TDC medarbejderbredbånd - anden service el~
Fra : cykellapper

Dato : 06-12-03 00:20

Følgende kommer fra en anden debat, men jeg vil gerne have Jeres mening
også:

-----------------------------------

suk - suk

Jeg har netop konverteret min ADSL-forbindelse fra alm TDC til TDC
medarbejderbredbånd

Da jeg på forhånd ved, hvor tunge TDC er at danse med, kan det nu undre mig,
at jeg gjorde det, men man er vel nærig.....

Jeg forklarede gutten fra mit firma, der foretog bestillingen, at jeg bare
ville have konverteret min nuværende i samme opsætning - dvs samme IP, DHCP,
samme hastighed. Ellers skal jeg ikke ha noget!! No probs, lyder svaret.
(det skal siges, at jeg har min egen mail/www/ftp/dhcp/fil server til at
køre på forbindelsen).

Og så går det galt.... som om jeg ikke vidste det.

- TDC sender nyt skillefilter + "modem", jeg skal returnere det gamle.
- Forbindelsen er med PPPoE og ikke DHCP
- jeg får ny IP-adresse - dynamisk, selvfølgelig.
- kontakter TDC for at få en fast IP - bestiller fra deres HP -
leveringstid: OP TIL 14 DAGE?????
- Beder TDC om DHCP-opkobling - det er ikke muligt før en gang til næste år.
- Trygler TDC-manden om at haste min bestilling af fast IP igennem, da jeg
ikke har HP, FTP eller mail. Svaret lyder smilende: "beklager, men du har jo
gratis email og hjemmesidemulighed i abonnementet"
- AAAAAAARRRRGGGHHHHH!!!!!!!!

- Og forresten, så kom ordrebekræftelsen med brugerdata mm. samme morgen som
konverteringen skete... jeg havde INTET fået at vide. Kun at de ville levere
indenfor 2 - 12 uger, eller sådan noget. Og da jeg samtidig nedlagde min
ISDN, kom jeg hjem fra arbejde til et hus uden telefon eller internet....
RØV!! Jeg ville godt have haft en respit på et par dage, så jeg kunne
forberede mig på skiftet. Informere de folk, der bruger min mail/webserver
mv på, at der kunne komme forstyrrelser...

Er medarbejderbredbånd kun forbeholdt fru Jensen, der tjekker email to gange
dagligt og søger efter nye spændende måder at lave flæskesteg på?????

Medarbejderbredbånd er vel netop tiltænkt medarbejdere i
IT-virksomheder... - finder de sig bare i ringere service, eller hvad???

Andre, der har haft problemer med TDC-MBB??

mvh
Preben
(cykellapper)

Fra : Rea721

Dato : 06-12-03 18:30

cykellapper wrote:

> [...]
> probs, lyder svaret. (det skal siges, at jeg har min egen
> mail/www/ftp/dhcp/fil server til at køre på forbindelsen).

Du kan ikke klandre TDC for hvad din "gut" lover eller ikke lover.

Jeg går ud fra at du selv ved 100% hvad MBB er for et produkt??
(underforstået, hvis man ikke ved det, bør man naturligvis ikke bestille
det)

> Er medarbejderbredbånd kun forbeholdt fru Jensen, der tjekker email
> to gange dagligt og søger efter nye spændende måder at lave
> flæskesteg på?????

Nej.

> Medarbejderbredbånd er vel netop tiltænkt medarbejdere i
> IT-virksomheder...

Nej, hvorfor tror du det... der findes altså andre mennesker end
medarbejderer i IT-virksomheder

> - finder de sig bare i ringere service, eller
> hvad???

Inden du begynder at tale om ringere service, skylder du nok at gribe i egen
barm først..
Hvad vidste du om produktet da du bestilte?
Hvem har fortalt dig om det?
Har du set noget skrifteligt materiale om indholdet af produktet..fra TDC?

Uden at kende noget som helst til produktet specifikt, og uden at kende dine
forhold på arbejdspladsen...gætter jeg på at den information du havde på
bestillings tidspunktet kom fra "gutten" på din arbejdsplads...korrekt?

