Foto
IBM760 5420
Teil 3020
Batterilader 10D
Fra : Hans Kruse

Dato : 05-12-03 20:56

Jeg har set at batteriladeren til 10D kun delvist lader batteriet op. Når
den holder op med at blinke og derefter lader batteriet sidde i laderen i et
par timer så skulle det iflg. manualen være ladet fuldt op. Hvis jeg så
sætter batteriet i min gamle G2 og bruger den som oplader vil den hurtigt
vise konstant orange lys (90% opladet), men hvis jeg lader batteriet sidde i
ca. en time mere bliver lyset grønt, som tegn på fuldt opladning.
Er der nogen der har konstateret det samme?
Mvh, Hans

Fra : Deaster

Dato : 05-12-03 21:14

> [...]
> ca. en time mere bliver lyset grønt, som tegn på fuldt opladning.
> Er der nogen der har konstateret det samme?

Jeg skal gerne teste det en af dagene når mit ene batteri løber tørt. Har
indtil videre slet ikke brugt laderen, men brugt dobbeltladeren som fulgte
med mit D30.

Deaster

Fra : thomas

Dato : 08-12-03 15:08

det gælder for alle såkaldte "lynladere" - oss mobillen osv.

Lynladningen kan ikke lade 100% op, men stopper lynladningen ved 90-95% -
herefter tager det så ½-2 timer at nå 100%.

Det er bare de færreste "dimser" der giver så detaljeret billede af, hvad
der sker... f.ex. siger både min mobil, digicam og DV-cam bare "opladet",
når lynladningen stopper - dette selv om det stadig ikke er helt opladet.

/Thomas

(Vil lige igen fremhæve mit positive indtryk af batterier - Min Canon DV
bruger samme batteri som Canon G-x og DSLR. Jeg købte et extra batteri på
batterier.dk - dette har endnu større effekt end det originale, så det
spiller bare for vildt