Et hurtigt forsikringsspørgsmål
Fra : Kasper Hansen [8270]

Dato : 05-12-03 18:16

Som førnævnt her i gruppen stiger min forsikringspremie snart voldsomt. (Til
et stykker over 40.000).
Det er jeg selvfølgelig ikke indstillet på at betale.
Imidlertid ser det ud til at jeg måske kan få en billigere forsikring i et
andet selskab - men da jeg ikke har haft bilen i et år endnu, kan jeg ikke
opsige forsikringen.

Mit spørgsmål er nu, om det er muligt at komme uden om denne "hindring" på
en eller anden måde. Hvis man nu f.eks. omregistrerer bilen til en anden, og
så registrerer den tilbage igen efter et stykke tid - er det så lovligt? Og
er det nok til at jeg kan opsige den nuværende forsikring? Eller er der
andre udveje?

/Kasper Hansen

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 05-12-03 18:36

"Kasper Hansen [8270]" <kasper@h-hansenREMOVE.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> andet selskab - men da jeg ikke har haft bilen i et år endnu, kan jeg ikke

Hvorfor stiger den?
Du kan vel opsige forsikringen, når den stiger så meget...

> Mit spørgsmål er nu, om det er muligt at komme uden om denne "hindring" på
> en eller anden måde.

Spørg, om de ikke godt vil slippe af med dig før tid...

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Kasper Hansen [8270]

Dato : 05-12-03 19:05

> Hvorfor stiger den?

Jeg var impliceret i en ulykke med en motorcykel. Det blev opgjort til
70.000 den anden dag... - og jeg har fået skylden.

> Du kan vel opsige forsikringen, når den stiger så meget...

Du siger noget - jeg har lige kigget lidt i min police, og det ser godt nok
ud til at dét er en mulighed - hvis ikke fristen er overskredet.

> Spørg, om de ikke godt vil slippe af med dig før tid...

Det kan selvfølgelig også godt tænkes...

/Kasper Hansen

Fra : Rasmus

Dato : 05-12-03 19:04

"Kasper Hansen [8270]" <kasper@h-hansenREMOVE.dk> wrote in message
> [...]
Og
> er det nok til at jeg kan opsige den nuværende forsikring? Eller er der

Det med omregistreringen burde ikke være noget problem...., det koster jo så
bare 2 x omregistreringsgebyr

mvh
Rasmus

Fra : Leonard

Dato : 05-12-03 19:17

"Kasper Hansen [8270]" <kasper@h-hansenREMOVE.dk> wrote:

>Som førnævnt her i gruppen stiger min forsikringspremie snart voldsomt. (Til
>et stykker over 40.000).

Hvis den stiger p.gr.a. en skade så har du vel samme mulighed som os
andre for at opsige den.

>Mit spørgsmål er nu, om det er muligt at komme uden om denne "hindring" på
>en eller anden måde.

Du kan bare omregistrere den til dig selv.
Skru pladerne af, få en forsikringskvittering fra dit nye selskab, tag
reg.attesten med, afleverer pladerne på motorkontoret og når du har
fået din kvittering og reg.attesten tilbage (det er der hvor damen
tror at du er færdig og går) så afleverer du reg.attest og
forsikrings-sedlen og fortæller at du gerne vil have bilen
indregistreret i dit eget navn.
Enten lader hun fuldstændig som ingenting og udfylder de rigtige
papirer uden at nævne etord (fordi det er hun vant til) eller også
kommenterer hun at du er lidt sær, men det er den hurtige og lovlige
måde at slipe ud af et forsikringsselskab somikke vil give slip.
Det koster prisen af nr.-pladerne svjh 1200,- kr.
--
Leonard
http://leonard.dk/foredrag/uheld.php

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 05-12-03 19:21

On Fri, 05 Dec 2003 19:17:09 +0100, Leonard <nospam@invalid.invalid>
wrote:

>Du kan bare omregistrere den til dig selv.
>Det koster prisen af nr.-pladerne svjh 1200,- kr.