Hvis det er sandt... ved du måske hvem der skal ha et blåt øje på mandag

--
Rea721 AKA Leon Andrea skod1@721.dk http://721.dk
Bevar Eskadrille 721 på Flyvestation Værløse

Fra : cykellapper

Dato : 06-12-03 19:56

"Rea721" <skod1[remove]@721.dk> wrote in message

> Du kan ikke klandre TDC for hvad din "gut" lover eller ikke lover.

Helt rigtigt!!

> Jeg går ud fra at du selv ved 100% hvad MBB er for et produkt??
> (underforstået, hvis man ikke ved det, bør man naturligvis ikke bestille
> det)

Jeg havde indtrykket, at det kun var et spørgsmål om, hvor regningen skulle
sendes hen!! Hvor fanden skulle jeg vide fra, at det var to separate
selskaber?? Jeg talte med TDC MBB inden oprettelse, og den første jeg talte
med sagde, at jeg skulle have ny IP. OK, sagde jeg, men den skal være fast!!
Ingen problemer, sagde gutten. Hvad han IKKE sagde var, at jeg først kunne
bestille den faste IP når konverteringen VAR sket. Jeg troede han rettede
min bestilling med det samme.

> Nej, hvorfor tror du det... der findes altså andre mennesker end
> medarbejderer i IT-virksomheder

Det gør der da... jeg er selv smed, men mit indtryk er, at det fortrinsvist
er folk i tertiære erhverv, der benytter ordningen

> [...]
> Hvem har fortalt dig om det?
> Har du set noget skrifteligt materiale om indholdet af produktet..fra TDC?

NEJ, jeg har ikke set noget på skrift. Men havde jeg fået ordrebekræftelsen
umiddelbart efter bestilling (og ikke samme dag som konverteringen skete),
så havde jeg haft en chance for at få rettet tingene.
Det er selvfølgelig min egen fejl, at jeg ikke var klar over at der var
forskel på de to produkter.... det er også dumt af mig at tro, at det er
samme ydelse jeg får, når regningen pludselig skal sendes til min
arbejdsgiver.

> [...]
> forhold på arbejdspladsen...gætter jeg på at den information du havde på
> bestillings tidspunktet kom fra "gutten" på din arbejdsplads...korrekt?

Ja!

> Hvis det er sandt... ved du måske hvem der skal ha et blåt øje på mandag

Venter til julefrokosten.... hehe....

Fra : Rea721

Dato : 06-12-03 21:33

cykellapper wrote:

> Helt rigtigt!!

Godt, så er der jo ikke så meget kød på din "sag".

> NEJ, jeg har ikke set noget på skrift.

Ok.

> Men havde jeg fået ordrebekræftelsen umiddelbart efter
> bestilling (og ikke samme dag som konverteringen skete),

Det bør man da også få.

> så havde jeg haft en chance for at få rettet
> tingene. Det er selvfølgelig min egen fejl, at jeg ikke var klar over
> [...]

Hmmm

Fra : cykellapper

Dato : 07-12-03 14:11

> Godt, så er der jo ikke så meget kød på din "sag".

Jo der er!! Andre bør vide, at det IKKE er samme produkt de får, når de
konverterer til medarbejderbredbånd. De får et ringere produkt, vel at mærke
til samme pris!! Det kom bag på mig!! Eller... det gjorde det vel egentlig
ikke.... det er jo TDC, vi har med at gøre...

mvh
Preben
(Cykellapper)
- der på 6. dag venter ydmygt på at få en fast IP-adresse....

Fra : Rea721

Dato : 07-12-03 15:07

cykellapper wrote:

> Jo der er!! Andre bør vide, at det IKKE er samme produkt de får, når
> de konverterer til medarbejderbredbånd.

Måske du burde hat sat dig ind i hvad du bestilte inden du bestilte ?

> De får et ringere produkt, vel at mærke til samme pris!!

Det er en subjektiv vurdering, men hvorfor bestilte du så produktet ?

> Det kom bag på mig!!

Ja, _fordi_ du ikke havde sat dig ind i hvad du egentlig bestilte.

> Eller... det gjorde det vel egentlig ikke.... det er jo TDC,
> vi har med at gøre...

Nej, nu må du sgu holde op.....

