/ Forside / Interesser / Fritid / Foto / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Foto
#NavnPoint
dova 15981
Klaudi 7333
refi 7267
o.v.n. 6442
IBM760 5420
severino 3705
emesen 3101
bentjuul 3076
Teil 3020
10  Nordsted1 2955
Canon G3 og Canon 300d
Fra : michael bennati scho~


Dato : 05-12-03 11:14

Er der nogen der har taget springet fra G2, G3 eller G5 og over til Canon
330d?? Hvad er jeres erfaringer? Er det et stort spring fremad, eller bruger
I hellere G3, når det kommer til stykket?
mvh Michael



 
 
Bo Jørgensen (05-12-2003)
Kommentar
Fra : Bo Jørgensen


Dato : 05-12-03 17:08

> Er der nogen der har taget springet fra G2, G3 eller G5 og over til Canon
> 330d?? Hvad er jeres erfaringer? Er det et stort spring fremad, eller
bruger
> I hellere G3, når det kommer til stykket?

Jeg har taget springet fra G2 til Canon 300D. Jeg har altid været utrolig
glad for min G2`er, men da Canon kom med deres DSLR var jeg solgt med det
samme. Og da jeg fik en god pris for G2`eren var det ret let at tage
springet.
Men som sagt, jeg var meget glad for G2`eren og nu må tiden vise om det var
et fornuftig valg.
Udover Kit-linsen har en SIGMA AF 28-200/3.5-5.6 COMPACT II - den er vist
OK. Så mangler jeg bare noget makro-grej og måske en 50 mm 1.8 linse (skulle
tegne meget skarp) - men det må komme senere.

Men held og lykke med dit valg.

Hilsen Bo

Legeplads:
http://www.visuelweb.dk/300D/
http://bo.joergensen3.person.emu.dk





Hans Kruse (05-12-2003)
Kommentar
Fra : Hans Kruse


Dato : 05-12-03 20:51

Jeg tog springet fra G2 til 10D og har købt flg. linser Sigma 15-30mm EX DF,
Canon 28-135mm USM IS of Sigma Macro 50mm. Jeg må sige det er en helt ander
pris og kvalitets klasse end G2. Bedøm selv kvaliteten af billeder i
sammenligning med G2 her http://www.pbase.com/hkruse, jeg har dog ikke haft
lejlighed til rigtigt at tage nogle billeder med Sigma macrolinsen endnu,
kun lidt eksperimenter.
En af de helt store forskelle er hvordan man kan tage billeder: Se i søgeren
og tag billeder, som du har lyst og stort så tit du har lyst. Der er ikke
nogen forsinkelser undtagen når man skal reviewe billeder efter en serie,
hvor man skal vente til sidste billede er skrevet på kortet.
Ulempen ved kameraet er selvfølgelig størrelsen og vægten, men det tager jeg
gerne med. Jeg har ikke solgt G2'eren og den er nu mest udlånskamera i
familien.
Canon 300D skulle give stort set samme kvalitet som 10D, med kun lidt mindre
features.
Mvh, Hans

"michael bennati schou" <michaelschouFJERNDETTE@oncable.dk> wrote in message
news:3fd05a4c$0$29355$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> Er der nogen der har taget springet fra G2, G3 eller G5 og over til Canon
> 330d?? Hvad er jeres erfaringer? Er det et stort spring fremad, eller
bruger
> I hellere G3, når det kommer til stykket?
> mvh Michael
>
>



michael bennati scho~ (06-12-2003)
Kommentar
Fra : michael bennati scho~


Dato : 06-12-03 18:45


"Hans Kruse" <hans.kruse@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg tog springet fra G2 til 10D og har købt flg. linser Sigma 15-30mm EX
DF,
> Canon 28-135mm USM IS of Sigma Macro 50mm. Jeg må sige det er en helt
ander
> pris og kvalitets klasse end G2. Bedøm selv kvaliteten af billeder i
> sammenligning med G2 her http://www.pbase.com/hkruse,

Fantastiske billeder!! Åbenbart et utroligt godt kamera og en dygtig
fotograf!!
Er du efterbehandlet billederne? Ja det går jeg ud fra du har..

