Indstilling af DI-604
Fra : Nicolai

Dato : 06-12-03 19:48

Hej gr.

Jeg har ledt igennem, men fandt ikke rigtig noget svar. Jeg skal have 2
maskiner på min Tele2 linie, med speedstream 5100 og fast ip. Så købte jeg
en DI-604. Men hvilken indstilling skal jeg vælge imellem?

1. Dynamic IP address

2. Static IP address

3. PPPoE

4. Others

Jeg har prøvet følgende:

Static IP address - Så beder den om IP, Subnet, Pri. Dns og jeg har ingen af
de oplysninger fra Tele2 eller deres hjemmeside.

PPPoE - Loginnavn, men det har jeg ikke fået fra Tele2. Så den vil ikke
connecte, om det er brugernavnet's skyld ved jeg ikke.

Dynamic IP address - virker ikke, selvom jeg får muligheden for at release
og så en anden ting.

Hvad gør jeg nu??

Nic

Fra : Jan Bachman

Dato : 06-12-03 19:50

>Static IP address - Så beder den om IP, Subnet, Pri. Dns og jeg har ingen af
>de oplysninger fra Tele2 eller deres hjemmeside.
Du skriver du har fast IP. Så skal du vælge Static IP.
Din aktuelle adresse er: 129.142.119.218
Tast den ind i DI-604'eren.

/Jan

Fra : Jan Bachman

Dato : 06-12-03 19:52

>Din aktuelle adresse er: 129.142.119.218
>Tast den ind i DI-604'eren.

Når du har din PC direkte sluttet til nettet, så prøv at gå ud i en
DOS-boks og skriv:

ipconfig /all

Så får du alle oplysninger om IP, subnet, DNS servere osv.

/Jan

Fra : Nicolai

Dato : 06-12-03 20:14

"Jan Bachman" <ymerdyr@image.dk> wrote in message

> Når du har din PC direkte sluttet til nettet, så prøv at gå ud i en
> DOS-boks og skriv:
>
> ipconfig /all
>
> Så får du alle oplysninger om IP, subnet, DNS servere osv.

Tak, det virker. 1000 tak for hjælpen.

> /Jan

Nic

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 06-12-03 22:24

"Nicolai" <Waiting@forone.dk> wrote in message news:xTpAb.19046$3N1.5024@news.get2net.dk...

> Tak, det virker. 1000 tak for hjælpen.

Men sikkert ikke om mindr end 3 timer...

Cubus har givet dig det rigtige svar

Fra : Nicolai

Dato : 07-12-03 01:03

"Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@*REMOVE.*spamfilter.dk> wrote in message

> Men sikkert ikke om mindr end 3 timer...

Lige nu, har det virket i 3 timer og 44 min.

> Cubus har givet dig det rigtige svar

Ja, hvis det ikke virker i længden, så prøver jeg det. Men jeg har altid
lært af erfaring, at hvis computeren virker, så pil ikke.

Nic

Fra : Cubus

Dato : 06-12-03 21:49

"Nicolai" <Waiting@forone.dk> skrev

> [...]
> connecte, om det er brugernavnet's skyld ved jeg ikke.
>
> Dynamic IP address - virker ikke, selvom jeg får muligheden for at release

Det er egentlig DHCP (dynamic) du skal bruge til tele2adsl selvom IP-adressen
er "fast". Dit problem var sikkert, at du ikke havde frigivet adressen
på maskinen der var på før du tilsluttede routeren.

http://cubus-adsl.dk/elteknik/netvaerk/ipconfig_release_renew.php

Hvis static viser sig at give problemer kan du roligt ændre det til dynamic.

--
Cubus
http://cubus-adsl.dk

Fra : Nicolai

Dato : 07-12-03 01:01

"Cubus" <cubus@sol.dk> wrote in message

> [...]
>
> http://cubus-adsl.dk/elteknik/netvaerk/ipconfig_release_renew.php
>
> Hvis static viser sig at give problemer kan du roligt ændre det til

Ok, lige nu virker det.. men jeg holder lige linket tæt, hvis jeg får brug
for det. Jeg tænkte bare ikke på Dynamic som aktuel, fordi jeg har fast IP
hos tele2 og troede at Dynamic var ment på, at man havde alternativet til
fast IP, altså 2 dynamiske IP'er.

Men jeg tjekker det lige. Tak.

> --
> Cubus