Du bestiller et produkt fordi en "gut" siger at det er godt.
Du bestiller det formentlig fordi du enten kan spare penge, får en større
ydelse til samme pris eller ?
Du aner intet om produktet.
Du har _ingen_ dokumentation fra udbyderen om selve produktet, indhold osv.
Du har åbenbart nogle krav som produktet umiddelbart ikke kan honorerer.

....og så beklager du dig over produktet.

Hvem er det liiige der har jokket i spinaten...jeg spørger bare?

Fra : cykellapper

Dato : 07-12-03 21:57

> Måske du burde hat sat dig ind i hvad du bestilte inden du bestilte ?

Jeg har lige gået TDC's HP vedr. medarbejderbredbånd igennem, og der står
INTET om at det er PPPoE - eller andre små nyttige, tekniske detaljer. Som
sagt har jeg heller ikke modtaget nogen som helst info inden konverteringen.

> Det er en subjektiv vurdering, men hvorfor bestilte du så produktet ?

Hvad fanden er der subjektivt ved det??
Jeg bestilte i den naive tro, at TDC bredbånd er det samme som TDC
Medarbejderbredbånd!!

> Ja, _fordi_ du ikke havde sat dig ind i hvad du egentlig bestilte.

> Nej, nu må du sgu holde op.....

Holde op???
Mine erfaringer med TDC-imperiet de sidste 4 år har IKKE været lutter
lyserød marengs, kan jeg sige dig!!

> [...]
> Du har åbenbart nogle krav som produktet umiddelbart ikke kan honorerer.

> ...og så beklager du dig over produktet.

JA, det gør jeg!!

> Hvem er det liiige der har jokket i spinaten...jeg spørger bare?

Der skal ikke herske tvivl om, at jeg selv burde have gjort mere research -
f.eks. her i gruppen - inden jeg bestilte. Men pointen er, at hvordan skulle
jeg, eller alle andre for den sags skyld, vide, at det var to separate
selskaber, med separate services, der varetager de forskellige
forbindelser??? For mig som almindelig forbruger er det sgudda umuligt at
vide!!

Preben
(Cykellapper)

Fra : Rea721

Dato : 07-12-03 22:27

cykellapper wrote:

> Der skal ikke herske tvivl om, at jeg selv burde have gjort mere
> research - f.eks. her i gruppen - inden jeg bestilte.

Nemlig, så snup en kiks.

EOD

Fra : cykellapper

Dato : 07-12-03 22:37

> Nemlig, så snup en kiks.

*Gumle* - øv, krummer...

.... og jeg går så ud fra, at du giver mig ret i alt det, du har snippet væk
fra foregående indlæg??

Preben
(Cykellapper)

Fra : Nicki Brøchner Niels~

Dato : 09-12-03 12:18

cykellapper wrote:

> [...]
> selskaber, med separate services, der varetager de forskellige
> forbindelser??? For mig som almindelig forbruger er det sgudda umuligt at
Igen kommer vi tilbage til at din virksomhed faktisk burde have sørget
for at du følte at du havde tilstrækelig information. Og så lige for at
sikkere mig der ikke er nogen misforståelser er Tdc Medarbejderbredbånd
IKKE et andet selskab, med en separat service. Det er en anden afdeling
end den du var kunde hos før. Lige som at Frugt & Grønt er en anden
afdeling iforhold til Radio & Tv i din lokale Føtex.

--
Venlig hilsen
Nicki Brøchner Nielsen

Fra : Jan G. Nielsen

Dato : 10-12-03 10:47

> cykellapper wrote:
> Igen kommer vi tilbage til at din virksomhed faktisk burde have sørget
> for at du følte at du havde tilstrækelig information.

Hvorfra ved du at han ikke havde det da?

> [...]
> Medarbejderbredbånd IKKE et andet selskab, med en separat service. Det er en > anden afdeling end den du var kunde hos før. Lige som at Frugt & Grønt er en > anden afdeling iforhold til Radio & Tv i din lokale Føtex.

Hvad relevans har det??

Fra : Nicki Brøchner Niels~

Dato : 11-12-03 16:32

Jan G. Nielsen wrote:

> Hvorfra ved du at han ikke havde det da?
Jaa når man læser tråden, vil jeg mene at det er ret tydeligt at han
ikke har haft den nødvendige informationer ?!?

