AirBoss kompressor
Fra : Ukendt

Dato : 06-12-03 16:48

280/10 bar/16 ltr tank

Jeg har set sådan en på tilbud ved danske trælast til omkring 1100. Jeg
skal bruge den til at sprøjte med + at have luft i garagen. Nogen der
kender denne og kan sige om den er pengene værd.

Eller om jeg kan nøjes med en billigere

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 06-12-03 22:26

"Tom" <svar i nyhedsgruppen> wrote in message
> [...]
> skal bruge den til at sprøjte med + at have luft i garagen. Nogen der
> kender denne og kan sige om den er pengene værd.

16 l tank er ikke ret meget, jeg tror ikke den kan holde tryk/luftmængde ret
længe af gangen - og en malersprøjte bruger vidst luft i store mængder.

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : SNiP

Dato : 07-12-03 12:24

Andreas M. Hansen wrote:
> [...]
>
> 16 l tank er ikke ret meget, jeg tror ikke den kan holde
> tryk/luftmængde ret længe af gangen - og en malersprøjte bruger vidst

Nemlig, 16 liter er meget lidt, hvad med en 24 liters version med 2Hk til
600 kroner i Aldi? Jeg har en der ligner den på en prik, og den spiller
fint.

/J

Fra : Bendt Rasmussen

Dato : 07-12-03 16:08

"SNiP" <snip@snip.dk> skrev i en meddelelse news:bqv2k7$rd7$1@sunsite.dk...

> Nemlig, 16 liter er meget lidt, hvad med en 24 liters version med 2Hk til
> 600 kroner i Aldi? Jeg har en der ligner den på en prik, og den spiller
> fint.

Den kan vist så ikke præstere mere end 8 bar.

Min fra harald-nyborg kan ikke, det er også en 2HK med 24 liter

mvh
Bendt

Fra : SNiP

Dato : 07-12-03 18:13

Bendt Rasmussen wrote:
> Den kan vist så ikke præstere mere end 8 bar.
>
> Min fra harald-nyborg kan ikke, det er også en 2HK med 24 liter

Nej det er rigtigt nok, den kan kun komme op på otte. Så hvis man absolut
SKAL have 10 bar, må man kigge andetsteds.
/J

Fra : Helge Christiansen

Dato : 08-12-03 18:20

Den er rigeligt stor til en malersprøjte, det væntlige i den forbindelse er
om der er olieudskiller og reduktionsventil på den.

Mvh

Helge

Fra : Ukendt

Dato : 08-12-03 18:27

Der er VANDudskiller + olietank. Det er vel det du mener ?

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 08-12-03 19:40

"Tom" <svar i nyhedsgruppen> skrev i en meddelelse
> Der er VANDudskiller + olietank. Det er vel det du mener ?

Vil du da male en bil med luft/olie blanding ?
Jeg ville ikke, der bør også være en olieudskiller på, hvis luften skal
bruges til maling.

mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC