iMac / PC netværk
Fra : kihdip

Dato : 18-04-01 06:56

Dette har vist været oppe at vende før, men nu står jeg med problemet:

Jeg har købt et netkort til min PC og forbundet den til min iMac med et RJ45
kabel.
Jeg har tildelt PC og iMac hver sin IP adresse, og hvis jeg benytter en
'PING' fra PC'en får jeg svar fra iMac'en. - Så langt så godt....

Men: Jeg vil gerne kunne benytte arkivdelingen på iMac'en / andre computere
på PC'en, således at begge computere har adgang til de samme mapper. (Om de
fysisk ligger på iMac'en eller PC'en er uden betydning)
Med arkivdeling/andre computere, kan jeg ikke i øjeblikket se den anden
computer.

Umiddelbart har jeg på fornemmelsen, at jeg mangeler et klient-program til
iMac'en, som det, der standard er med Windows 98. (Uden at jeg ved det med
sikkerhed!)

Håber at der er én eller anden, der har været i samme problemstilling, der
kan hjælpe mig.

Kim Hyldgaard

Fra : Kell Jørgensen

Dato : 18-04-01 07:24

Hej Kim

"kihdip" <kim.hyldgaard@dxd.ericsson.se> skrev i en meddelelse
> [...]
> sikkerhed!)
>
> Håber at der er én eller anden, der har været i samme problemstilling, der

Miramar MacLan Personal Connect er din ven, installeres på Win98 maskinen.
Du kan nu dele alle resourcerne.
mvh
Kell Jørgensen
kell@proff-consult.dk

Fra : kihdip

Dato : 18-04-01 08:54

Hej Kell,

Tak for svaret.
Men er det virkelig nødvendigt at investere 199$ for at kunne dele sine
filer ?? - Findes der ikke et lille fikst freeware/shareware program som
kan klare de mest basale ting??

Alternativt kunne man måske installere en FTP client/server for at kunne
overføre filer ??

Kim

Fra : Kell Jørgensen

Dato : 18-04-01 10:15

Hej Kim

> [...]
> kan klare de mest basale ting??
>
> Alternativt kunne man måske installere en FTP client/server for at kunne

Mig bekendt er det den eneste løsning med MacLan (eller lignende
løsninger(købe))
Eller du skal omkring en server
mvh
Kell Jørgensen
kell@proff-consult.dk

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 18-04-01 19:50

Kell Jørgensen <kell@proff-consult.dk> wrote:

> Mig bekendt er det den eneste løsning med MacLan (eller lignende
> løsninger(købe))
> Eller du skal omkring en server

MacLAN er il at instalere på PC'erne - Der findes også Dave og
DoubleTalk til Mac'en.
Dave kan være lidt "buggy" mens DoubleTalk er lige til - Jeg har selv
doubletalk på min iBook, doubletalk kan dog ikke dele mapper på mac'en,
men kun forbinde til printere og mapper på PC'en.

En anden mulighed er at vente på Mac OS X med indbygget ftp server og
mulighed for at instalere SAMBA (smb og netbios)

--
Venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen

Hjælp! Jeg _er_ boligløs i København fra 1 april

Fra : Peter Gersmann

Dato : 18-04-01 20:32

In article <1es2hqe.12vi2xm1nymvxsN%reippuert@mac.com>,
reippuert@mac.com (Morten Reippuert Knudsen) wrote:

> En anden mulighed er at vente på Mac OS X med indbygget ftp server og
> mulighed for at instalere SAMBA (smb og netbios)

Hvad med WebDAV - ser ret interessant ud, og det er en del af X.

//Peter

Fra : Thomas Bjørn Anderse~

Dato : 18-04-01 11:54

"kihdip" <kim.hyldgaard@dxd.ericsson.se> writes:

> [...]
> kan klare de mest basale ting??
>
> Alternativt kunne man måske installere en FTP client/server for at kunne

Der er indbygget websharing i Mac OS 9, og Mac OS X kommer endog med
ftp server.

--
Thomas Bjorn Andersen, bjorn@daimi.au.dk
+++ATH

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 18-04-01 15:06

> [...]
> kan klare de mest basale ting??
>
> Alternativt kunne man måske installere en FTP client/server for at kunne

Ellers benyt Hotline.
Det fungerer fint.
Findes både i server og klient-versioner.
http://www.hotlinesw.com

--
Mvh. Søren C. Fischer
http://vvv.fischer.as

Fra : Hans Christian Hanse~

Dato : 19-04-01 09:26

kihdip <kim.hyldgaard@dxd.ericsson.se> wrote:

> Alternativt kunne man måske installere en FTP client/server for at kunne
> overføre filer ??

Jep, det kan du sagtens, det fungerer fint. Du kunne også lave en
web-server på en af maskinerne.

/hc

Fra : Henrik Enslev

Dato : 19-04-01 09:42

Hej
man kan også overføre dokumenter ved hjælp af ICQ, men det giver ikke
mulighed for at du kan hente.

Venlig hilsen

Henrik