MS Windows
briani 27239
Hjælp?? Er det muligt at gendanne data fra~
Fra : Henrik \(8600\)

Dato : 06-12-03 03:18

Jeg har en kammerat der er kommet ud i noget snavs....

Han står med en maskine hvor der LÅ meget meget vigtige ting på,
men han der kiggede for sent på maskinen, der var en anden der
havde fdisket og formateret de tre RAID 5 SCSI diske....

Er der en anden måde end IBAS til det???

Enhver hjælp er velkommen....

Mvh Henrik

Fra : Snuden

Dato : 06-12-03 16:05

On Sat, 6 Dec 2003 03:17:40 +0100, "Henrik \(8600\)"
<dk8008FJERNDETTE@hotmail.com> wrote:

> [...]
>havde fdisket og formateret de tre RAID 5 SCSI diske....
>
>Er der en anden måde end IBAS til det???

Jeg er ikke engang sikker på IBAS kan gøre noget, når det er et raid-5
system der er blevet slået i smadder på den måde. Det er desværre nok
bare ærgeligt.
--
Snuden

Fra : Jens

Dato : 07-12-03 01:49

"Snuden" <snudie@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Jeg er ikke engang sikker på IBAS kan gøre noget, når det er et raid-5
> system der er blevet slået i smadder på den måde. Det er desværre nok
> bare ærgeligt.

Afhænger det ikke af hvor mange af diskene der er slettet ?

Med Jens

Fra : Snuden

Dato : 07-12-03 15:15

On Sun, 7 Dec 2003 01:49:27 +0100, "Jens" <mkg@jellingnet.dk> wrote:

>Afhænger det ikke af hvor mange af diskene der er slettet ?

Naturligvis, men jeg tolker Henriks indlæg derhen, at de 3 diske der
er slettet udgjorde hele raid-5 arrayet, og så er det bare sur røv. De
værktøj vi almindelige dødelige har adgang til kan ikke redde det.

Jeg vil ikke afvise IBAS kan redde stumperne - de er knald-hamrende
dygtige i det firma - men det bliver bestemt ikke billigt.

Så kan man lære at tage backup - og at sikre sig den er valid :)
--
Snuden

Fra : Jens

Dato : 07-12-03 16:53

> [...]
> dygtige i det firma - men det bliver bestemt ikke billigt.
>
> Så kan man lære at tage backup - og at sikre sig den er valid :)

Jeg ville nu forsøge at montere dem som de var, og se hvad pcinspector
filercovery kunne få ud af dem.
Den kan afsløre data fra ompartede og dobbelt formaterede diske........, men
jeg aner ikke om det vil virke på raid diske.

Backup....... ? hvem er det ??
(sæføli er det en ret væsentlig opfindelse på systemer med vitale data)

Mvh Jens

Fra : Henrik \(8600\)

Dato : 08-12-03 08:32

> [...]
> dygtige i det firma - men det bliver bestemt ikke billigt.
>
> Så kan man lære at tage backup - og at sikre sig den er valid :)

Det er korrekt forstået....

P.S. Backup er en go ting Gid vi aldrig må finde ud af hvor goden VILLE
ha været...

Mvh Henrik