Arghhhh - hjæææælp!!!
Fra : Ann K

Dato : 05-12-03 23:45

Hejsa.
Sidder her og nyder freden og roen.. og læser "alt" om drægtighed på
vovser...
Lige pludselig kan jeg tydeligt høre et stort bump fra loftet... hvor
_ingen_ af vores HUSdyr har adgang til!!!! *gys*
Kort efter (for nu er jeg jo blevet opmærksom på at der er "lyde", kan jeg
så høre et dyr, der løber hen over loftets gulv *løbe koldt ned af
ryggen*... Siden har jeg hørt andre lyde
Samtidig har der i vores hus været en "underlig lugt" igennem længere
tid... sådan lidt "snavs-agtig" ( af og til blandet med lugten af katteurin
pgr Ranjes urenlighed)... men indenfor de seneste dage synes jeg at stanken
er taget til... nævnte det for Manden så sent som igår... og har brugt hele
formiddagen på at vaske og rengøre, sådan at jeg kunne være sikker på at
der ikke lå "noget gammelt" efter Ranje... da jeg kom hjem til aften, var
stanken tilbage

Nu *tror* jeg at vi måske er blevet udvalgt til vinterkvarter for en
husmår????
Mener at huske at sådan en fætter bestemt _ikke_ tilhører kategorien "Lad
den dog bare være her vinteren over"!????
Men hvad gør man så???
Og er der nogen alternativer til _ikke_ at lade kræet blive aflivet??? den
kan jo ikke gøre for, at jeg ikke vil have den som gæst!

--
Mvh Ann
Kennel Sifsafs... opdræt af shetland sheepdogs

Fra : Else Gyldenkærne

Dato : 05-12-03 23:51

Hej Ann.
Der har lige været en tråd om emnet husmår på Dekatten, så prøv at gå lidt
tilbage i "arkivet"

Mvh. Else.

Fra : Signe

Dato : 05-12-03 23:58

Hej Ann

Sikke en dejlig vintergæst at få :)

Ej jeg mener at have både hørt og læst at de kan "uddrives" ved at
tænde lys deroppe sammen med en radio som spiller...Der kan også
stilles/hænges/ligges nogte hjortetakolie derop, den lugt er de heller
ikke vilde med.
En kombination af det hele skulle være godt.

Se evt. her http://www.dpil.dk/HTML/husmaar2003.htm
Håber I kommer af med vintergæsten.

Mange hilsner fra
Signe

Fra : Elbarto Simsoniac

Dato : 06-12-03 17:40

> [...]
>
> --
> Mvh Ann
> Kennel Sifsafs... opdræt af shetland sheepdogs

Vi havde en der hjemme som vi kom af med på "ægge" metoden med fælden
Det tog ikke mange dage før vi havde den

Erik Elbarto

Fra : Birgitte

Dato : 07-12-03 10:41

> [...]
> kan jo ikke gøre for, at jeg ikke vil have den som gæst!
> Mvh Ann
> Kennel Sifsafs... opdræt af shetland sheepdogs

På min gamle adresse havde vi også en husmår,- den jog jeg nu væk ved at
sætte en radio på loftet og skruede godt op for lyden,- for er der noget en
husmår ikke kan lide er det larm.
Den vil hurtig fortrække sig til andre omgivelser.
Ellers er der desværre kun mårfælden tilbage.
Husk at en husmår kan lave rigtig stor skade i isoleringen.
Mvh Birgitte
www.truetrust.dk

Fra : Ann K

Dato : 07-12-03 20:58

Hejsa.
Takker for svar
Der er nu placeret en ghetto-blaster skruet op på det højest mulige på
loftet - lyset er tændt hele døgnet... og vi har "advaret" naboerne om
vores gæst, sådan at de kan nå at få sikret deres lofter/udhuse :)

Fra : Ragna

Dato : 07-12-03 21:24

Ann skrev:
> [...]
>Mener at huske at sådan en fætter bestemt _ikke_ tilhører kategorien "Lad
>den dog bare være her vinteren over"!????

Hej Ann!

Da vi for nogle år siden havde det samme problem, fik vi det råd at købe
nogle naftalinkugler hos Matas og strø dem ud over loftet. Den lugt er så
gennemtrængende, at "gæsterne" flygter.
Det virkede udmærket, og hvis I så finder det sted, hvor måren har kunnet
komme ind - og får hullet stoppet, er problemet løst.
For vores vedkommende måtte vi sætte kyllingetråd foran
udluftningsåbningerne højt oppe på taget for at forhindre nye besøg.
Det er forresten utroligt, hvor meget så elegant et dyr kan larme. Tit lød
det, som nogen flyttede møbler over ens hoved.

--
Venlig hilsen, Ragna.