Du kommer sandelig rundt, dit heldige asen. Er 10D billederne taget med det
medfølgende objektiv eller med Sigma 15-30mm og hvad måtte du slippe for
dette objektiv?

mvh Michael



Hans Kruse (07-12-2003)
Kommentar
Fra : Hans Kruse


Dato : 07-12-03 01:18

Mange tak for roserne. Der følger ikke noget objektiv med 10D og jeg har
købt de tre linser separat.
Jeg betalte 1472 euro for 10D, 525euro for Canon linsen, 699euro for Sigma
15-30mm og 300euro for Sigma macro linsen alt sammen købt hos
www.technikdirekt.de
Når man ser hvad listeprisen er for både 10D og Canon linsen i Canon
reklamen omdelt med lørdagsaviserne i dag så er det jo en stor besparelse at
købe i Tyskland via Internettet.
Jeg har taget en del billeder med Sigma macro linsen og lagt dem i mit album
fra Botanisk Have http://www.pbase.com/image/23930347 (og fremefter)
Det er en fantastisk skarp linse, men man skal vænne sig til den lille
dybdeskarphed, når man går tæt på og man kan gå virkelig tæt på. Jeg øver
mig fortsat.
----Men 300D skulle vise samme kvalitet hvis de samme linser blev anvendt på
dette kamera.
Alle billeder er taget i RAW format og efterbehandlet med Capture One DSLR
LE programmet (et must til dette kamera efter min mening).
Mvh, Hans

"michael bennati schou" <michaelschouFJERNDETTE@oncable.dk> wrote in message
news:3fd215af$0$29376$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
>
> "Hans Kruse" <hans.kruse@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
>
> > Jeg tog springet fra G2 til 10D og har købt flg. linser Sigma 15-30mm EX
> DF,
> > Canon 28-135mm USM IS of Sigma Macro 50mm. Jeg må sige det er en helt
> ander
> > pris og kvalitets klasse end G2. Bedøm selv kvaliteten af billeder i
> > sammenligning med G2 her http://www.pbase.com/hkruse,
>
> Fantastiske billeder!! Åbenbart et utroligt godt kamera og en dygtig
> fotograf!!
> Er du efterbehandlet billederne? Ja det går jeg ud fra du har..
>
> Du kommer sandelig rundt, dit heldige asen. Er 10D billederne taget med
det
> medfølgende objektiv eller med Sigma 15-30mm og hvad måtte du slippe for
> dette objektiv?
>
> mvh Michael
>
>



michael bennati scho~ (07-12-2003)
Kommentar
Fra : michael bennati scho~


Dato : 07-12-03 13:34


"Hans Kruse" <hans.kruse@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Alle billeder er taget i RAW format og efterbehandlet med Capture One DSLR
> LE programmet (et must til dette kamera efter min mening).
> Mvh, Hans
>
Tak for infoen, det lyder meget interessant...omend linserne desværre er så
dyre som jeg frygtede.. men så er kvliteten vel også en helt anden end med
standardlinsen? Jeg mener der følger en standardlinse med når man køber 300d
i Tyskland.

Det program (Capture One DSLR LE) hvad gør det lige? justerer kontrast,
farve, skarphed osv a la Photoshop eller hvad? Gør det noget, som Photoshop
ikke kan siden det er et must til det kamera?
mvh Michael



Hans Kruse (07-12-2003)
Kommentar
Fra : Hans Kruse


Dato : 07-12-03 17:59

Du kan godt få billigere linser og med 300D kan du få en billig standard
linse med kameraet. Det er uanset hvor du køber kameraet.
Jeg har ikke set nogen direkte optisk sammenligning mellem linsen på G3 og
SLR linser, men netop valgfriheden og måden man tager billeder med en SLR
var afgørende for mig i valget. Linsen på G2, G3 er bestemt god, men jeg må
nok sige at der er et kvalitetsspring til de linser, jeg nu har med 10D.
F.eks. irriterede det mig ved makrobilleder tit at få "cromatic aberration"
og det er noget jeg ikke har set på min nye Sigma macro linse.

