"Gaaab / Øv nej, den gider jeg sgu ikke se~
Fra : RANielsen.

Dato : 17-04-01 22:45

Der har på det sidste været nogle tråde oppe, omhandlende en speciel
genre film, jeg vil her bidrage med mine egen film genrer:

1st genre: "Nej stop da for satan også, nu har jeg fået nok af det
elendige møg, den er jo total ringe ovs. nu slukker jeg sgu / udvandre
fra salen - film".
2nd genre: "Øv, hvorfor spildte jeg min tid på at se den helt færdig /
Dem som jeg med nød og næppe fik set til enden - film"

På min 1st genre-listen har desværre kun 2, selvom de efterfølgende
burde ha' været med på den også:

1) The Thin Red Line.
Efter 2 timer måtte jeg give fortabt, jeg havde tabt tråden totalt. Jeg
prøve at se den færdig dagen efter, men nej, den fangede minus.

2) Mortal Combat.
Jeg mangler ord, magen til bras. Ja, okay ikke lige min favorit genre.

2nd genre er der lidt flere på, men det er jo ikke så godt:

1) The Haunting.
De alt for mange CGI effekter ødelagde filmen 130%, den kunne eller have
været god.

2) The Beach. Med Leo drengen.
Den minder grufuldt meget om Big Brother, hvilket jeg heller ikke kan
udstå.
Men, det ser lækkert ud, en fin lille Ø, med det HELE, selvom den var
øde.

3) Deep Rising.
Igen, alt_alt for mange alt_alt for vilde CGI effekter, de er altså ikke
fede længere og da slet ikke når handlingen sutter mås.
Det var kun i T2 de kunne imponere mig med CGI effekterne.

4) Virus.
Samme som Deep Rising. Nej, endnu ringere!

5) Armargeddon.
Samme som Deep Rising + et elendigt Sound Track.

6) Killing Man.
Kan i skrivende stund overhovedet ikke huske hvem, hvad og hvilken film
det er. Har bare set den engang i tidernes morgen.

7) Deep Blue Sea.
Samme som Deep Rising, dog knap så dårlig.

8) Hollow Man.
Godt nok har filmen et lille budskab, men slutningen ødelægger ALT!
En rigtig typisk Amerikaner afslutning.... TJU BANG HELT WILD OG
VOLDSOM. Dem kan jeg bare ikke kaprere længere.

9) Gladiator.
Nej, filmen var da rigtig nok underholdende, men hvordan bar straffe
fangerne sig ad med at holde sig så pæne og rene. Ikke engang på en god
dag vil mit hår side så pænt som Maxximus' efter et par år i kamp. Der
blev også fokuseret alt for meget på de der kampscener, men okay igen,
det var jo også en Gladiator film. Men den var IMO alt for
overprodukseret, den fortjener virkeligt ikke så meget positiv omtale,
derfor er den med på min liste.
Det er helt i orden at Arnolds frisure sider perfekt hele vejen igennem
T2, men han er jo også en skide robot.

10) U-571.
Igen, alt for mange kunstige CGI befængte scener og for lidt kvalitets
skuespil. Den går også lidt i selvsving da der bliver vist alt for mange
'Under water Implosioner', de er da flotte at se et par gange, men ikke
1000.

Det var mine bud.... kom med venligt ud af busken med Jeres.

--
Venlig hilsen: Rasmus.

Fra : Lars Kim Lund

Dato : 17-04-01 23:13

Hej "RANielsen." <surtceps@worldonline.dk>

>2) Mortal Combat.
>Jeg mangler ord, magen til bras. Ja, okay ikke lige min favorit genre.

Nejnejnej. Mortal Kombat, med K!. Jeg synes i øvrigt det er en af de
bedre filmatiseringer af computerspil - ikke at det dog siger så
meget, men bedre end Double Dragon og Street Fighter der er i samme
kategori.

Hvis du synes den er ringe så vil du elske to'eren.

>5) Armargeddon.
>Samme som Deep Rising + et elendigt Sound Track.

Ahh, det er et af de sejeste lydspor jeg har hørt - så kan man tilgive
meget. Med den rigtige indstilling er selv Godzilla sjov at se. En
stor grum øgle der smadrer en storby, forfulgt af kamphelikoptere,
tanks og ubåde. For vildt.

