hvorfor - ang fyrværkeri
Fra : Pia Palmblad Wright

Dato : 06-12-03 13:21

hvor er der altid nogle unge drenge og mænd, der absolut skal skyde
fyrværkeri af længe før Nytårsaften? og helst steder, hvor det runger
allerhøjst? det har ikke tidligere været et problem for mine hunde, men er
bleven det i år, især for den ene hanhund ........ og der er længe til
Nytår - suk .................

Er det en speicelt mandeting dette med fyrværkeri? ... eller er der en
anden forklaring ?

hilsen Pia

Fra : Pwh

Dato : 06-12-03 13:33

Pia Palmblad Wright wrote:

> Er det en speicelt mandeting dette med fyrværkeri? ... eller er der
> en anden forklaring ?
>
> hilsen Pia

Jeg voksede selv fra det i 14-15års aldren, men var inden da fulstændigt
besat af fyrværkeri. Så selvom det også irrerterer mig at der bliver fyret af hele
December mnd, så har jeg også en forståelse for at det kan værer sjovt.
Jeg tror faktisk at det er en speciel mandeting, jeg tror kun at jeg har oplevet
at kvinder synes at det da kan værer meget pænt at se på, men at de ikke
værdsætter larmen på samme måde som mænd gør ;)

/Jens (der glæder sig til nytåret er overstået)

Fra : Pia Palmblad Wright

Dato : 06-12-03 14:09

hej Jens - jeg svarer her - Jeg må nok indrømme, at min forståelse for
denne form for morskab kan ligge et meget lille sted i disse dage -
Du er da i det mindste vokset fra det, eller bleven voksen - er det fordi
nogle mænd ikke bliver voksne? ikke fordi der skal startes en diskussion om
voksne kontra unge mennesker - det kan blot undre een, at nogle mænd ikke
kan tage mere hensyn - det er nok det, der irriterer mest - og så alt det
spetakel, ødelæggelse og hvad der ellers sker når det går galt med
fyrværkeri ...

Jeg troede ellers, at man overvejede at forbyde fyrværkeri? eller ligger
den ide kun på tegnebrædtet?

hilsen Pia

Fra : Pwh

Dato : 06-12-03 14:26

Pia Palmblad Wright wrote:
> hej Jens - jeg svarer her - Jeg må nok indrømme, at min forståelse
> for denne form for morskab kan ligge et meget lille sted i disse dage
> -

Det er jo klart hvis det aldrig har moret dig selv.

> Du er da i det mindste vokset fra det, eller bleven voksen - er det
> fordi nogle mænd ikke bliver voksne?

Der er mange mænd der aldrig vokser fra det, jeg griner hvert år af
dem når de køber knaldfyrværkeri til 20-30 pr bang.
Så let tjener jeg altså ikke mine penge så jeg kan futte dem af på den måde.

> Jeg troede ellers, at man overvejede at forbyde fyrværkeri? eller
> ligger den ide kun på tegnebrædtet?

Det aner jeg ikke noget om, du må prøve at lave en søgning på Google
efter 'forbud mod fyrværkeri'.

/Jens

Fra : Pia Palmblad Wright

Dato : 06-12-03 16:15

Jeg søgte på Google og eet af de mest brugte sætninger er denne her, der
taler for sig selv? )

Drenge og mænd tænder på knald

alt er relativt

hilsen Pia

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 07-12-03 06:14

On Sat, 6 Dec 2003 13:20:49 +0100, "Pia Palmblad Wright"
<fallohide@tdcadsl.dk> wrote:

> [...]
>Nytår - suk .................
>
>Er det en speicelt mandeting dette med fyrværkeri? ... eller er der en

,,,,,,hvorfor er der folk der smidder lysstofrør ud til storskrald,
når de kunne læse i forvejen at det ikke bliver taget med ? og de så
smadrer og flyder over alt og min hund får de små glasskår op i poten
? suk

er det en speciel kvindeting bare at smide sit affald og være
ligeglad hvis det ikke bliver fjernet ?

av siger hunden sku det er vist ikke fedt med lysstofrør i poten
og hvis jeg finder ud af hvem der har smidt det så ryger det sku ind
af deres brevsprække, så kan de selv prøve at jokke rundt i det

Fra : KennelKipler

Dato : 08-12-03 00:10

"Punish the deed, not the breed" skrev d. 07-12-03 06:14 dette indlæg :
> av siger hunden sku det er vist ikke fedt med lysstofrør i poten
> og hvis jeg finder ud af hvem der har smidt det så ryger det sku ind
> af deres brevsprække, så kan de selv prøve at jokke rundt i det

Punish, se det kan jeg li`!