Et "salg" er billigere...

/Mogens

Dæktest:
www.tirerack.com/tires/tests/testSearch.jsp

Fra : CHviid

Dato : 05-12-03 19:52

> Et "salg" er billigere...
>

> /Mogens
>
> Dæktest:
> www.tirerack.com/tires/tests/testSearch.jsp

Hej

Min kammerat lavede samme nummer idet han ville ud forsikringen. Han
indleverede pladerne og afmeldte bilen for derefter at registrere den igen.
De gloede lidt underligt på motorkontoret...

Med venlig hilsen
Claus Hviid

Fra : Mark Sandberg

Dato : 05-12-03 19:58

"CHviid" <chviid@findesikke.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
igen.
> De gloede lidt underligt på motorkontoret...

Det kan jeg da godt forstå, hvis ikke ligefrem han var træt af
talkombinationerne på nummerpladen

2 x omregistrering er billigere, og det behøver vel ikke lige foregå samme
dag..

/Mark.

Fra : JBH

Dato : 05-12-03 23:37

> Et "salg" er billigere...

Jeg ved ikke om det stadig forholder sig sådan at man gratis kan
omregistrere bilen til sin samlever (og tilbage igen , hvis man har boet
under fælles adresse i mindst 5år. Jeg har selv brugt metoden til at få
bilen ud af et selskab jeg var utilfreds med.

mvh
JBH

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 05-12-03 23:39

On Fri, 5 Dec 2003 23:37:10 +0100, "JBH" <skodkontoen@hotmail.com>
wrote:

> [...]
>under fælles adresse i mindst 5år. Jeg har selv brugt metoden til at få
>bilen ud af et selskab jeg var utilfreds med.

"Sælg" bilen til faderen istedet...

/Mogens

Fra : JBH

Dato : 05-12-03 23:48

"JBH" <skodkontoen@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> under fælles adresse i mindst 5år. Jeg har selv brugt metoden til at få
> bilen ud af et selskab jeg var utilfreds med.

Jo den er god nok:

Ejerskifte mellem ægtefæller og personer der har været samboende i mindst 5
år er gratis.

http://www.politi.dk/p39/Vejledninger/Motorkontor/Vejledning_Registrering_Mo
tor.htm

Fra : Kasper Hansen [8270]

Dato : 06-12-03 11:36

> Jo den er god nok:
>
> Ejerskifte mellem ægtefæller og personer der har været samboende i mindst
> [...]

Ahh, pis. Vi har kun boet sammen i 3 år ;)
Nej, men jeg klarer også nok at bruge de 1000 kroner eller hvor meget det
bliver - alternativet er en forsikringsstigning på over 1000 pr md.

/Kasper Hansen

Fra : Mark Sandberg

Dato : 05-12-03 19:54

> [...]

Og
> er det nok til at jeg kan opsige den nuværende forsikring? Eller er der

En forsikring der stiger, plejer at giver mulighed for øjeblikkelig
opsigelse.
Ellers kan du jo bare lade være at betale opkrævningen og
forsikringsselskabet standser forsikringen. Men bedre endnu er midlertidig
at omregistrere bilen til et andet navn i forbindelse med et "salg". En
handel kan jo kort tid efter fortrydes og du skal da ud at finde en ny
forsikring. Dette koster "kun" 2 x omregistrering, da nummerpladerne kan
blive siddende på bilen.

/Mark.

Fra : Peter G C

Dato : 05-12-03 20:06

"Kasper Hansen [8270]" <kasper@h-hansenREMOVE.dk> skrev i en meddelelse

[klip]

> [...]
Og
> er det nok til at jeg kan opsige den nuværende forsikring?

Lovlig ja, men det er ikke nok til at kunne opsige hvis forsikringsselskabet
opdager det. Der er offentliggjort en dom lige netop om det i et juridisk
tidsskrift (UfR).

/Peter

--
http://www.grauslund.com/