Hvis man ikke elsker den slags film, hvorfor skal man så have DVD og
surround. Men det har du måske ikke?

--
Lars Kim Lund
http://www.net-faq.dk/

Fra : B. Kjeldsen

Dato : 18-04-01 09:48

"Lars Kim Lund" <larskim@mail.com> skrev i en meddelelse >

(...)
> [...]
> tanks og ubåde. For vildt.
>
> Hvis man ikke elsker den slags film, hvorfor skal man så have DVD og

Der er nu andre grunde til at få DVD, jeg elsker overhovedet ikke den slags
film...ah okay måske lidt, jeg kan da godt blive underholdt af f.eks.
Armageddon, men Godzilla, sikke da noget skod.

Nå men andre grunde kunne da være de gode film der findes med god lyd og
billede, samt det at man gerne vil gemme sine favorit film på et medie, som
når man tager frem igen efter et par år for at gense filmen, ikke flimrer de
første 5 min. for der efter midt i filmen at blive "spist" af maskine osv.
Men hvem ved hvordan DVD klarer tidens tand

Fra : Kvan

Dato : 18-04-01 11:13

"Lars Kim Lund" <larskim@mail.com> skrev i en meddelelse >

> Hvis man ikke elsker den slags film, hvorfor skal man så have DVD og
> surround. Men det har du måske ikke?

Der er da mange andre film, der fortjener at blive set med ordentlig
lyd og billede. Tag "A Bug's Life", for nu at gå over i en helt anden
grøft. Den har et fantastisk DD5.1-lydspor.

Og så er der mange film der enten kun fås på DVD, eller som har
DVD-versioner der er VHS-versionerne langt overlegne. Ekstramateriale,
godt billede og god lyd er et must for enhver filmfan, uanset genre.

- Kvan, som er lykkelig over aldrig at have set hverken Godzilla eller
Armageddon.

Fra : Martin Andersen

Dato : 21-04-01 23:28

> - Kvan, som er lykkelig over aldrig at have set hverken Godzilla eller
> Armageddon.

Så kan du ikke li' actionfilm

Fra : B. Kjeldsen

Dato : 22-04-01 07:51

"Martin Andersen" <martin.a@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> Så kan du ikke li' actionfilm

Der er altså andre fede actionfilm end Godzilla og Armageddon, jeg kan godt
lide actionfilm, men var ikke specielt vilde med de to før nævnte, især ikke
Godzilla

Fra : Lars Kim Lund

Dato : 21-04-01 23:37

Hej Kvan <kvan@kvans.dk>

>Der er da mange andre film, der fortjener at blive set med ordentlig
>lyd og billede. Tag "A Bug's Life", for nu at gå over i en helt anden
>grøft. Den har et fantastisk DD5.1-lydspor.

Ja, det er fint, men ikke nær så godt som Antz, der er i samme genre.

>- Kvan, som er lykkelig over aldrig at have set hverken Godzilla eller
> Armageddon.

Jeg siger ikke filmene er gode - det er de ikke, men jeg kan godt
blive underholdt af flot cgi-grafik og lyd. Det handler om at koble
hjernen fra og acceptere filmens univers.

--
Lars Kim Lund
http://www.net-faq.dk/

Fra : RANielsen.

Dato : 18-04-01 10:17

"Lars Kim Lund" <larskim@mail.com> skrev:

> Hvis du synes den er ringe så vil du elske to'eren.

Mener du virkeligt det ?
Ham jeg lånte 1'rn kunne ikke lide 2'rn..... jo, så kan jeg msåke godt
lide 2'rn, jeg vil da over veje den igen.

> [...]
> meget. Med den rigtige indstilling er selv Godzilla sjov at se. En
> stor grum øgle der smadrer en storby, forfulgt af kamphelikoptere,

Det er for urealistisk til mig, intet dyr uanset størrelsen kan urette
sådanne skade.

> Hvis man ikke elsker den slags film, hvorfor skal
> man så have DVD og surround. Men det har du måske ikke?

Jo, jeg har det vildeste anlæg i miles omkreds, men finder alligevel
ikke de kretikserede film interessante. Sjovt nok er det altid tegnefilm
der har de mest imponerende lydspor, Toy Story 2 trækker tænder ud, det
lyder meget realistisk.

