Skærme
Fijala 3554
samsung 957P
Fra : sniper_Nolight

Dato : 06-12-03 17:06

er den skærm fin nok - den fås for 1500 - eller er de ca 700 for de lidt
større modeller givet godt ud? - den 957p kan gå op i en ok opløsning men er
skærmen osse flad? - jeg vil helst ikke ha en skærm der "runder"
--
VH sniper_Nolight
www.sitecenter.dk/sniper_nolight

Fra : Søren Kay

Dato : 08-12-03 21:12

> [...]
> VH sniper_Nolight
> www.sitecenter.dk/sniper_nolight
>
>jeg køre 1280 * 1024 med 85hz, den bure en lille smule.

Søren

Fra : sniper_Nolight

Dato : 08-12-03 21:39

men ellers intet at udsætte på den? - skarp og rolig?
kører den 100hz i 1024x768?

Fra : Chuke Mimergolf

Dato : 09-12-03 11:34

"sniper_Nolight" <sniper_nolight@hotmail.com> skrev

> men ellers intet at udsætte på den? - skarp og rolig?
> kører den 100hz i 1024x768?

Ja, den kører 100 hz i 1024x768. Jeg har set skærmen i funktion, og den er
hæderlig til prisen. Men den udgave jeg har set har altså problemer med
skarphed i hjørnerne ligesom konvergensen heller ikke er i top. Personligt
ville jeg ofre et par hundrede kroner mere og vælge 959NF, som jo også har
helt flad front. (Og så ville jeg i øvrigt ikke bytte med min 3 år gamle
sony G420)

Fronten på 957P er flad på ydersiden, men buer indvendigt. Dvs. at glasset
er tykkere i siderne, end på midten, og det får den faktisk til at fungere
som en linse. Sidder du derfor skævt for skærmen, er billedet derfor ikke
helt så let at se.

mvh
Peter

Fra : sniper_Nolight

Dato : 09-12-03 19:11

(Og så ville jeg i øvrigt ikke bytte med min 3 år gamle
> sony G420)

næ, jeg var egentlig pænt tilfreds med min sony E200 - men den valgte at dø
5 mdr efter min udvidede forsikring ophørte.

> [...]
> som en linse. Sidder du derfor skævt for skærmen, er billedet derfor ikke

ja, man kan ligeså godt købe noget ordentligt fra starten - netop den du
nævner - NF - har jeg kigget på, lækker skærm... er det ellers stadig sony
der laver de bedste crt?

Fra : Chuke Mimergolf

Dato : 09-12-03 19:47

> [...]

> nævner - NF - har jeg kigget på, lækker skærm... er det ellers stadig sony

Fra næste år holder Sony helt op med at lave CRT-skærme. Nu produceres kun
21" og 24" skærme (så vidt jeg husker), så det er nok ikke Sony du skal
kigge efter. Jeg har hørt meget pænt om Samsung 959NF, og den er hæderligt
prissat. Derfor tror jeg den ville være et oplagt valg som den "sidste CRT"
skærm inden LCD-teknologien er moden nok til at man kan springe på den galaj

mvh
Peter

Fra : sniper_Nolight

Dato : 09-12-03 19:59

> [...]
CRT"
> skærm inden LCD-teknologien er moden nok til at man kan springe på den

ok - tak for info - jeg vil se på den NF - lyder som en lækker skærm rent
ydelsesmæssigt.

Fra : Kong Kent

Dato : 10-12-03 16:58

> [...]
er
> skærmen osse flad? - jeg vil helst ikke ha en skærm der "runder"

Jeg har en 19" Samsung SyncMaster 957p og har ingen problemer. Jeg kører
1280 x 960 @ 85hz, og der er ingen problemer overhovedet. Kanon skærm til
billige penge! Har haft min i et par måneder nu, og er meget tilfreds.

Kent Kirkegaard Jensen
www.heavyjam.dk

Fra : sniper_Nolight

Dato : 10-12-03 18:22

> Jeg har en 19" Samsung SyncMaster 957p og har ingen problemer. Jeg kører
> 1280 x 960 @ 85hz, og der er ingen problemer overhovedet. Kanon skærm til
> billige penge! Har haft min i et par måneder nu, og er meget tilfreds.

ok - well jeg må vist ud i en butik og se med egne glukker inden jeg
bestiller online