Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
canon hp, i amerikansk testsite
Fra : Svend Erik Jørgensen

Dato : 05-12-03 21:28

Valget var mellem canon a 80 og hp945. Årsagen til at jeg overvejer hp er de
testbilleder, der er lagt ind på Steves digicam webside. Her har hp´eren
langt de klareste farver, og de skarpeste billeder af samme motiv. Lad så
være, at hp´eren er langsom, skæmen er mørk, - Prøv selv at checke hos:
http://www.steves-digicams.com/2003_reviews/hp945_pg5.html

Spørgsmål: kan man stole på disse testsites?

Svend Erik Jørgensen

Fra : Richard

Dato : 05-12-03 22:13

Svend Erik Jørgensen wrote:

> [...]
> http://www.steves-digicams.com/2003_reviews/hp945_pg5.html
>
> Spørgsmål: kan man stole på disse testsites?

Det ville være rart om alle kameraer blev testet mod de samme motiver
under samme forhold. Som det er her, har man egentlig kun Steve's noget
subjektive bedømmelse. Bortset fra det er A80 og 945 vel to ulige
størrelser at sammenligne qua forskelle i opløsning, optik og størrelse;
med mindre det er ud fra prisen, eller?

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK

Fra : Mic Holm

Dato : 06-12-03 00:29

I min erfaring har www.dpreview.com nogle meget gode anmeldelser. Prøv at
checke der.

--M

Fra : Jesper Brunholm

Dato : 06-12-03 14:53

Svend Erik Jørgensen skrev:

> Valget var mellem canon a 80 og hp945. Årsagen til at jeg overvejer hp er de
> testbilleder, der er lagt ind på Steves digicam webside. Her har hp´eren
> langt de klareste farver, og de skarpeste billeder af samme motiv.

Altså - når jeg ser på billederne på
<http://www.steves-digicams.com/2003_reviews/a80_samples.html>
og sammenligner med dem på
<http://www.steves-digicams.com/2003_reviews/hp945_samples.html>

så lyder min dom på det modsatte.

Som Michael skrev er dpreview et godt alternativ, så check

<http://www.dpreview.com/reviews/sidebyside.asp> ud med de to kameraer.
Desværre har de ikke lavet full-review af nogen af de to, så det må du
finde andetsteds.

<http://www.dcviews.com/_canon/a80.htm> har links til to reviews, og
<http://www.dcviews.com/_HP/945.htm> har også til et mere end Steve.

> Spørgsmål: kan man stole på disse testsites?

Det mener jeg roligt du kan

mvh

Jesper Brunholm

Fra : TT

Dato : 06-12-03 20:31

Prøv http://www.photo.net/equipment/hp/hp945pre/
Har selv et på prøve i 7 dage. Jeg har et par gange haft problemer med at
fokusere (Nej, jeg har IKKE lige været til juelfrokost! Det er selvfølgelig
kameraet, der ikke kan fokusere!
Det er også et stort kamera, ikke et man lige kommer i en bukselomme.
Desuden er det irriterende at skærm/EVF fryser, mens man fokusere, men det
problem går igen ved stort set alle de store zoom-kameraer.
Og så er der kun 2 billedstørrelser at vælge mellem - 2608*1952 og
1296*976 - jeg synes, der mangler et format midt i mellem.
Jeg har fået det til 3000, hvilket er langt under priserne på det tyske
internetmarked, men alligevel ved jeg ikke om jeg beholder det. Det største
problem er størrelsen af kameraet og det er kun en smule større end
konkurrenterne. Så i virkeligheden må jeg måske undvære den fede zoom for at
få et mindre kamera. Det bedste ville selvfølgelig være at ha 2 kameraer!

Venlig hilsen
Tom