Det var nu heller ikke meningen at i skulle kommentere mine
nomineringer, i skulle komme med jeres egne inkl.. en lille kommentar
til dem. Derfor burde jeg jo heller ikke svare på dette indlæg, men jeg
kunne heller ikke dy' mig.

--
Rasmus.

Fra : Martin Møller

Dato : 18-04-01 14:02

En film jeg har i 1st genre er helt klart Anaconda...
Mage til bras skal man lede længe efter. Jeg ægrede mig så grueligt over, at
jeg spildte halvanden ti af mit liv på den film.
Thin Red Line er sgu også en værre én. Den er til dels spændende i starten,
men den sidste times tid, trækker eddermame tænder ud.
Sidste film i min 1st genre er Future Sport, med bl.a. Wesley Snipes, der
virkelig er faldet af på den efter Blade. Filmen skulle hellere hedde Future
Lort. Den stinker for vildt.

2nd genre film har jeg Mortal Kombat 2 - Annihilation. Jeg synes faktisk
etteren var okay, men 2´eren er totalt skodde.
Den nye film Loser, som jeg troede var grineren ligesom American Pie, er en
værre omgang og den ligger helt klart også på denne liste.

Fra : Hurricane

Dato : 18-04-01 16:36

> Mener du virkeligt det ?
> Ham jeg lånte 1'rn kunne ikke lide 2'rn..... jo, så kan jeg msåke godt
> lide 2'rn, jeg vil da over veje den igen.

Puha... 2'eren er da en virkelig stinker... hold dig langt væk fra den...
eneste positive at sige om den film, er techno-soundtrack'et... det sparker
røv...!

Jeg var nu meget glad for 1'eren... ikke den store filosofiske film, men
genren taget i betragtning synes jeg nu den er meget god.

mvh

Hurricane
Hurricane@anarki.dk
ICQ UIN: 20288337

Wolverine: Get out.
Rogue: Where am I supposed to go?
Wolverine: I don't know.
Rogue: You don't know, or you don't care?
Wolverine: Pick one.

Fra : Lars Kim Lund

Dato : 21-04-01 23:43

Hej "RANielsen." <surtceps@worldonline.dk>

[Mortal Kombat]

>Mener du virkeligt det ?
>Ham jeg lånte 1'rn kunne ikke lide 2'rn..... jo, så kan jeg msåke godt
>lide 2'rn, jeg vil da over veje den igen.

Der er lidt flere figurer og der er lidt mere gang i den, den er
egentlig mere lig spillet end den første. Det er jo et syret univers.

Med lidt bedre skuespil og federe martial art stunts, havde den været
god.

>Det er for urealistisk til mig, intet dyr uanset størrelsen kan urette
>sådanne skade.

Hvem snakker realisme? Det handler om at monster går amok og smadrer
en masse bygninger; det er primitivt og det er sjovt.

--
Lars Kim Lund
http://www.net-faq.dk/

Fra : John Hinge

Dato : 18-04-01 16:23

Lars Kim Lund wrote:

> [...]
> kategori.
>
> Hvis du synes den er ringe så vil du elske to'eren.

Agreeeeee juble !
En dag jeg kedede mig lidt for meget (meget meget farligt :)
tøffede jeg hen og lejede Mortal Kombat Annihilation sådan bare
for sjov.
Uha hvor er den ikke sådan alt for god.
Faktisk er den temmeligt ringe...
Men den har sine positive sider, såsom et fuldstændigt uhæmmet
soundtrack.
Jeg har stadig ikke forstået hvorfor, hver gang vores 'helte' render
ind i nogen der ska ha bank, så kommer der sådan en udenjordisk
stemme der siger "Fight" hvorefter det stygge teknomusik hamrer afsted.

Eller rettere, jo jeg *ved* jo egentlig godt at 'sådan er det i spillet'
men det er en Film.. Selv med min naive 'suspension of disbeelief' fandt
jeg den der stemme ret fjoget.

Men jeg har nu set MK2 3-4 gange og bliver stadig underholdt på en sært
kikset måde hver gang.