> Hvad relevans har det??
Jaa personligt kan jeg nu godt lide at man kalder en spade for en spade
og har lidt styr på hvad det er man snakker om.

Fra : cykellapper

Dato : 10-12-03 22:48

"Nicki Brøchner Nielsen" <thedream@myplace.dk> wrote in message

> [...]
> end den du var kunde hos før. Lige som at Frugt & Grønt er en anden
> afdeling iforhold til Radio & Tv i din lokale Føtex.

- Jeg vil gerne købe et TV!
- S'gerne, noget særligt i tankerne?
- Næh, bare et almindeligt et. Sådan et som det der.
- Det er også et glimrende TV - jeg har selv et derhjemme!
- OK, det tager jeg.
- Kontant eller kreditkort?
- Kontant... Jeg skal lige have en kvittering, det er nemlig min chef, der
skal betale.
- Chef!!??!! Er TV'et ikke til dig??
- Jojo, men han betaler... flinker mand!!
- Så kan du skam ikke købe det her! Jeg må bede dig om at henvende dig i
Frugt & Grønt!
- Øhhh... Frugt & Grønt??
- Ja, det er der, vi sælger TV, der er arbejdsgiverbetalte.
- Jammen... øhhh... ok med mig, bare jeg får et fjernsyn.
- Du skal lige være opmærksom på, at TV der sælges fra Frugt og Grønt
leveres uden fjernbetjening, men ellers er de magen til de andre.
- hvoffer?? jamm..!?!
- Og så kan du ikke få det med hjem i dag. Du må vente, til vi har tid til
at ekspedere din sag.
- Kan I sige sådan cirka hvornår det bliver??
- Der kan gå 14 dage, men i mellemtiden kan du jo bare høre radio. Hvis ikke
du har en radio, kan du købe en i slagterafdelingen.

Forvirret??? Følg med i næste uge.

Preben
(Cykellapper)
- På 8. dag uden fast IP.

Fra : Mithril

Dato : 10-12-03 23:10

"cykellapper" <pfssssssssssssssssssssssss@HvAdTrOrDUcykellapper.dk> wrote in
message news:3fd79474$0$95076$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> [...]
ikke
> du har en radio, kan du købe en i slagterafdelingen.

Jeg arbejde selv hos TDC Internet, og jeg syntes faktisk dit eksempel er
vældig sjovt. Og et fint punktum på dit "angreb" på MBB.
Hvis jeg skal være helt ærlig, så kan jeg kun gi' dig ret.

Fra : cykellapper

Dato : 10-12-03 23:30

> Jeg arbejde selv hos TDC Internet, og jeg syntes faktisk dit eksempel er
> vældig sjovt. Og et fint punktum på dit "angreb" på MBB.
> Hvis jeg skal være helt ærlig, så kan jeg kun gi' dig ret.

Tak!!

Det varmede sgu.

Preben
(Cykellapper)

Fra : Jesper Dybdal

Dato : 11-12-03 00:23

wrote:

> [...]
>Frugt & Grønt!
>- Øhhh... Frugt & Grønt??
>- Ja, det er der, vi sælger TV, der er arbejdsgiverbetalte.

Analogien bryder vist sammen her. TDC har da vist ikke det ringeste
imod at sælge dig et hvilket som helst produkt (fx det du havde i
forvejen) og sende regningen til din arbejdsgiver.

Min arbejdsgiver betaler fx min telefon + ADSL til TDC, og produktet
hedder skam ikke noget med "medarbejder".

Jeg kan godt forstå at "medarbejderbredbånd" er en god
markedsføringsterm, men jeg forstår egentlig ikke hvorfor det er et
separat produkt. Kan nogen forklare det? Er det noget med at få
regningen sendt et andet sted hen end telefonregningen?

--
Jesper Dybdal, Denmark.
http://www.dybdal.dk (in Danish).

Fra : Nicki Brøchner Niels~

Dato : 11-12-03 18:25

> Min arbejdsgiver betaler fx min telefon + ADSL til TDC, og produktet
> hedder skam ikke noget med "medarbejder".