MVH Marie.

http://www.kandu.dk/

Fra : Benny Mortensen

Dato : 06-12-03 22:22

"Pia Palmblad Wright" <fallohide@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Nytår - suk .................
>
> Er det en speicelt mandeting dette med fyrværkeri? ... eller er der en

Hej Pia

Jeg skal ikke kunne svare på det. Uh jo, jeg kunne godt tænke mig, at stå
og fyre den ene raket af, efter den anden, og jo større brag den vil give jo
bedre, og den ene skulle være flottere emd den anden. Men af en eller anden
grund, hver gang jeg nærmer mig biksen, hvor de sælger dem, så ved jeg ikke,
om det er køen hen til kassen, eller priserne, eller måske en kombination af
disse, som siger, at jeg skal kigge igen i morgen. Der ser det selvfølgelig
ikke bedre ud, og når jeg endelig har besluttet mig til at købe noget, så
hænger der et skilt, hvor der står udsolgt.

Heldigvis er vore hunde ikke bange for fyrværkeriet, så de problemer har vi
ikke mere. Nu skal jeg jo så ikke være alt for kry endnu. Jeg ved jo ikke
hvordan vores hanhund vil tage det, når det rigtigt går løs. Det har vi jo
ikke prøvet endnu, men det der har været til nu, har han taget uden at
blinke, så jeg regner med det går helt fint. Men jeg føler med de hunde som
er bange for det. Min egen Schæfer var skrækslagen. Så er tiden fra
December til Februar godt nok lang.

M.V.H.....Benny..

Fra : Sverre Stokke

Dato : 07-12-03 11:06

"Benny Mortensen" <bfm@tdc<fjern>adsl.dk> skriver:
> [...]
>ikke bedre ud, og når jeg endelig har besluttet mig til at købe noget, så
>hænger der et skilt, hvor der står udsolgt.

http://www.fyrvaerkeri.com/sider/lovgivning.htm

Hilsen Sverre.

Fra : Benny Mortensen

Dato : 07-12-03 20:32

"Sverre Stokke" <sverre@enterpol.dk> skrev i en meddelelse
> "Benny Mortensen" <bfm@tdc<fjern>adsl.dk> skriver:
>
> http://www.fyrvaerkeri.com/sider/lovgivning.htm
>
> Hilsen Sverre.

Hej Sverre

Jamen jeg må godt, jeg er lige blevet 19 år ( og nogle måneder )

M.V.H.....Benny..

Fra : Sverre Stokke

Dato : 07-12-03 21:31

"Benny Mortensen" <bfm@tdc<fjern>adsl.dk> skriver:
>Jamen jeg må godt, jeg er lige blevet 19 år ( og nogle måneder )

Næh, for knaldfyrværkeri har været forbudt siden 1972

Hilsen Sverre.

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 08-12-03 09:02

"Sverre Stokke" <sverre@enterpol.dk> wrote in message
> "Benny Mortensen" <bfm@tdc<fjern>adsl.dk> skriver:
>
> Næh, for knaldfyrværkeri har været forbudt siden 1972

Ikke hvis det springer oppe i luften.