--
John Hinge - shayera / .sPOOn.
"Love hurts baby..." Spike, Buffy tVs

Fra : Fenris

Dato : 19-04-01 08:49

From John Hinge <shayera_gimmenospam_@cutey.com> came:

> [...]
>jeg den der stemme ret fjoget.
>
>Men jeg har nu set MK2 3-4 gange og bliver stadig underholdt på en sært

MK-serien kræver ligesom lidt hengivenhed til spillene og/eller genren.
Ellers er man selv ude om det!

Men hvad er der så mærkeligt ved stemmen? (Ja, det er taget fra spillene)
I årevis er der jo strømmet sød musik og violin-klageri ud gennem
højtalerne i kærlighedsscener... Det er en del af soundtracket.
Er det så svært at se en sampling af en menneskestemme som et andet
"instrument"? - Jeg synes faktisk det netop GIVER mening, og ville ikke
have det anderledes.

--
Thomas Hejl Pilgaard | All Your Base Are Belong To Us
Kollegievej 7 - 35 | ------------------------------

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 18-04-01 20:51

"RANielsen." wrote:

> 1st genre: "Nej stop da for satan også, nu har jeg fået nok af det
> elendige møg, den er jo total ringe ovs. nu slukker jeg sgu / udvandre
> fra salen - film".

"Hannibal" 'Nuff said!

--
/Lars

HTML software: <http://go.to/HTMLEasyColors>
Brug venligst Re: og ikke Sv: ved svar, da beskeder
der begynder med Sv: bliver slettet fra mange servere

Fra : Anders Houmark

Dato : 19-04-01 18:35

RANielsen. skrev i meddelelsen ...
> [...]
>
>1st genre: "Nej stop da for satan også, nu har jeg fået nok af det
>elendige møg, den er jo total ringe ovs. nu slukker jeg sgu / udvandre

187 med Samuel L. Jackson, hm det koncept filmen kører på er set så mange
gange før, jeg tror kun jeg fik set halvdelen.

Simon Birch - så de første 5 minutter ved en ven, så gad vi ikke se resten..

>2nd genre: "Øv, hvorfor spildte jeg min tid på at se den helt færdig /
>Dem som jeg med nød og næppe fik set til enden - film"

Tja det er ikke med nød og næppe at jeg så Cast Away, det var da heller ikke
fordi den var direkte dårlig, men sad med den der følelse "nå det var to
timer" bagefter

Red Planet.. den er også set før, det er for kedeligt det med at det onde
monster nakker alle de gode pånær den vilde helt som overlever og får pigen.
Jeg synes heller ikke at få svar på hvor jordens befolkning vil være? Eller
er det noget med de biller? Hm det fedeste ved den film er der hvor ham
manden kaster bomben nede på planeten.. det kan jeg li' det ser fedt ud

American Psycho - tjah.. husker den ikke særlig godt, så den har vel ikke
givet et godt indtryk.

>På min 1st genre-listen har desværre kun 2, selvom de efterfølgende
>burde ha' været med på den også:

Hm ja, men det er vel godt nok du kun har 2.. det skal du da bare være glad
for :)

>4) Virus.
>Samme som Deep Rising. Nej, endnu ringere!

ja den er fandme også kedelig.. Aliens forfra (næsten)

>7) Deep Blue Sea.
>Samme som Deep Rising, dog knap så dårlig.

Allerede da jeg så forfilm kunne jeg se at den film var noget værre *host*
pis!
godt at få det bekræftet

>8) Hollow Man.
>Godt nok har filmen et lille budskab, men slutningen ødelægger ALT!
>En rigtig typisk Amerikaner afslutning.... TJU BANG HELT WILD OG
>VOLDSOM. Dem kan jeg bare ikke kaprere længere.

Ja sådan har jeg det også, alt for åndsvagt at han bliver sådan en ond
person og de slås og at han kan klare så HAMRENDE OVERDREVET mange slag og
tæsk og bank.. Jeg troede kun han blev usynlig, men han har åbenbart også
fået specielle kræfter!

> [...]
>skuespil. Den går også lidt i selvsving da der bliver vist alt for mange
>'Under water Implosioner', de er da flotte at se et par gange, men ikke

Jeg kunne nu ellers godt li' den. flot lyd til den ihvertfald.. det fik den
jo vist også en oscar eller en eller anden pris for

--
Mvh Anders Houmark