Store problemer med ZyXEL b-100
Fra : Daniel Jespersen

Dato : 06-12-03 17:30

Hej NG

Jeg bruger en bærbar i hjemmet og ude på min skole. I hjemmet kører jeg med
128 WEP kryptering og 802.1x godkendelse, på skolen uden kryptering og
802.1x. Skolens og mit eget trådløse netværk kører med et forskelligt SSID -
det kan min bærbar ikke hitte ud af!?
Det ville være rart hvis jeg ikke skal ind og vælge et netværk hver gang jeg
skifter fysisk placering og så genstarte computeren for at kunne logge på
skolens domæne, men at den selv fandt det tilgængelige netværk allerede når
man skal logge på.

Jeg har prøvet Windows' indbygget klient til det trådløse netværk, men så
kan jeg ikke køre med WEP, hvis jeg bruger det medfølgende utility til B-100
og lader feltet SSID stå tomt, så efter genstart står der "1" eller "any",
det er lidt dumt når der ikke er noget netværk der hedder "1" eller "any"

Mit Access Point er et ZyXEL B-1000 - er det derfor jeg ikke kan kører med
WEP når jeg benytter den indbyggede klient til håndtering af trådløst
netværk ?

Mit styresystem er Windows XP Pro

Mvh
Daniel