&S-computerens beregnede tal

> [...]
>jeg hellere få vurderet hos vurderingsnævnet.........Det var afgiften og

Jow, jow... :)

Et så kraftigt betonet liebhaverkøretøj skal man nok under alle
omstændigheder lade TS& se på.

På T&S-linket, du tidligere henviste til, er der forskellige "priser"
på M5, hvilket sikkert hænger sammen med den aktuelle tilstand. Som du
ved, kender jeg een mere med en '87 M5, som han har hentet sydpå -
hans afgift var knap så høj, men bilen var også langt ringere.

Dér går det så galt, hvis "han" (ovennævnte) vil sælge til udlandet
igen. Man kan jo ikke få mere, end man tidligere har betalt. Dét skal
"man" måske tænke lidt mere over for fremtiden - ved køb af
"vanskeligt i DK salgsbare modeller..."

/Mogens

Fra : Mark Sandberg

Dato : 06-12-03 23:29

> Et så kraftigt betonet liebhaverkøretøj skal man nok under alle
> omstændigheder lade TS& se på.

Det afhænger jo af retningen, export eller import

> [...]
> ved, kender jeg een mere med en '87 M5, som han har hentet sydpå -
> hans afgift var knap så høj, men bilen var også langt ringere.

Ja, der er stor forskel på tilstanden af ældre biler.

> [...]
> igen. Man kan jo ikke få mere, end man tidligere har betalt. Dét skal
> "man" måske tænke lidt mere over for fremtiden - ved køb af

Jo, men "han" vil jo absolut køre i de sjove biler
Lidt til vedligeholdelse, må det jo også godt koste.
Sjovt som interessen for høj eller lav vurdering pludselig kan skifte.
Dog mener jeg stadig, at udgangspunktet nu engang må være handelsprisen i
DK.
Det er jo i disse priser, der er indeholdt afgift. Ellers kan en forhandler
jo købe og eksportere en dansk BMW som i dit eksempel, Vel og mærke har han
så stadig bilen i sin tyske afdeling, uden den har kostet ham en krone.
Staten vil i dit eksempel have betalt det samme, som forhandleren har givet
i indkøb i DK.

Måske en lidt omvendt ordstilling, efter et par glas rødvin til aftensmaden

/Mark.

Fra : Kim

Dato : 06-12-03 23:22

> [...]
>
> Øvelsen kan jo også udføres med flere uautoriserede eftersyn, hvis det
> ellers passer med tidsintervallet mellem værkstedstemplerne.

Bliver ekstraudstyr som aut klimaanlæg , takseret højt , til en vurdering ??
Jeg kan se at en Golf IV 110 hk.årg. 98 TDI koster omkring 180-190000
herhjemme , vil det sige at afgiften vil blive ca. 63 % af dette beløb = ca.
113-120000 kr.
Det vil så sige at man max. må give 9000 euro for een magen til i Tyskland ,
hmmm så er der nok ingen fidus i
det .

Mvh. Kim

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 06-12-03 23:25

On Sat, 6 Dec 2003 23:22:15 +0100, "Kim" <kim014@mail.dk> wrote:

>Det vil så sige at man max. må give 9000 euro for een magen til i Tyskland ,
>hmmm så er der nok ingen fidus i det .

Bilen er for ny - man skal helst finde biler over 6 år.
Ekstraudstyr tæller "overhovedet" ikke med over 8 år.

/Mogens

Fra : Kim

Dato : 06-12-03 23:34

Tyskland ,

> Bilen er for ny - man skal helst finde biler over 6 år.
> Ekstraudstyr tæller "overhovedet" ikke med over 8 år.
>

> /Mogens
Ja så må man vente i 2 år , men bilerne ruster jo heller ikke der nede fra,
og en Golf 3 vil jeg ikke have
Mvh. Kim

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 06-12-03 23:41

On Sat, 6 Dec 2003 23:34:10 +0100, "Kim" <kim014@mail.dk> wrote:

>Ja så må man vente i 2 år , men bilerne ruster jo heller ikke der nede fra,
>og en Golf 3 vil jeg ikke have

Nu er VW ikke min stærke side, og jeg ved heller ikke, hvad du går
efter (km og så'n), men der er da masser af '99 Golf turbodiesel/TDI
til under 8.000 euro. De koster jo nærmere 6.500 euro...

/Mogens

Fra : Kim

Dato : 07-12-03 01:36

> [...]
>
> Øvelsen kan jo også udføres med flere uautoriserede eftersyn, hvis det
> ellers passer med tidsintervallet mellem værkstedstemplerne.

Kan man ikke købe en bil dernede som har kørt ca. 100000 km. og få
speedometer sat til 200000 km. og betale afgift af det ??
En sådan Golf IV TDI 110 hk. 1998 med klimaanlæg vil nok koste max. 140000
kr herhjemme afgift = ca. 85000 kr. indkøb af bil ca 70000 kr. ialt 155.000
kr.
Mvh. Kim

Fra : bme

Dato : 07-12-03 09:16

> [...]
140000
> kr herhjemme afgift = ca. 85000 kr. indkøb af bil ca 70000 kr. ialt

ved ikke om det er teknisk muligt, men du skal huske at du så skal køre
mindst 100kkm de første to år, da kilometerstanden bliver registreret ved
importen og ved hvert syn.

Dertil kommer betragtninger om svindel, bedrageri mm. som jeg helt undlader
at kommentere.

/bo

Fra : Kim

Dato : 07-12-03 09:46

"bme" <bms@post10.tele.hej> skrev i en meddelelse
> [...]
> importen og ved hvert syn.
>
> Dertil kommer betragtninger om svindel, bedrageri mm. som jeg helt

Jo men man hører jo, at de dernede bruger det at stille kmtæller tilbage, så
kommer jeg af med afgift større end ,jeg skulle. Det ser egenlig også
underlig ud at næsten alle TDI til salg i Tyskland har gået noget mindre end
herhjmme, så jeg kan se at man nemt kan snyde sig selv.
Mvh. Kim

Fra : Tom

Dato : 07-12-03 13:56

> [...]
kører
> de væsenlig mere i gennemsnit end danskerne.

man undres over hvor meget folk går op i det med km-tallet.
Hvis bilen har været brugt til rundstykkørsel m.m. kan motoren være endnu
mere opslidt end tysk bil med mange motorvejskilometer.

--
Tom

Fra : Kim

Dato : 07-12-03 14:00

"Tom" <tom_christensen@bigfoot.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> Hvis bilen har været brugt til rundstykkørsel m.m. kan motoren være endnu
> mere opslidt end tysk bil med mange motorvejskilometer.

Vil en bil med mange motorvejskilometer med speederen i bund ikke også slide
motoren meget ??
Mvh. Kim

Fra : Tom

Dato : 07-12-03 14:28

> Vil en bil med mange motorvejskilometer med speederen i bund ikke også
slide
> motoren meget ??

godt spørgsmål.
jeg har alrig kunnet nå over gennemsnitshastigheder på ca. 140 Km/t i flg
tripcomputeren og så skulle jeg køre lidt vel frisk. De tyske motorveje er
ikke som en nordjysk motorvej med 1 bil pr. time.

--
Tom