Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Sony DSC-V1?
Fra : Ukendt

Dato : 05-12-03 09:32

Hej,

jeg har omkring 5k, som jeg vil brænde af på et digitalkamera. Jeg har set
en lidt på Sony DSC-V1, som jeg synes virker ret lækkert, og har en masse
features at 'lege' med.

Jeg har ikke den store erfaring med at tage fotos - ud over almindelig
sommerferiebilleder.

Er V1 for avanceret til almindelig dødelige mennesker? Skal jeg vælge et
andet? Kan jeg få mere for pengene ved at købe en andet model/mærke?

På forhånd tak.

Venlig hilsen
Morten

Fra : kunstner5.com

Dato : 05-12-03 16:36

"Morten Olesen" <boy-snabela-boy.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Er V1 for avanceret til almindelig dødelige mennesker? Skal jeg vælge et
> andet? Kan jeg få mere for pengene ved at købe en andet model/mærke?

Hej Morten.
Jeg har kameraet, og er meget meget glad for det!

Et minus er dog den høje pris på ekstra hukommelse, men det overlever du
nok. Og det er vist også det eneste minus, som jeg kan se det.

I løbet af de første to uger har jeg taget følgende billeder med kameraet -
og jeg har absolut ingen erfaring med foto fra tidligere:
http://www.kunstner5.com/foto/001.jpg - taget med autofunktion
http://www.kunstner5.com/foto/002.jpg
http://www.kunstner5.com/foto/003.jpg
http://www.kunstner5.com/foto/004.jpg - taget med autofunktion
http://www.kunstner5.com/foto/005.jpg
http://www.kunstner5.com/foto/006.jpg - taget med autofunktion - uskarpt,
men det skyldes muligvis kombination af blankt/skinnende æble og blits.
http://www.kunstner5.com/foto/007.jpg - taget med autofunktion
http://www.kunstner5.com/foto/008.jpg - taget med autofunktion
http://www.kunstner5.com/foto/009.jpg - taget med autofunktion
http://www.kunstner5.com/foto/010.jpg - taget med autofunktion

Du kan roligt tage dig tid til at lære kameraets mange gode funktioner at
kende - imens kan du bare tage billeder med kameraets autofunktion - den
finder ud af det meste selv - i hvert fald i de fleste situationer.

Jeg har ikke den store forstand på det rent foto-tekniske, så som optik og
alt i den dur - men kameraet har simpelthen nogle funktioner som er helt
uundværlige (når man først har prøvet dem), og som du ikke få med andre
kameraer.

Kun gode anbefalninger herfra!

// Claus Jungersen
http://www.fotokritik.dk/?x=/oversigt.html_bruger=5099
www.kunstner5.com

Fra : Pico

Dato : 06-12-03 01:05

Morten Olesen wrote:
> [...]
>
> Er V1 for avanceret til almindelig dødelige mennesker? Skal jeg vælge
> et andet? Kan jeg få mere for pengene ved at købe en andet

Jeg har fotografferet i mange år og købte for et par måneder mit første digi
kamera, har 2 analoge spejlrefleks + nogle andre kamere i forvejen, men
ville nu gerne prøve at fotografere digentalt ved siden af analog.
Jeg undersøgte markedet grundigt og endte op med at ville købe et Canon
G5 eller Sony V1. Jeg ved hvor besværligt det er at slæbe rundt på større
speglreflekskamere så størelsen var temmelig afgørende og også grunden
til at jeg så bort fra Nikon og Canons spejlrefleks selvom jeg har objektiver
til canon. Et andet krav var at jeg ville kunne benytte en extern blitz og helst
en af dem jeg havde i forvejen.
Da Sony'en var det mindste og det eneste jeg med sikkerhed kunne bruge
en af mine externe bliz på valgte jeg det. Jeg har ikke fortrudt valget og er
glad for alle de forskellige muligheder der er i apperatet.
Lagermidlet til Sony er MemeryStick og de er dyrere end andre lagermidler,
men er jo kun en engangsudgift. Der er også en anden ting du skal være
opmærksom på, der er ikke vipbart display på Sony'en.
Hvis du vil købe i en dansk forretning med dansk manual, jeg ved ikke hvor
god du er til tysk, der er meget at holde styr på når du begynder at udnytte
kamerets mange muligheder, mener jeg Kamerahuset er det biligste sted,
du skal selvfølgelig selv undersøge det da det skifter hele tiden.
Pico
PS, apperatet tager virkelig gode billeder og virker fint på autoindstillingen.

Fra : SLN

Dato : 06-12-03 18:07

"Pico" <Selvestemig@hotmail.com> wrote in

> [...]
> begynder at udnytte kamerets mange muligheder, mener jeg Kamerahuset
> er det biligste sted, du skal selvfølgelig selv undersøge det da det

Jeg har købt mit Sony DSV-V1 for em mdr. siden hos www.dnet24.de
det kostede på det tidspunkt 529 Euro.

Jeg har tidligere brugt Olympus, De eneste negative ting jeg har
observeret.:

Pris på memorystick, det er dog en engangs udgift.
Lille batteri kapacitet.
Langsom til at klargøre blitzen til næste billede, om det er på grund af
den ringe batteri kapacitet, ved jeg ikke.

Jeg har taget nogle billeder, der kan ses her:
http://home19.inet.tele.dk/lindved/index.html

Der er ikke noget kunsterisk over disse billeder, og nogen af dem
skulle nok heller være uploadet, men jeg bruger siden til
lang distance familie, kan følge lidt med i hverdagen.

Steen