Ja du har ret i at du meget vel kan få en anden betaler uden at det
nødvendigvis er Medarbejderbredbånd som produkt. Typsik hvis det skal
bruges som en hjemmearbejdsplads eller ligenene bliver får man oprette
en erhversline af en eller anden art.

> Jeg kan godt forstå at "medarbejderbredbånd" er en god
> markedsføringsterm, men jeg forstår egentlig ikke hvorfor det er et
> separat produkt.

Typisk fordi at medarbejderbredbånd typsik er et tilbud fra virksomheden
til de ansatte om at få betalt deres adsl over deres løn. Ergo de er
ikke en 100% virksomhedsbetalt ADSL og derfor ikke det samme produkt som
du har

> Kan nogen forklare det? Er det noget med at få
> regningen sendt et andet sted hen end telefonregningen?

Også det. Men også af administative grunde. Også fordi at det er et
produkt der blev oprettet før det var at TDC Internet blev slået sammen
med TDC Totalløsninger.

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 11-12-03 21:11

"Jesper Dybdal" <jdunetnospam@u10.dybdal.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg kan godt forstå at "medarbejderbredbånd" er en god
> markedsføringsterm, men jeg forstår egentlig ikke hvorfor det er et
> separat produkt. Kan nogen forklare det?

Det er ren markedsføring (de tekniske forskelle er historisk betingede).
Hvad tror du sælger bedst overfor en HR-chef?
"Køb vores produkter 1 ad gangen og ring til os og få ændret betaler på
hvert produkt"
eller
"Fortæl os hvem der skal have bredbånd så fixer vi det"

Fra : Nicki Brøchner Niels~

Dato : 11-12-03 16:50

cykellapper wrote:

> [...]
> - Der kan gå 14 dage, men i mellemtiden kan du jo bare høre radio. Hvis ikke
> du har en radio, kan du købe en i slagterafdelingen.
Meget underholdene eksempel. Det har ikke rigtigt hold i virkeligheden
- Men underholdene var det skam

Fra : Nicki Brøchner Niels~

Dato : 07-12-03 18:06

cykellapper wrote:

> [...]
> til samme pris!! Det kom bag på mig!! Eller... det gjorde det vel egentlig

Okay, jeg fatter bare ikke din logik det må jeg indrømme. Det eneste
andre kan bruge dine indlæg til er i realiteten at huske at kontakte TDC
for at lige høre om Medarbejderbredbånd nu lever op til de forventninger
de har til det. Eller i det mindste at læse de relevante matrialer.

At du mener at Medarbejderbredbånd er et ringere produkt vil jeg gerne
have dig til at uddybe hvorfor det er et ringere produkt?! .. eller det
bare en påstand du har? - Og så syntes jeg samtidig at du lige skulle
tage lommeregneren frem igen og udregne hvad det er du betaler for dette
ringer produkt.. fordi jeg kan garantere dig det overhovedet ikke er
"Samme pris!!"

>det er jo TDC, vi har med at gøre...
Hmm er det det så nu jeg skal minde dig om at det står dig frit for at
vælge en anden udbyder ??

Fra : cykellapper

Dato : 07-12-03 22:06

> [...]
> for at lige høre om Medarbejderbredbånd nu lever op til de forventninger
> de har til det. Eller i det mindste at læse de relevante matrialer.

Hvilke relevante materialer?

> [...]
> tage lommeregneren frem igen og udregne hvad det er du betaler for dette
> ringer produkt.. fordi jeg kan garantere dig det overhovedet ikke er

Nej, det er ikke "samme pris", jeg betaler, men det er "samme beløb" TDC
modtager. At jeg har en skattefordel, er TDC uvedkommende, og det skal så
sandelig ikke være en sovepude for dem!

> Hmm er det det så nu jeg skal minde dig om at det står dig frit for at
> vælge en anden udbyder ??

Det kan jeg reelt ikke, nej!

Preben
(Cykellapper)

Fra : Nicki Brøchner Niels~

Dato : 09-12-03 12:21

cykellapper wrote:

> Hvilke relevante materialer?
Ja som det er blevet nævnt andet sted i tråden er det muligt at bestille
en brocuhre på Medarbejderbredbånds Sitet. Der udover ville du kunne
have fået besvaret alle dine spørgsmål hvis du havde kontaktet TDC på 80
80 80 56.