--
mvh/rg. Christian
og ring til en fra Schweisshunderegistret:

Fra : Jæger

Dato : 08-12-03 07:12

Det er da et helt utroligt spørgsmål. Der findes mande ting og der findes
kvinde ting. Kvinder gør så mange ting, at vi mænd stilletiende ryster på
hoved, men vi har lært at akceptere dem for i er ikke til at lave om på. Med
hensyn til mandetingen såsom at fyre krudt af, er jo ikke i sig selv et
problem, men problemet er dig, der har en hund der er ræd for støj, og nu
skal hele verden stoppe med larm for din hund skyld.
Hunden kan mærke du er bange /irritertet over larmen, derfor bliver den også
utryg.
Hvordan kan det være at alle med få untagelser af racerne jagthunde
forbinder skud / knald som noget positivt medens alle jer der har andre
racer er skudrædde. Kan det være noget med den måde i opdrager jeres hunde
på.
mvh
Poul

Fra : Pia Palmblad Wright

Dato : 08-12-03 08:37

Hvis du læser mit indlæg vil du notere, at min ENE hund ikke har haft
problemer tidligere - så skån mig for at vende problemet mod mig, for jeg er
selv hverken bange eller irriteret over larmen, forstod du den?
- og det at være jæger er også noget vi kvinder stiltiende ryster på
hovedet af - men man skal jo tage mænd alvorligt, ellers tager deres ego jo
skade og så rammer de ved siden af når de er ude og lege røver og soldater!
og det at skyde fyrværkeri af lugter åbenbart også lidt af mandehørm - men
tak for svar - du bekræftede bare det jeg anede i forvejen

.... jeg er ikke mandehader - synes bare mænd opfører sig lidt underligt en
gang imellem

hilsen Pia

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 08-12-03 19:06

On Mon, 8 Dec 2003 08:36:45 +0100, "Pia Palmblad Wright"
<fallohide@tdcadsl.dk> wrote:

> [...]
>tak for svar - du bekræftede bare det jeg anede i forvejen
>
>... jeg er ikke mandehader - synes bare mænd opfører sig lidt underligt en

,,jammen det mener vi jo også om kvinder men du kan vel godt lide
det aligevel for ellers havde du vel været lesbisk ikke ja det ved
jeg jo heller ikke om du er

Fra : Pia Palmblad Wright

Dato : 08-12-03 14:32

det er som om tråden lige har fået en vending her ....... og nej, jeg er
ikke lesbisk - er til rigtige mænd ! Der findes jo også forkerte mænd ....
det er dem, jeg ikke er til

hilsen Pia

Fra : Pwh

Dato : 08-12-03 19:31

Pia Palmblad Wright wrote:
> det er som om tråden lige har fået en vending her ....... og nej, jeg
> er ikke lesbisk - er til rigtige mænd ! Der findes jo også forkerte
> mænd .... det er dem, jeg ikke er til
>
> hilsen Pia

Hov hov, kan vi så lige få den definition på en rigtig mand ;)

/Jens

Fra : Pwh

Dato : 08-12-03 19:30

Pia Palmblad Wright wrote:

> ... jeg er ikke mandehader - synes bare mænd opfører sig lidt
> underligt en gang imellem
>
> hilsen Pia

LOL Ja, den ros skal vi sgu have

/Jens

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 08-12-03 09:09

"Jæger" <FUCK*SPAM!@get2net.dk> wrote in message
> [...]
> racer er skudrædde. Kan det være noget med den måde i opdrager jeres hunde

Vores flatcoated retriever bliver trænet i markprøve og er derfor vænnet til
skud. Hun er dog meget bange for fyrværkeri, ikke enkelte brag men fx. de
bomberør med 10-12 brag lige efter hinanden ledsaget af hyl etc.

Det hjalp dog lidt efter hun var med på jagt første gang.

Den store forskel i fyrværkeri og jagt (prøve) er omgivelserne.

