ecs l7s7a2
Fra : whoever

Dato : 06-12-03 00:12

nogen der speaker udtaget er på sådan et board, har kigget i manualen men
kanikke finde det.?

Fra : Leony

Dato : 06-12-03 09:22

In news:3fd11006$0$69914$edfadb0f@dread12.news.tele.dk,
whoever <tweakdkREMOVEMEPLS@ofir.dk> typed:

> nogen der speaker udtaget er på sådan et board, har kigget i manualen
> men kanikke finde det.?

Kig på side 25, beskrivelsen af I/O portene. Lyd er de 3 længst til
højre (nederst hvis boardet er monteret i kabinet).
Stikket højttalerne skal sættes i hedder Line-Out.

Hvis du skal bruge SPDIF, så skal du kigge på side 6 (den sidder til
venstre ud for PCI-slot 2).
Hvis det er den interne højttaler du mener, så hedder den SPEAKER1 og er
placeret til højre (den kan også ses på side 6).

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : whoever

Dato : 06-12-03 12:53

> [...]
> Hvis det er den interne højttaler du mener, så hedder den SPEAKER1 og er
> placeret til højre (den kan også ses på side 6).

Problemet er at når jeg ikke har nogen enheder i boardet, cpu gf osv så
bipper højtaleren ikke derfor er jeg i tvivl om jeg har sat speakeren
rigtigt. For alle bundkort skal da bippe hvis man ikke har ram, cpu og gf
kort i ikke ?

jrg har sat speakeren til nederst i højre hjørne lige ved siden af floppy
connectoren, og jeg har prøvet at vende stikket begge veje.

Nogen idér ?

Takker for svar

Fra : Leony

Dato : 06-12-03 13:05

In news:3fd1c265$0$69948$edfadb0f@dread12.news.tele.dk,
whoever <tweakdkREMOVEMEPLS@ofir.dk> typed:

Af uforklarlige årsager fik jeg hentet manualen til L7S7A og ikke
L7S5A2, beklager mange gange.
Dette betyder at ovenstående er noget værre vrøvl, når du kigger på dit
bundkort.

> [...]
> så bipper højtaleren ikke derfor er jeg i tvivl om jeg har sat
> speakeren rigtigt. For alle bundkort skal da bippe hvis man ikke har

Jeg ved ikke om alle bundkort bipper når de mangler RAM, CPU og
GFX-kort.
Jeg har aldrig prøvet at starte en computer hvor disse dele manglede.

Har kun prøvet at starte en computer uden RAM og den bippede.

> jrg har sat speakeren til nederst i højre hjørne lige ved siden af
> floppy connectoren, og jeg har prøvet at vende stikket begge veje.

SPEAKER1 er den rigtige connector.

> Nogen idér ?

Måske er det fordi du ikke har nogen CPU i bundkortet - dette er dog et
gæt.

Fra : whoever

Dato : 06-12-03 13:41

> SPEAKER1 er den rigtige connector.

> Måske er det fordi du ikke har nogen CPU i bundkortet - dette er dog et
> gæt.

For lige at få det helt på det rene. skriften på speaker stikket skal vende
opad ikke ?

Jeg har haft det hele samlet men der komme ikke noget signal til skærmen,
derfor begyndte jeg at fejlfinde ved at pille ting ud og lytte efter bip
lyde, men har som du nok kan forstå ikke kunne få nogen lyde frem.

Fra : Leony

Dato : 06-12-03 14:11

In news:3fd1cd7b$0$69937$edfadb0f@dread12.news.tele.dk,
whoever <tweakdkREMOVEMEPLS@ofir.dk> typed:

> For lige at få det helt på det rene. skriften på speaker stikket skal
> vende opad ikke ?

Det ved jeg ikke.

> [...]
> skærmen, derfor begyndte jeg at fejlfinde ved at pille ting ud og
> lytte efter bip lyde, men har som du nok kan forstå ikke kunne få

Er der liv i maskinen overhovedet?
Blæsere der kører eller lignende?

Fra : whoever

Dato : 06-12-03 16:40

> Er der liv i maskinen overhovedet?
> Blæsere der kører eller lignende?

Ja hd og blæsere kørte, men.

Prøvede at sætte alt i igen og nu virker det. Nu er der kun ram fejl

Fra : Leony

Dato : 07-12-03 10:28

In news:3fd1f76b$0$69965$edfadb0f@dread12.news.tele.dk,
whoever <tweakdkREMOVEMEPLS@ofir.dk> typed:

> Nu er der kun ram fejl

Hvordan ser du det?
Fejlmelding eller hur.

Fra : whoever

Dato : 07-12-03 12:27

> Hvordan ser du det?
> Fejlmelding eller hur.

blue screen of death, med en STOP: 0x0000007F (0x00000000,
0x00000000,0x00000000,0x00000000)

Fra : whoever

Dato : 07-12-03 12:30

> blue screen of death, med en STOP: 0x0000007F (0x00000000,
> 0x00000000,0x00000000,0x00000000)

Den kommer når jeg er i gang med at installere xp, efter den har kopiert
filer over på disken

Fra : Leony

Dato : 08-12-03 15:23

In news:3fd30da6$0$70003$edfadb0f@dread12.news.tele.dk,
whoever <tweakdkREMOVEMEPLS@ofir.dk> typed:

> blue screen of death, med en STOP: 0x0000007F (0x00000000,
> 0x00000000,0x00000000,0x00000000)

Dårlig RAM (eller anden hardware er et bud).
I hvert i følge denne: http://support.microsoft.com/?kbid=137539

Du overclocker ikke vel (for det kan også bære skylden).

Det kan også være anden dårlig hardware og ECS har jo ikke det bedste ry
i verden for at lave stabilt isenkram.

Hvis du kan låne noget RAM, så prøv at sætte det i maskinen.

Fra : whoever

Dato : 10-12-03 20:21

> Hvis du kan låne noget RAM, så prøv at sætte det i maskinen.

Prøve at sætte BIOS settings til fail safe, så kunne jeg installere. Jeg
afbrød og satte BIOS til high perforamnce, så kørte den også så nu er der
ingen problemer......

Fra : Leony

Dato : 11-12-03 14:11

In news:3fd77133$0$69951$edfadb0f@dread12.news.tele.dk,
whoever <tweakdkREMOVEMEPLS@ofir.dk> typed:

> Prøve at sætte BIOS settings til fail safe, så kunne jeg installere.
> Jeg afbrød og satte BIOS til high perforamnce, så kørte den også så
> nu er der ingen problemer......

Så er alt jo godt

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 06-12-03 18:03

In article <3fd1cd7b$0$69937$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>,
tweakdkREMOVEMEPLS@ofir.dk says...
> For lige at få det helt på det rene. skriften på speaker stikket skal vende
> opad ikke ?

Stikket på speakerkablet kan du vende som det passer dig.

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : whoever

Dato : 06-12-03 22:08

> Stikket på speakerkablet kan du vende som det passer dig.

Ok viste jeg ikke. men tak....