> Nej, det er ikke "samme pris", jeg betaler, men det er "samme beløb" TDC
> modtager. At jeg har en skattefordel, er TDC uvedkommende, og det skal så
> sandelig ikke være en sovepude for dem!
Det er skam heller ikke nogen sovepude for TDC ??

> Det kan jeg reelt ikke, nej!
Okay , det forstår jeg ikke ?! .. Hmm hvorfor er det at du mener du ikke
ville kunen vælge en anden bredbånds udbyder ?

Fra : Nicki Brøchner Niels~

Dato : 07-12-03 15:17

cykellapper wrote:
> [...]
> samme hastighed. Ellers skal jeg ikke ha noget!! No probs, lyder svaret.
> (det skal siges, at jeg har min egen mail/www/ftp/dhcp/fil server til at
Jeg vil forslå dig at næste gang du skal i gang med at ændre på noget
som har så stor betydning som du giver udtryk for i dit indlæg. At du
undersøger hvad det er der sker lige meget hvad folk omkring dig siger.

> - TDC sender nyt skillefilter + "modem", jeg skal returnere det gamle.
Ja grunden til dette er fordi at du skifter Afdeling. Dette kan virke
tåbeligt i enkle tilfælde, dog skal du tænke på hvilket administrative
helvede det ville være at holde styr på hvem der har hvad og hvilken
afdeling ejer hvad.

> - Forbindelsen er med PPPoE og ikke DHCP
Ja Medarbejderbredbånd er et PPPoE produkt. Det kan ikke lade sig gøre
af regningsmæssige årsager at gøre det på anden måde.

> - jeg får ny IP-adresse - dynamisk, selvfølgelig.
Ja hvis ikke du bestiller en fast ip når det er at der bliver fortaget
en Medarbejderbredbåndsbestilling vil du automatisk få en Dynamisk IP.

> - Beder TDC om DHCP-opkobling - det er ikke muligt før en gang til næste år.
Som skrevet før Da Medarbejderbredbånd bygger på den "gamle" TDC
Internet ADSL løsning er det en PPPoE løsning. Det er rigtigt at der i
løbet af næste år bliver muligt at bestille en konverting til DHCP.

> Er medarbejderbredbånd kun forbeholdt fru Jensen, der tjekker email to gange
> dagligt og søger efter nye spændende måder at lave flæskesteg på?????
Som andre, forstå jeg heller ikke din mening med dette spørgsmål?! - Nej
Medarbejderbredbånd er et produkt der er blevet tilbudt til alle typer
af mennesker fra mange forskellige socialelag.

> Medarbejderbredbånd er vel netop tiltænkt medarbejdere i
> IT-virksomheder... - finder de sig bare i ringere service, eller hvad???
*Suk*

Fra : cykellapper

Dato : 07-12-03 22:33

> [...]

> tåbeligt i enkle tilfælde, dog skal du tænke på hvilket administrative
> helvede det ville være at holde styr på hvem der har hvad og hvilken

Det er ikke det store problem for mig, at skifte udstyret og pakke det i en
kasse og sende det gamle retur. I princippet kunne jeg vel bare returnere
kassen som den kom. Tåbeligt?? Nej da!! *G*

> Ja Medarbejderbredbånd er et PPPoE produkt. Det kan ikke lade sig gøre
> af regningsmæssige årsager at gøre det på anden måde.

Ahhhhhr?? Hvorfor ikke?? Hvorfor kan det så lade sige gøre om en måned eller
to?

> Ja hvis ikke du bestiller en fast ip når det er at der bliver fortaget
> en Medarbejderbredbåndsbestilling vil du automatisk få en Dynamisk IP.

Jeg kunne _ikke_ bestille en fast IP ved bestilling af forbindelsen. Først
efter konverteringen kunne jeg bestille den online, med op til 14 dages
ventetid!

Preben
(Cykellapper)

Fra : Anders S..

Dato : 08-12-03 00:41

> Preben
> (Cykellapper)
For lige at komme helt væk fra tråden.. Har du en ruter? så er der intet
problem i at have pppoe.

( hvilket du bør have med alt det du kar kørende)

MVH
Anders

Fra : cykellapper

Dato : 08-12-03 06:49

"Anders S.." <Anderzz@mail.fjerndetteogden.dk> wrote in message

> For lige at komme helt væk fra tråden.. Har du en ruter? så er der intet
> problem i at have pppoe.
>
> ( hvilket du bør have med alt det du kar kørende)

Nej, ingen router.
Jeg har en Linux-maskine til at køre som server-gateway, og så en switch på
LAN-siden af den.

Preben
(Cykellapper)

Fra : Nicki Brøchner Niels~

Dato : 09-12-03 12:23

cykellapper wrote:

> Det er ikke det store problem for mig, at skifte udstyret og pakke det i en
> kasse og sende det gamle retur. I princippet kunne jeg vel bare returnere
> kassen som den kom. Tåbeligt?? Nej da!! *G*

Jammen du har ret i at det kan virke tåbeligt, men tro mig det er skam
den bedste løsning for TDC både Administartivt og Økonomisk.

> Ahhhhhr?? Hvorfor ikke?? Hvorfor kan det så lade sige gøre om en måned eller
> to?
Ja, i bund og grund fordi at de administrative systemer ikke er i stand
til at håntere faktureingen som det er nu. Og det skulle gerne kommet
engang i det ny år.

Fra : Jan G. Nielsen

Dato : 07-12-03 19:28

cykellapper wrote:
> Følgende kommer fra en anden debat, men jeg vil gerne have Jeres mening
> også:

Sikker??
Det lyder ikke sådan...

> Medarbejderbredbånd er vel netop tiltænkt medarbejdere i
> IT-virksomheder... - finder de sig bare i ringere service, eller hvad???

Lad mig se.....jeg har TDC MBB. Jeg har min faste IP. Jeg har min
webserver, min mailserver, min ftpserver, jeg streamer musik ud på
nettet, jeg har overvågning på der kan nås på WAN-siden også, jeg har
Remote Desktop der kan nås udefra.....jeg arbejder godt nok i en
IT-virksomhed men så vidt jeg ved (:)) er servicen den samme for alle?

Hvad er det du ikke kan som du skal??

> Andre, der har haft problemer med TDC-MBB??

Nej??

--
Mvh. Jan G. Nielsen

Fra : Jan G. Nielsen

Dato : 07-12-03 19:28

cykellapper wrote:
> Følgende kommer fra en anden debat, men jeg vil gerne have Jeres mening
> også:

Sikker??
Det lyder ikke sådan...

Fra : cykellapper

Dato : 07-12-03 22:17

"Jan G. Nielsen" <no@mail.net> wrote in message

> Hvad er det du ikke kan som du skal??

Modtage mine e-mails mv, før jeg får en fast IP-adresse (som jeg har ventet
på i en uge nu!!).

Preben
(Cykellapper)

Fra : Jan G. Nielsen

Dato : 07-12-03 23:11

cykellapper wrote:
> Hvad er det du ikke kan som du skal??
> Modtage mine e-mails mv, før jeg får en fast IP-adresse (som jeg har ventet
> på i en uge nu!!).

Altså den absolut ENESTE anke jeg kan se i al det her, er den manglende
ordrebekræftigelse der først kommer den dag du modtager udstyret.

Men ud over det så har TDC præcis leveret det de er blevet bedt om. Er
det et problem?

Kan du ikke prøve at hoppe lidt ud af dit sure hylter og se lidt
objektivt på sagen?

Faktum: Din arbejdsplads vil levere MBB til dig.

Faktum: Du har fået MBB som er et andet produkt end dit tidligere, og
fra en anden TDC-afdeling end din nuværende. Men som er præcis hvad du
bestilte.

Faktum: (Så vidt jeg er oplyst) Det kan ikke bestilles direkte med fast
IP. Den skal efterbestilles. Sådan foregår det altid på PPPoE
abonnementer. Sådan foregik det også med min egen MBB.

Faktum: Du har IKKE ringet ind til TDC, eller fået din arbejdsplads til
det, for at høre om hvilke konsekvender (kortsigtede som langtsigtede)
det her skift kunne få for dig (til trods for den såkaldte vigtige mail-
og webserver).