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 08-12-03 19:06

On Mon, 8 Dec 2003 07:11:58 +0100, "Jæger" <FUCK*SPAM!@get2net.dk>
wrote:

> [...]
>racer er skudrædde. Kan det være noget med den måde i opdrager jeres hunde

,,,,,,,,det er der da ingen tvivl om at det er ! de fleste tager jo
ikke deres hunde med til træning hvor nogen står og skyder hen over
hovedet på dem, det er normalt for jagthunde men da ikke for alle
andre hunde. Men jeg giver dig ret i det med kvindetingene man
opgiver at snakke eller diskutere om de mærkelige ting kvinder siger
og gør, det er vist det nemmeste og mest fornuftige

og jeg tror at alle hunde kan blive skudræde hvis man er uheldig nok,
for hvis man er på det forkerte sted på det forkerte tidspunkt, så
tror jeg nu heller ikke at den sejeste jagthund vil være ligeglad, med
om der sprænger en dynamitstang et par meter væk rundt om et hjørne
eller et blålyn og hvad de nu ellers er begyndt at fyre af. min hund
er heller ikke bange for fyrværkeriet han bliver måske lidt sur over
det men har ikke halen imellem benene, men jeg ved at hvis man er
uheldig at der sprænger en stor raket der lyser hele himlen op med rød
farve lige over en hvor den samtidig kommer med et stort brag, så skal
det nok gøre hunden bange ! for hvis man selv får et chok over det
hvorfor skulle hunden så ikke også ? og hvordan skulle man kunne
opdrage sin hund til ikke at være bange for ting man selv får et chok
over ? det vil jeg gerne vide

ville din hund ikke blive bange hvis du fik et chok over en kæmpe
raket der eksploderer med et stort brag over jeres hoveder og lyser
himlen op så det ser ud som om det er dag pludselig ?

Fra : Jæger

Dato : 08-12-03 17:36

Selvfølgelig ville han det. ingen hunde bryder sig om raketter omkring
ørerne, men min hund har været vant til knald fra hundetræningen tid som
hvalp og er ikke synlig nervøs over dette.
Jeg ved godt der er hunde der er skudrædde uden at have været udsat for
skud, og jeg ved at de fungere som gode familie hunde. Selvfølgelig er der
nogen der gør kort proces med dem, men det er en lille promilledel af
jægere.

Poul

Fra : Mic

Dato : 09-12-03 07:24

"Punish the deed, not the breed" <nobody@home.com> wrote in message
> [...]

> ,,,,,,,,det er der da ingen tvivl om at det er ! de fleste tager jo
> ikke deres hunde med til træning hvor nogen står og skyder hen over

Jo man gør, og hvis du kom på en træningsplads ville du også opleve det

> [...]
> om der sprænger en dynamitstang et par meter væk rundt om et hjørne
> eller et blålyn og hvad de nu ellers er begyndt at fyre af.

Jeg syntes det lyder lidt som om du bor midt i militærets øvelsesområde
Oksbøl/høvelte/kulsbjerg

> [...]
> raket der eksploderer med et stort brag over jeres hoveder og lyser
> himlen op så det ser ud som om det er dag pludselig ?

Muligvis, hvis hundeføren starter med at hoppe en meter op i luften ved et
knald
så gør hunden det sikkert også :-/

Mic

Fra : Jæger

Dato : 09-12-03 07:55

Lige for at gøre en lang historie kort så starter man ikke med at skyde over
hunden, Man starter på måske 100 meter for at prøve at se reaktionen på
hunden meden hunden bliver rost og nusset. Igennem flere uger træning går
man tættere på samtidig med at hunden bliver rost og nusset. På et tidspunkt
bliver der kastet et apport emne samtidig med der bliver skudt, hvorefter
hunden henter emnet og der roses kraftigt medens det står på . derefter vil
hunden opfatte et knald som noget positivt.
Sådan gør man dette.
Hvis man starter med at skyde over hunden vil hunden blive ødelagt.

Sådan

Poul

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 09-12-03 18:37

On Tue, 9 Dec 2003 07:55:25 +0100, "Jæger" <FUCK*SPAM!@get2net.dk>
wrote:

> [...]
>Sådan gør man dette.
>Hvis man starter med at skyde over hunden vil hunden blive ødelagt.

,det lyder jo meget fornuftigt, der burde blive afholdt specialle
nytårskurser i dette, det ville der sikkert også være penge i.

Fra : Mic

Dato : 09-12-03 10:28

Det skrev jeg vist heller ikke :-/

> [...]
> Sådan gør man dette.
> Hvis man starter med at skyde over hunden vil hunden blive ødelagt.

Enig....