RAW konverteringssoftware fra Canon fungerer meget langsomt, men naturligvis
kan det bruges og derefter kan justeringer gøres i Photoshop Elements 2.0,
som følger med til kameraet (både 10D og 300D). Capture One findes også i en
300D udgave som koster 29$. Du kan finde en beskrivelse af dette software
her sammen med en 300D anmeldelse
http://www.luminous-landscape.com/reviews/cameras/digital-rebel.shtml
At kalde dette et must er måske for stærkt, men jeg kunne ikke tænke mig at
gå tilbage til separate RAW konvertering og derefter PhotoShop.
Alternativt findes Breezebrowser, som jeg ikke har anvendt da jeg syntes det
er for begrænset.

Mvh, Hans

"michael bennati schou" <michaelschouFJERNDETTE@oncable.dk> wrote in message
news:3fd31e35$0$29380$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
>
> "Hans Kruse" <hans.kruse@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
> > Alle billeder er taget i RAW format og efterbehandlet med Capture One
DSLR
> > LE programmet (et must til dette kamera efter min mening).
> > Mvh, Hans
> >
> Tak for infoen, det lyder meget interessant...omend linserne desværre er

> dyre som jeg frygtede.. men så er kvliteten vel også en helt anden end med
> standardlinsen? Jeg mener der følger en standardlinse med når man køber
300d
> i Tyskland.
>
> Det program (Capture One DSLR LE) hvad gør det lige? justerer kontrast,
> farve, skarphed osv a la Photoshop eller hvad? Gør det noget, som
Photoshop
> ikke kan siden det er et must til det kamera?
> mvh Michael
>
>



michael bennati scho~ (07-12-2003)
Kommentar
Fra : michael bennati scho~


Dato : 07-12-03 19:14


"Hans Kruse" <hans.kruse@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:3fd35c50$0$148$
>> At kalde dette et must er måske for stærkt, men jeg kunne ikke tænke mig
at
> gå tilbage til separate RAW konvertering og derefter PhotoShop.

Tak for svaret. Bare til din orientering behøves Raw konvertering altså ikke
foregå separat i forhold til photoshop. Der findes et Canon Raw plugin, som
integreres fint i PS.
mvh Michael



Preben Riis Sørensen (07-12-2003)
Kommentar
Fra : Preben Riis Sørensen


Dato : 07-12-03 19:35


"michael bennati schou" <michaelschouFJERNDETTE@oncable.dk> skrev
> Der findes et Canon Raw plugin, som
> integreres fint i PS.
> mvh Michael
>
>

Hvor finder man det?
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen
preben@esenet.dk



michael bennati scho~ (07-12-2003)
Kommentar
Fra : michael bennati scho~


Dato : 07-12-03 20:11


"Preben Riis Sørensen" <preben@esenet.dk> skrev
>
> Hvor finder man det?
> --
> M.V.H.
> Preben Riis Sørensen
> preben@esenet.dk
>
http://www.adobe.com/products/photoshop/cameraraw.html


--
Mvh Michael
www.kgl.sopraner.dk



Hans Kruse (07-12-2003)
Kommentar
Fra : Hans Kruse


Dato : 07-12-03 23:07

Ja, det er jeg klar over, men det er kun tilgængeligt så vidt jeg kan se til
den fulde Photoshop version og dvs. ikke til Photoshop Elements 2.0
Da den fulde version af Photoshop for almindelige amatører, som mig er alt
for dyr og jeg afholder mig fra piratsoftware, så er det ikke en mulighed.
Som nævnt opfylder Capture One DSLR LE de fleste behov til en lavere pris
end Adobe's RAW plugin og hvis der er brug for at justere et enkelt billeder
i Photoshop, ja så er PSE 2.0 med i pakken til 300D.
Mvh, Hans


"michael bennati schou" <michaelschouFJERNDETTE@oncable.dk> wrote in message
news:3fd36df6$0$29398$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
>
> "Hans Kruse" <hans.kruse@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
> news:3fd35c50$0$148$
> >> At kalde dette et must er måske for stærkt, men jeg kunne ikke tænke
mig
> at
> > gå tilbage til separate RAW konvertering og derefter PhotoShop.
>
> Tak for svaret. Bare til din orientering behøves Raw konvertering altså
ikke
> foregå separat i forhold til photoshop. Der findes et Canon Raw plugin,
som
> integreres fint i PS.
> mvh Michael
>
>



michael bennati scho~ (07-12-2003)
Kommentar
Fra : michael bennati scho~


Dato : 07-12-03 23:50


"Hans Kruse" <hans.kruse@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:3fd3a48f$0$157

> Ja, det er jeg klar over, men det er kun tilgængeligt så vidt jeg kan se
til
> den fulde Photoshop version og dvs. ikke til Photoshop Elements 2.0

Det er rigtigt.