Faktum: Din ordrebekræftigelse kom sent.

Faktum: Det står ikke på TDC's side om MBB at det er en PPPoE-løsning.
Men der kan bestilles en brochure på siden. Mon ikke det står i den?

Faktum: Alle minusser mener du er TDC's skyld. Alle plusser din skyld.

Er man _lidt_ blåøjet?

--
Mvh. Jan G. Nielsen

Fra : Peter @ Team-PsHdO

Dato : 07-12-03 23:38

Faktum:
Jan G. er ansat i TDC, og vil ikke høre ét ondt ord om hans
arbejdsgiver.......
(Læs: Det er alle andres skyld, ikke TDC´s....- aldrig TDC)

Faktum:
Hvis ikke TDC´s egne ansatte får en formidabel service, da de sikkert har
deres forbindelser i orden i firmaet, hvem skulle så få det ??

--
Hilsen
Peter

Fra : Jan G. Nielsen

Dato : 08-12-03 11:30

> Faktum:
> Jan G. er ansat i TDC, og vil ikke høre ét ondt ord om hans
> arbejdsgiver.......
> (Læs: Det er alle andres skyld, ikke TDC´s....- aldrig TDC)

Hvor læser du at TDC aldrig laver fejl? Det gør TDC skam. Der blev
vist også skrevet noget om at ordrebekræftigelsen ikke var kommet
frem??

> Faktum:
> Hvis ikke TDC´s egne ansatte får en formidabel service, da de sikkert har
> deres forbindelser i orden i firmaet, hvem skulle så få det ??

Hvad taler du om?

Mvh. Jan G. Nielsen

Fra : Peter @ Team-PsHdO

Dato : 08-12-03 17:53

Hej Jan. (og i andre.....)

Først:
Mit indlæg var forsøgt skrevet i en lidt ironisk tone.......

> Hvad taler du om?

Du antyder så vidt jeg kan læse svagt, at du nok har en bedre service end
andre kunder i firmaet.....
Ellers læser jeg denne linie forkert:
"jeg arbejder godt nok i en IT-virksomhed men så vidt jeg ved (:)) er
servicen den samme for alle?"
Det er din smily midt i linien jeg hentyder til, og tolker sådan......

Men hvorom alting er, så er det selvfølgelig nok mere sansynligt at du har
den rette kontakt og hurtigt kan få ordnet en fejl, du ved sikkert hvem du
skal tale med fra starten for at få en god service, det gør ham der ringer
ind til kundeservice ikke....- og det er da kun naturligt, da du jo er i
firmaet......

--
Hilsen // Regards
Peter @ Team-PsHdO

Fra : Jan G. Nielsen

Dato : 08-12-03 21:29

> Hej Jan. (og i andre.....)

Hej

> Først:
> Mit indlæg var forsøgt skrevet i en lidt ironisk tone.......

Okay

> [...]
> servicen den samme for alle?"
> Det er din smily midt i linien jeg hentyder til, og tolker sådan......

Svarer lige på det hele nedenunder...

> [...]
> ind til kundeservice ikke....- og det er da kun naturligt, da du jo er i

Jamen det er da sandt nok. Men nu var det nu services på min bopæl jeg
hentydede til. De er ikke på nogen måde sat specielt op. Jeg fik bl.a.
min faste IP ved at bestille den på præcis den måde jeg har beskrevet
tidligere i tråden. Så jeg bliver ikke forfordelt. Jeg gør bare hvad jeg
skal uden at pive ;)

--
Mvh. Jan G. Nielsen

Fra : Nicki Brøchner Niels~

Dato : 09-12-03 12:05

Peter @ Team-PsHdO wrote:
> [...]
> servicen den samme for alle?"
> Det er din smily midt i linien jeg hentyder til, og tolker sådan......

Nu skal det lige siges at TDC ansate ikke har nogle fordele når det
kommer til medarbejderbredbånd. Da de bliver behandlet som ekstrene
kunder af Medarbejderbredbånds afdelingen. Det er de samme vilkår der
gælder for alle, og de modtager nøjagtig den samme service som alle andre.