/Mic

Fra : Jæger

Dato : 09-12-03 11:38

> "Jæger" <FUCK*SPAM!@get2net.dk> wrote in message

> over
>
> Det skrev jeg vist heller ikke :-/
>
> Det var de vist lige det du gav udtryk for, på det svar fra Punish indlæg

Pvh
Poul

Fra : Mic

Dato : 09-12-03 12:34

> "Mic" <sletmig@jubiimail.dk> skrev i en meddelelse

> Pvh
> Poul

Mener du dermed at jeg giver udtryk for andet end det der står

LOL

Jeg tror du er ude i noget flueknepperi......

men ok klart, vi tager ikke en 44 magnium og fyrer den af i øret på en 12
ugers Rottweiler
første gang den kommer til træning det vil sq nok være dumt ...
hvis det er det du skriver at jeg antyder...

/Mic

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 09-12-03 18:37

On Tue, 9 Dec 2003 07:24:08 +0100, "Mic" <sletmig@jubiimail.dk> wrote:

>"Punish the deed, not the breed" <nobody@home.com> wrote in message

>Jo man gør, og hvis du kom på en træningsplads ville du også opleve det

,,,,jeg har da været på en træningsplads, men der er vist forskel på
pladserne for der var ingen med pistoler på min

>Jeg syntes det lyder lidt som om du bor midt i militærets øvelsesområde
>Oksbøl/høvelte/kulsbjerg

,,,,,ja eller vestegnen nej det er nu ikke så slemt men engang
imellem kommer der da noget ret voldsomt, og det er skam ikke noget
der kan sammenlignes med de maxipuff vi smuglede fra sverige i 80erne
dengang syntes man at det var vildt men det der er i dag er jo
total sindsygt

>Muligvis, hvis hundeføren starter med at hoppe en meter op i luften ved et
>knald
>så gør hunden det sikkert også :-/
>
>Mic

,,jeg må indrømme at jeg gik lidt ned i knæ da megaraketten sprang
over hovedet på os, får man et chok kan det jo ikke ændres, og det
skulle da være mærkeligt som du også skriver at det ikke ville smitte
af på hunden.

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 09-12-03 09:52

> ,,,,jeg har da været på en træningsplads, men der er vist forskel på
> pladserne for der var ingen med pistoler på min

Nu træner man jo heller ikke amstaf's som jagthunde
Vi har meget tit skud på i retrieverklubben.

> [...]
> der kan sammenlignes med de maxipuff vi smuglede fra sverige i 80erne
> dengang syntes man at det var vildt men det der er i dag er jo

Enig. Jeg fatter ikke at nogen tør tænde en kryssantemunbombe, som er
beregnet til at pringe i måske 50 m højde.
Det er ikke hjerneceller der trykker i deres hoveder.

> [...]
> over hovedet på os, får man et chok kan det jo ikke ændres, og det
> skulle da være mærkeligt som du også skriver at det ikke ville smitte

Selvfølgelig gør det det. Jeg mener at man ALDRIG skal tage sin hund med ud
til fyrværkeri. Det har den ingen fornøjelse af.

Fra : Freedom

Dato : 08-12-03 12:33

> [...]
> racer er skudrædde. Kan det være noget med den måde i opdrager jeres hunde

Er i klar over hvor mange Dyr som dør af strees pga fyrværkeri igennem et
år?

Jeg ved det heller ikke, men det er fadme mange, men NEJ NEJ...lad os bare
BRAGE LØS SOM IDIOTER.....det er jo så sjovt....og hvad faen, der er jo nok
af dyr....vi skal jo have lov til at more os.....ik*

Og jo det er da så rigtigt, jeg har virkeligt skuffet, jeg har ikke opdraget
min hund til at klare en kanon over hovedet, eller små kineser imellem
benene....jeg skammer mig s gruligt....

Iben

Fra : Jæger

Dato : 08-12-03 17:29

Jeg har helt ondt af din hund som skal lide over larmen. Det var lige noget
der Herren ikke tænkte på, da han opfandt lyn og torden. Det må han gøre
bedre næste gang
Ps Jeg elsker fyrværkeri og nyder når de store vbrag er på himlen.
Poul

Fra : Freedom

Dato : 08-12-03 23:12

> [...]
> bedre næste gang
> Ps Jeg elsker fyrværkeri og nyder når de store vbrag er på himlen.