> Da den fulde version af Photoshop for almindelige >amatører, som mig er
alt
> for dyr

Almindelig amatør? Ikke helt almindelig hvis man tager dit udstyr i
betragtning (sagde han misundeligt)

<og jeg afholder mig fra piratsoftware,

Hvorfor egentlig? Altså naturligvis kun i evaluerende øjemed.


--
Mvh Michael
www.kgl.sopraner.dk



Hans Kruse (08-12-2003)
Kommentar
Fra : Hans Kruse


Dato : 08-12-03 08:25

> > Da den fulde version af Photoshop for almindelige >amatører, som mig er
> alt
> > for dyr
>
> Almindelig amatør? Ikke helt almindelig hvis man tager dit udstyr i
> betragtning (sagde han misundeligt)

Ok, måske ikke, men PS i fuld version koster jo noget i retning af 7-8000kr.
og det giver slet ikke mening, når der findes et produkt som PSE 2.0 og
Capture One.

>
> <og jeg afholder mig fra piratsoftware,
>
> Hvorfor egentlig? Altså naturligvis kun i evaluerende øjemed.

Piratsoftware er tyveri. Med alle de referencer der er til PS CS i denne
gruppe kan det undre mig hvor mange der har en lovlig kopi! Adobe har jo
lavet en lavpris PS som kan købes af alle eller får det med kameraet.

Mvh, Hans



Deaster (08-12-2003)
Kommentar
Fra : Deaster


Dato : 08-12-03 08:43

Hans Kruse wrote:
>
> Piratsoftware er tyveri

Nope, piratkopiering er aldrig tyveri. Prøv selv at høre i dk.videnskab.jura



--
Mvh
Deaster



Hans Kruse (08-12-2003)
Kommentar
Fra : Hans Kruse


Dato : 08-12-03 20:01

Jeg er ikke interesseret i ordkløveri, kun at påpege at man altså skal have
en lovlig licens for at anvende software.
Mvh, hans

"Deaster" <nospam2@deaster.dk> wrote in message
news:br1a34$28e3bc$1@ID-191466.news.uni-berlin.de...
> Hans Kruse wrote:
> >
> > Piratsoftware er tyveri
>
> Nope, piratkopiering er aldrig tyveri. Prøv selv at høre i
dk.videnskab.jura
>
>
>
> --
> Mvh
> Deaster
>
>



michael bennati scho~ (08-12-2003)
Kommentar
Fra : michael bennati scho~


Dato : 08-12-03 10:13


"Hans Kruse" skrev i en meddelelse

> Ok, måske ikke, men PS i fuld version koster jo noget i retning af
7-8000kr.

Der kan du tale om tyveri

>
> Piratsoftware er tyveri. Med alle de referencer der er til PS >CS ....KLIP

tyveri? ok...du kunne selvfølgelig heller ikke finde på at hyre en VVS mand
eller lignende uden regning?
Det er da meget rart at kunne prøve PS CS et stykke tid inden man beslutter
om det er pengene være, ik?
FAntastisk program i øvrigt..

Nå men det er da godt at vide at nogen her i DK holder fanen højt. For mig
skred det lidt, da jeg købte et stykke musiksoftware til 5000kr for så at
opdage, at min Mac var for langsom til at jeg kunne bruge det til noget
overhovedet (Trods sælgerens forsikring om det modsatte). Da jeg så købte af
mange andre grunde en stor PC, så kunne jeg jo ikke bruge softwaren og
forhandleren sagde "ærgerligt, men du kan få 10% rabat på samme program til
PC", så syntes jeg jo at jeg havde betalt for det een gang, så min
samvittighed var nogenlonde ren, da jeg prøvede programmet i en piratkopi,
før jeg besluttede mig.


