Det lyder mærkeligt synes jeg.... lyder som om mobil er låst på en eller
anden måde. Hvis jeg var dig vil jeg som jeg skrev tidligere prøve at slette
sonofon profil totalt og så lave din egen.
Det har ikke noget at gøre med nr. 1 eller 2, da det er den som du aktiverer
som er den gældende.
Nu virker det og det er jo det vigtigste.
Hilsen
Claus
"Søren Ladegaard" <s.ladegaard@pc.dk> skrev i en meddelelse
news:3fd31992$0$9740$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> Nu har jeg lige ændret indstillingerne for Sonofon forbindelsen,
> og dernæst aktiveret den.
> Nu virker det.
> Men den ny jeg har oprettet (med identiske indstillinger) virker ikke ?
> selvom jeg har aktiveret den, det er kun Sonofon'en der virker.
> Er det mon fordi den står som nr 1 ? (selvom nr 2 er aktiveret)
>
> "Claus Andersen" <no@reply.com> skrev i en meddelelse
> news:bqv277$4bk$1@news.cybercity.dk...
> > Tja det lyder mystisk at den er sat op til sonofon hvis du aldrig har
> brugt
> > det men.....
> >
> > Hvis jeg var dig ville jeg slette sonofon profilen og herefter udføre
> > punkterne fra "Helmut" husk at kikke på min tilføjelse til "Helmut"
> > procedure m.h.p. aktivering (mit tidligere svar til KC).
> >
> > Jeg er næsten sikker på det nu skal virke, ellers må vi prøve at
> fejlfinde.
> >
> > Er du helt sikker på din telefon ikke er låst på nogen måde??
> > Hvilken software version bruger du? (hvis ældre end sw11, vil det nok
være
> > en god ide at opdatere først).
> >
> > Hilsen
> >
> > Claus
> >
> > "Søren Ladegaard" <s.ladegaard@pc.dk> skrev i en meddelelse
> > news:3fd30186$0$9732$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> > > Ved punkt 28 får jeg ikke den valgmulighed (TDC Mobil MMS),
> > > men istedet får jeg Sonofon MMS & Sonofon WAP, trods det jeg aldrig
har
> > haft
> > > noget
> > > med Sonofon at gøre, og S55'eren er købt som ny hos Telekæden ?
> > > Jeg har prøvet at oprette en ny som hedder "TDC Mobil MMS", og dernæst
> > bruge
> > > indstillingerne
> > > fra 29 og frem, men lige lidt har det hjulpet.
> > > Er der nogen der har yderligere hjælp, Telmore har heller ikke kunnet
> > hjælpe
> > > mig.
> > > Min S55 bliver ved med at skrive "Net- Eller konfigurations- fejl"
> > > Håber der sider nogen her på NG som kan hjælpe, da det vælter ind med
> MMS,
> > > men jeg kan bare ikke hente dem
> > >
> > >
> > > > > 1. Tryk "Menu"
> > > > >
> > > > > 2. Med joysticket vælges "Beskeder". Tryk på "Vælg"
> > > > >
> > > > > 3. Gå til "Besked-opsæt". og tryk på "Vælg"
> > > > >
> > > > > 4. Gå til "MMS" og tryk på "Vælg"
> > > > >
> > > > > 5. Stil cursoren på et tomt felt og tryk på "Indstillinger"
> > > > >
> > > > > 6. Feltet "Omdøb" "high lightes" med joysticket. Tryk på
> "Vælg"
> > > > >
> > > > > 7. Under "Navn" indtastes "TDC Mobil MMS"
> > > > >
> > > > > 8. Når du har indtastet navnet trykkes på højrepil på
> joysticket
> > > og
> > > > > herefter på "OK"
> > > > >
> > > > > 9. Tryk på "Indstill.". Gå til "Redigér indst." og tryk på
> > "Vælg"
> > > > >
> > > > > 10. Med joysticket vælges "Udløbstid". Tryk på "Vælg"
> > > > >
> > > > > 11. Med joysticket vælges "Maksimalt". Tryk på "Aktivér"
> > > > >
> > > > > 12. Tryk én gang på joystickets venstrepil
> > > > >
> > > > > 13. Med joysticket vælges "Standardprio.". Tryk på "Vælg"
> > > > >
> > > > > 14. Tryk på "Redigér"
> > > > >
> > > > > 15. Med joysticket vælges "Normal". Tryk på "Vælg" og herefter
på
> > > "OK"
> > > > >
> > > > > 16. Med joysticket vælges "Afspilningstid". Tryk på "Vælg"
> > > > >
> > > > > 17. Indtast f.eks. så der står "010.0" sekunder og tryk på "OK"
> > > > >
> > > > > 18. Med joysticket vælges "Modtagelse". Tryk på "Vælg"
> > > > >
> > > > > 19. Tryk på "Redigér"
> > > > >
> > > > > 20. Med joysticket vælges "Eget net aut.". Tryk på "Vælg" og
> > herefter
> > > > på
> > > > > "OK"
> > > > >
> > > > > 21. Med joysticket vælges "MMS relaysrv.". Tryk på "Vælg"
> > > > >
> > > > > 22. Indtast så strengen ser sådan ud
http://192.168.241.114:8002
> og
> > > > tryk
> > > > > på "OK"
> > > > >
> > > > > 23. Med joysticket vælges "IP-indstillinger". Tryk på "Vælg"
> > > > >
> > > > > 24. Under IP-adresse indtast "194.182.251.015"
> > > > >
> > > > > 25. Med joysticket vælges "IP-port"
> > > > >
> > > > > 26. Under IP-port indtastes "9201" og tryk på "OK"
> > > > >
> > > > > 27. Med joysticket vælges "Conn. profile". Tryk på "Vælg"
> > > > >
> > > > > 28. Med joysticket vælges "TDC Mobil MMS" og tryk på "Redigér"
> > > > >
> > > > > 29. Under Udbyder vælges igen "TDC Mobil MMS". Tryk på
> > > "Indstillinger"
> > > > >
> > > > > 30. Med joysticket vælges "Redigér indst.". Tryk på "Vælg"
> > > > >
> > > > > 31. Følgende besked vises "Ændring kan påvirke programmet.
> > Fortsæt".
> > > > Tryk
> > > > > på "Ja"
> > > > >
> > > > > 32. Med joysticket vælges "GPRS-data". Tryk på "Redigér"
> > > > >
> > > > > 33. Under feltet "APN" indtastes "mms"
> > > > >
> > > > > 34. Feltet under "Bruger" skal være tomt. Tøm eventuelt med
> "Slet"
> > > > >
> > > > > 35. Feltet under "Adgangskode" skal være tomt. Tøm eventuelt
med
> > > "Slet"
> > > > >
> > > > > 36. Tryk nu på "Gem"
> > > > >
> > > > > Tryk på "læg på" indtil du står i startbilledet
> > > > >
> > > > >
> > > > > --
> > > > > Med venlig hilsen
> > > > >
> > > > > Helmut Lotti
> > > > >
> > > > >
> > > >
> > > >
> > >
> > >
> >
> >
>
>