Mine er alrdrig bange for lyn og torden!!!!!!!

Så......
Iben

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 08-12-03 19:40

Freedom escribió / skrev

> Er i klar over hvor mange Dyr som d›r af strees pga fyrv‘rkeri
> igennem et †r?
>
> Jeg ved det heller ikke

Hvorfor så ikke bare droppe emnet?

Fra : Freedom

Dato : 08-12-03 23:13

> Freedom escribió / skrev

> Hvorfor så ikke bare droppe emnet?

HA HA HA......jo hvis du nu læste min mail med den kraftige ironi som den
var skrevet med....men igen...hvad kan man forvente fra en......

Iben

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 08-12-03 23:32

Freedom escribió / skrev

> HA HA HA......jo hvis du nu l‘ste min mail med den kraftige ironi
> som den var skrevet med....men igen...hvad kan man forvente fra
> en......

At vi taler et klart forståeligt utvetydigt sprog og ikke komunikerer
fortrinsvis med hovedrysten og kliklyde som en delfin

Fra : Benny Mortensen

Dato : 08-12-03 15:06

> [...]
> racer er skudrædde. Kan det være noget med den måde i opdrager jeres hunde

Hej Poul

Kors i skuret da for et svar.
Du må da være en af de ting, som kvinder ikke forstår.
Jeg syntes nu ellers, at mange second hand hunde, er jagt racer.
Kasseret af jægere, fordi de er skudrædde, og derfor ikke kunne bruges til
jagt.
Er jægeren så bange for skud, eller er han bare bange generelt, og kun er
fri for at være bange medens han er bevæbnet med sit jagtgevær og sin hund.

Det kan godt være, at det er lidt klodset udtrykt, men er det ikke det du
siger.

Jeg har selv haft en Schæfer, som var skudræd i alle de 11 år den levede.
Min ene Hovawart gik de første 6½ år sammen med den, og den er ikke skudræd.
Det burde den jo være ifølge din udlægning, ikke sandt ?...
Så skulle vi altså også være skudræd, for det er jo vores frygt der smitter
af på hunden.
Lad være med at fortælle det til folk der kender os, for de har ikke opdaget
det endnu.

Men det kunne være, at du skulle begynde at interessere dig lidt mere for
kvinder, og lidt mindre for TV reklamer. Hvis du havde sad på vores lokale
værtshus, og sagt, " Min kone forstår mig ikke ", ville de alle svare i kor,
" Det gør vi heller ikke "
Håber ikke jeg fik trådt alt for mange over tæerne )

M.V.H.....Benny

Fra : Claus

Dato : 08-12-03 21:05

"Jæger" <FUCK*SPAM!@get2net.dk> skrev i en meddelelse

.. Kan det være noget med den måde i opdrager jeres hunde
> på.

Næ..det er nok nærmere den måde der bliver avlet på. !

Claus

Fra : Sverre Stokke

Dato : 08-12-03 08:37

"J ger" <FUCK*SPAM!@get2net.dk> skriver:
> [...]
>racer er skudrædde. Kan det være noget med den måde i opdrager jeres hunde

Enig, helt enig

Hilsen Sverre - pistolskytte.

Fra : Pia Palmblad Wright

Dato : 08-12-03 14:34

> snip<
>
> Enig, helt enig
>
> Hilsen Sverre - pistolskytte.

må jeg spørge hvad I jægere og pistolskytter gør ved en hund, der er
skudræd? nej, forresten jeg kender jo svaret - der er jo ingen pardon der

hilsen Pia

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 08-12-03 14:38

"Pia Palmblad Wright" <fallohide@tdcadsl.dk> wrote in message

> hunde

> må jeg spørge hvad I jægere og pistolskytter gør ved en hund, der er
> skudræd? nej, forresten jeg kender jo svaret - der er jo ingen pardon der

Så har begge parter vist generaliseret og skåret alle i hver lejr over en
kam.