--
Mvh Michael
www.kgl.sopraner.dk



Hans Kruse (08-12-2003)
Kommentar
Fra : Hans Kruse


Dato : 08-12-03 20:00

Jeg er enig i at det er surt, men det retfærdiggør ikke brug af software
uden lovlig lincens.
Du skulle ha fået en evalueringsperiode til din software, men det er jo
altid let at være bagklog.
Mvh, Hans

"michael bennati schou" <michaelschouFJERNDETTE@oncable.dkfjenogsådette>
wrote in message news:3fd4408b$0$29336$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
>
> "Hans Kruse" skrev i en meddelelse
>
> > Ok, måske ikke, men PS i fuld version koster jo noget i retning af
> 7-8000kr.
>
> Der kan du tale om tyveri
>
> >
> > Piratsoftware er tyveri. Med alle de referencer der er til PS >CS
.....KLIP
>
> tyveri? ok...du kunne selvfølgelig heller ikke finde på at hyre en VVS
mand
> eller lignende uden regning?
> Det er da meget rart at kunne prøve PS CS et stykke tid inden man
beslutter
> om det er pengene være, ik?
> FAntastisk program i øvrigt..
>
> Nå men det er da godt at vide at nogen her i DK holder fanen højt. For mig
> skred det lidt, da jeg købte et stykke musiksoftware til 5000kr for så at
> opdage, at min Mac var for langsom til at jeg kunne bruge det til noget
> overhovedet (Trods sælgerens forsikring om det modsatte). Da jeg så købte
af
> mange andre grunde en stor PC, så kunne jeg jo ikke bruge softwaren og
> forhandleren sagde "ærgerligt, men du kan få 10% rabat på samme program
til
> PC", så syntes jeg jo at jeg havde betalt for det een gang, så min
> samvittighed var nogenlonde ren, da jeg prøvede programmet i en piratkopi,
> før jeg besluttede mig.
>
>
> --
> Mvh Michael
> www.kgl.sopraner.dk
>
>



Thomas Rybak (06-12-2003)
Kommentar
Fra : Thomas Rybak


Dato : 06-12-03 11:19

Jeg ville i foråret oprindelig have et 10D, men syntes at 15.000 uden
objektiv var noget peberet. Jeg købte i stedet et Canon G3. Selvom det tager
gode billeder, var jeg MEGET skuffet over den langsomme autofokus hastighed,
og action skud var simpelthen umulige.

Da 300D så kom et par måneder efter, behøvede jeg ikke tænke længe: jeg
solgte G3'eren og købte et 300D så snart det udkom. Jeg har aldirg kigget
tilbage (havde det dog kun i 3 mdr). Jeg har aldrig brugt et spejlrefleks
kamera før, men syntes nu det går fint. Det kræver selvfølgelig lidt
tilvænning, men det er faktisk det der er det sjove ved det.

Desuden er mulighederne jo noget større med et DSLR, du kan købe flere
objektiver senere, og der er generelt flere udviddelsesmuligheder end med
G3'eren.

Det bedste er dog billedkvaliteten! 300D tager super gode billeder, selv ved
høj ISO indstilling. Hvis jeg tager et billeder med et G3 ved ISO200, er der
faktisk mere støj på, end hvis jeg tager et med 300D ved ISO800.
Autofokushastigheden på 300D er rigtig god, og du kan sagtens bruge det til
at tage action billeder med.

Det eneste "negative" ved 300D er, at du vil komme til at bruge en del penge
på ekstraudstyr med tiden Lysstærke objektiver er temmelig dyre. Her
vil et objektiv som svarer til G3'erens, være meget dyrt. Men selv med et
billigt objektiv som det medfølgende EF-S 18-55mm, tager 300D'eren suveræne
billeder!

Mvh Thomas

"michael bennati schou" <michaelschouFJERNDETTE@oncable.dk> skrev i en
meddelelse news:3fd05a4c$0$29355$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> Er der nogen der har taget springet fra G2, G3 eller G5 og over til Canon
> 330d?? Hvad er jeres erfaringer? Er det et stort spring fremad, eller
bruger
> I hellere G3, når det kommer til stykket?
> mvh Michael
>
>



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177557
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408885
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste