Volvo 245, mangler nærlys
Fra : Kaj Olsen

Dato : 06-12-03 14:08

Hej NG

Måske nogen kan hjælpe, min volvo 245 årg 89 mangler nærlys, men virker på
fjernlys ?

Har selvfølgelig tjekket pærerne, der kommer IKKE strøm ud til pæren på
nærlys afprøvet med prøvelampe.
Tilsyneladende så virker dreje kontakten i instrumentbordet, har haft lortet
skilt ad og renset, og når kontakten står på "lys tændt" er der spænding på
samtlige stik.
Men intet af det som jeg har rodet ved har hjulpet.

Nogen der har nogle gode forslag

Mvh
Kaj Olsen

Fra : Henrik Mortensen

Dato : 06-12-03 15:28

Har du tjekket din sikringsboks?
Den modelsikringsboks som er std i en 240 er ikke verdens mest pålidelige
fætter efter ~20 år. Der kan blive dårlig forb. i sikringsenderne. Rul
sikringerne med tommelfingeren en gang imellem(pas på! de kan være varme!)

Henrik

Fra : Kaj Olsen

Dato : 06-12-03 17:15

"Henrik Mortensen" <dsl65684@FJERNvip.cybercity.dk> wrote in message
> [...]
> fætter efter ~20 år. Der kan blive dårlig forb. i sikringsenderne. Rul
> sikringerne med tommelfingeren en gang imellem(pas på! de kan være varme!)

Tanken har da strejfet mig med sikringerne, men jeg tænkte at når det kun
var nærlyset som ikke virkede, så var det nok ikke sikringerne, men jeg vil
da lige prøve for en sikkerhed skyld, men tak tippet.

Mvh
Kaj Olsen

Fra : Fam. Olsen

Dato : 07-12-03 20:18

> [...]
vil
> da lige prøve for en sikkerhed skyld, men tak tippet.

Det kan det sagtens, da der er en sikring til hvert af forlygternes nærlys.

Det kan også være din op/nedblændingskontakt. Drejekontakten som du har
kontrolleret, sender strømmen op til op/nedblændingskontakten. Den sender så
strømmen videre enten til nærlyset eller fjernlyset.

MVH Niels