Hvad om julefreden sænkede sig over vores lille ng ?

Fra : Sverre Stokke

Dato : 08-12-03 09:50

"Christian B. Andresen" <nobody@domain.country> skriver:

>"Sverre Stokke" <sverre@enterpol.dk> wrote in message

>Ikke hvis det springer oppe i luften.

Øv Men det lyder nu ikke af så meget - der højt oppe.

Hilsen Sverre, som får dækket sine behov for knald på et sted, som
politiet har godkendt. Stik den - drenge!

Fra : Benny Mortensen

Dato : 09-12-03 11:21

> [...]
>
> Hilsen Sverre, som får dækket sine behov for knald på et sted, som
> politiet har godkendt. Stik den - drenge!

Det skal jeg da gerne gøre. Selv aktiv på de lange distancer.
Men for at forblive on topic, så er hundene nu også mest bange for
lysglimtene, og alle andre lyde end lige netop knaldet.
En skudræd hund er selvfølgelig bange for knaldet, hvilket ikke pr automatik
gør den bange for lysglimtene, eller de andre lyde. Men en skudræd hund, er
som regel også bange for torden.
Man kan dæmpe reaktionen, men er den skudræd, vil den altid være det, og
derfor uegnet til jagt. Jeg har været ude for hunde, som blev skudræd
senere, altså medens de var aktive jagthunde, og det har også holdt hunden
ud. Så jeg har stadig den første kurering af en skudræd hund tilgode. Så
modsat hvad Jæger ellers skrev, så er det bestemt ikke min erfaring, at jagt
racerne er mindre skudræd end andre racer. Men de bliver hurtigt skilt ud,
for jægeren som vil have en jagthund, har jo intet at bruge en skudræd hund
til.

M.V.H.....Benny..

Fra : Sverre Stokke

Dato : 08-12-03 16:42

"Freedom" <nomail@nomail.dk> skriver:
>Er i klar over hvor mange Dyr som dør af strees pga fyrværkeri igennem et
>år?

Nej, fortæl os det.

Hilsen Sverre.

Fra : Freedom

Dato : 08-12-03 23:11

> "Freedom" <nomail@nomail.dk> skriver:
>
> Nej, fortæl os det.
>
> Hilsen Sverre.

Hvis du læste videre (måske for meget forlangt;:)))))))) så skrev jeg JEG
VED DET IKKE;))))

Men.....hvad mere kan man forvente af en mand.....

Sorry, kunne ikke DY* mig!
Iben

Fra : Sverre Stokke

Dato : 08-12-03 16:44

"Pia Palmblad Wright" <fallohide@tdcadsl.dk> skriver:
>må jeg spørge hvad I jægere og pistolskytter gør ved en hund, der er
>skudræd? nej, forresten jeg kender jo svaret - der er jo ingen pardon der

Hvordan du kan forbinde pistolskydning med skudrædde hunde er mig en gåde.
Kan du løse den for mig?

Hilsen Sverre.

Fra : Sverre Stokke

Dato : 09-12-03 07:42

> [...]
>et

>Hvis du læste videre (måske for meget forlangt;:)))))))) så skrev jeg JEG

Nej, jeg læste ikke videre - men det har jeg gjort nu.

Denne NG er i høj grad præget af kvinders subjektive forestillinger om
alt.
Hvis DIN hund har et problem, skal hele verden indrettes efter det.

Jævnfør i øvrigt Pia Palmblads holdning til pistolskytter og hunde.

Hun har stadig ikke svaret og gør det garanteret heller ikke. I hvert fald
ikke ud fra en faktuel viden om pistolskydning. Sådan noget behøver
kvinder nemlig ikke.

Derfor er der så få mænd, der gider være i denne NG i længere tid.

Mænd er mere tilbøjelige til at forholde sig til facts. Og at lade
holdninger været baseret på facts.

>Men.....hvad mere kan man forvente af en mand.....
Selvfølgelig. Mænd er vant til at de væsentlige oplysninger kommer først.
I aviser hedder det overskrfter.

Hilsen Sverre.