Vil 2048/256 være nok?
Fra : Isaac

Dato : 06-12-03 20:05

Der har den seneste tid været skrevet så meget om at 2048/128 ikke var nok. Altså at 128 i upload ikke var nok.

Så er det at jeg godt lige vil høre om det så vil være nok med 2048/256??

Fra : Hans Joergensen

Dato : 06-12-03 20:21

Isaac wrote:
> Så er det at jeg godt lige vil høre om det så vil være nok med 2048/256??

Nok til hvad ?

Hvis det blot er et spørgsmål om hvorvidt 256kbit er nok til at man
kan downloade for fuld fart tror jeg ikke du skal forvente
problemer. På min Tele2 1024/256 kan jeg fint uploade med 20kb/sec
og hente med 130kb/sec på samme tid..

// Hans
--
http://rd350.nathue.dk - still smoking

Fra : Isaac

Dato : 06-12-03 20:36

"Hans Joergensen" <haj@enterprise-server.dk> skrev i en meddelelse news:slrnbt4b14.os.haj@enterprise-server.dk...

> [...]
> kan downloade for fuld fart tror jeg ikke du skal forvente
> problemer. På min Tele2 1024/256 kan jeg fint uploade med 20kb/sec

Vi bruger mest newsserver & bittorrent
og vi vil jo helst kunne bruge 100% af vores download, altså vel ca. 240 kb/sec

Fra : Hans Joergensen

Dato : 06-12-03 20:39

Isaac wrote:
> Vi bruger mest newsserver & bittorrent
> og vi vil jo helst kunne bruge 100% af vores download, altså vel ca. 240 kb/sec

Så bare undlad at uploade med mere end en 10-15kb/sec .. så skal det
nok virke..

Den maximale hastighed på en 2Mbit er vist kun omkring en 220kb/sec
?

(tele2 snyder vist lidt med hastigheden på deres 1mbit, på den gode
måde

// Hans
--
http://www.ph33r.dk/ringdingding.mp3

Fra : J.F.K

Dato : 07-12-03 11:18

> Isaac wrote:

> Den maximale hastighed på en 2Mbit er vist kun omkring en 220kb/sec
> ?

Nej jeg har en 2048/128 og jeg kan downloade kontinuerligt med 247 kb/s i
gennemsnit, over 30-40 min. hvis det er det jeg har lyst til...

mvh. John

Fra : Isaac

Dato : 07-12-03 11:29

> Nej jeg har en 2048/128 og jeg kan downloade kontinuerligt med 247 kb/s i
> gennemsnit, over 30-40 min. hvis det er det jeg har lyst til...

Hvor downloader du fra?
Jeg bruger bittorrent og newsgrupper. Og der skulle jeg helst kunne downloade med fuld hastighed!
Vi skal vælge mellem 2048/128 eller 2048/256, og det skulle jo helst være så billigt som muligt, så hvis vi kunne klare os med
2048/128 ville det være fint :)

Fra : J.F.K

Dato : 07-12-03 13:12

"Isaac" <dvdfreak(@)besked.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Vi skal vælge mellem 2048/128 eller 2048/256, og det skulle jo helst være
så billigt som muligt, så hvis vi kunne klare os med

Ikke noget bestemt sted, det var bare en konstatering af, at en 2048/128 er
god nok. Nu er det jo så webspeed, jeg har og jeg ved ikke om det betyder
nogen forskel i forhold til adsl.
Men fx. når jeg downloader drivere fra enten nvidia eller ati, så når jeg
snildt hastigheder på de 240-250kb/s.
Men jeg har også prøvet det på mirc, hvis man hiver fra flere på engang, så
kan jeg sagtens komme op på mit max, 240-250kb/s.
Dog har jeg også hørt, at du får bedre hastighed på webspeed, i forhold til
adsl. Men det er ikke bekræftet, på skrift.

mvh. John

Fra : PerX ...

Dato : 07-12-03 18:46

In article <3fd3191c$0$162$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>,
jfk006@hotmail.com says...
> Dog har jeg også hørt, at du får bedre hastighed på webspeed, i forhold til
> adsl. Men det er ikke bekræftet, på skrift.

Hvad er webspeed, er det det som kræver man har selector?

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 07-12-03 19:15

PerX ... skrev i et indlæg på usenet:
> Hvad er webspeed, er det det som kræver man har selector?

Nej - men det kræver et kabelmodem og foregår via kabeltv-nettet.

Email: jan@jve.invalid Web: www.jve.dk
Erstat invalid med dk ved mail - men usenetindlæg bør normalt besvares
i gruppen.

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 07-12-03 20:38

"J.F.K" <jfk006@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
er
> god nok. Nu er det jo så webspeed, jeg har og jeg ved ikke om det betyder

Det gør en ret stor forskel...
http://www.makr.dk/?kbps

Fra : Kasper Bergh

Dato : 08-12-03 01:00

"J.F.K" <jfk006@hotmail.com> wrote in message
> [...]
er
> god nok. Nu er det jo så webspeed, jeg har og jeg ved ikke om det betyder

Som Martin også nævner så gør det en temmeligt stor forskel for dit overhead
når du henter data. Jeg gættede på du havde Webspeed allerede da jeg så dit
første indlæg, for det du nævner er en typisk forskel i hastigheden mellem
2mbit på en ADSL og 2mbit på Webspeed.

mvh
/Kasper

Fra : Palle Jensen

Dato : 08-12-03 08:09

J.F.K wrote in news:3fd2fe64$0$163$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk:

> Nej jeg har en 2048/128 og jeg kan downloade kontinuerligt med
> 247 kb/s i gennemsnit, over 30-40 min. hvis det er det jeg har
> lyst til...

Så du har en 2.25 MBit linie? Hvordan konstanterer du at hastigheden
rent faktisk er det du siger der? Hvilken applikation måler?

--
Palle Jensen

For kontakt via E-mail: Skift "invalid" ud med "dk"
For contact via E-mail: Change "invalid" to "dk"

Fra : Kasper Bergh

Dato : 08-12-03 12:14

"Palle Jensen" <palle.jensen@tiscali.invalid> wrote in message
> Så du har en 2.25 MBit linie? Hvordan konstanterer du at hastigheden
> rent faktisk er det du siger der? Hvilken applikation måler?

Nej han har - som han skriver andetsteds - en 2mbit Webspeed forbindelse som
har langt mindre overhead end en ADSL forbindelse. Hans hastighed burde
teoretisk kunne ligge mellem 245kB/s og 250 kB/s, hvilket tilsyneladende
også er tilfældet i praksis for ham.

mvh
/Kasper

Fra : J.F.K

Dato : 08-12-03 18:54

"Palle Jensen" <palle.jensen@tiscali.invalid> skrev i en meddelelse

> Så du har en 2.25 MBit linie? Hvordan konstanterer du at hastigheden
> rent faktisk er det du siger der? Hvilken applikation måler?
>
> --
> Palle Jensen
Jeg bruger bare DU Meter, og også i Flashget er der en sådan funktion, hvor
du se din downloadhastighed...

mvh. John

Fra : Kim Nielsen

Dato : 06-12-03 23:45

> Der har den seneste tid været skrevet så meget om at 2048/128 ikke var
nok. Altså at 128 i upload ikke var nok.

> Så er det at jeg godt lige vil høre om det så vil være nok med
2048/256??

?? være nok med 2048/256??"
- til hvad vil du bruge det ????, og med hvilket OS og med ...