deling af adsl hvordan
Fra : H.Jensen

Dato : 06-12-03 19:20

kan nogle hjælpe en newbie ud i netværkens verden,jeg har en adsl linie ved
tdc som jeg ønsker at dele med ungerne,havde en tanke om at det måtte en
switchs kunne klare men fik at vide jeg skulle bruge en router,så nu er
spørgsmålet så hvad skal jeg bruge og hvad koster sådan noget mine krav er
1:dele 512 128 adsl linie
2:kunne snakke med de to comp indbyrdes
3:rimeligpris
mvh sloth

Fra : Jan Bachman

Dato : 06-12-03 19:19

> [...]
>spørgsmålet så hvad skal jeg bruge og hvad koster sådan noget mine krav er

Du bør anskaffe en router. De fås både billige og dyre og med
forskellige features. Jeg vil foreslå følgende model:

D-Link DI-704P
http://www.edbpriser.dk/netvaerk/netvaerk-top10.asp?ID=1674597896

Den har indbygget 4-ports switch, så du uden videre kan dele
forbindelsen ud til fire computere. Får du brug for at sætte flere
computere til, så kan man sætte en switch i switchen, og derved
udbygge antallat af tilsutninger.

Den har indbygget printerserver. Dvs. du sætter husets printer i
routeren, og kan nu printe fra alle computere der er sluttet til.

/Jan

Fra : Jens

Dato : 06-12-03 20:26

"H.Jensen" <Sloth2FJERNDETTE@tdcadsl.dk> skrev i

> spørgsmålet så hvad skal jeg bruge og hvad koster sådan noget mine krav er
> 1:dele 512 128 adsl linie
> 2:kunne snakke med de to comp indbyrdes
> 3:rimeligpris

http://www.kvaliware.dk/shop/productlist.asp?Id=110

Den er meget nem at sætte op, har også printserver, og kan bruges til
begrænsning af pcèr efter tid eller port styrring, på en meget simpel måde
endda.

Mvh Jens

Fra : H.Jensen

Dato : 07-12-03 01:01

hvor dyrt ville det være hvis man investerede i et 54mb trådløs router mvh
sloth
ps tak for jeres hurtige svar til en newbie

Fra : Jens

Dato : 07-12-03 01:39

"H.Jensen" <Sloth2FJERNDETTE@tdcadsl.dk> skrev i

> hvor dyrt ville det være hvis man investerede i et 54mb trådløs router mvh
> sloth

En del shop`s har linksys 54Mbit sæt med router og et pcmcia, eller pci
netkort på tèbud til ca 1300, og det virker fortrinligt.

Mvh Jens