MS Windows
briani 27239
Windows kan ikke lukkes/genstartes pga...
Fra : Thomas Rybak

Dato : 06-12-03 11:08

Jeg er lige blevet færdig med at fjerne en virus på min computer. Nu kan jeg
bare ikke lukke eller genstarte computeren. Der sker simpelthen ingenting.

Jeg har fundet ud af, at årsagen til dette er, at regedit.exe kører som en
process (kan ses i joblisten under processer). Jeg har bare ikke startet
regedit. Stopper jeg processen, lukker computeren fint som den ellers har
gjort inden der var problemer.

Hvordan undgår jeg at regedit.exe bliver kørt som en process? Jeg har være
inde i msconfig og kigge, men kan ikke se noget dér...

Mvh Thomas

Fra : Dieter Lauff

Dato : 07-12-03 17:42

Du må jo have et program (virus?), der starter regedit.
Prøv i msconfig at fjerne alle programmer under start.
Genstart maskinen. Startes regedit igen??
Hvis ikke, kan du tilføje de programmer/processer der skal starte igen i
msconfig, men nøjes
med én ad gangen og tjek for hver gang at regedit ikke startes igen.