Køb af reservedelsbil (Opel Kadett)
Fra : Jeppe Ladefoged

Dato : 05-12-03 17:39

Jeg overvejer kraftigt at købe en bil til reservedele.
Motoren i min egen Kadett er gået i stykker og jeg har fået af vide at det
er billigere at skifte motoren end at begynde af repearer på den.

Den reservedelsbil jeg har udset mig er en "Opel Kadett 1.6i Club st.car
'91". Den står til 3600kr uden afgift og inkl moms.
Min egen bil er en 4 dørs (og med 1.6i'er).

Reservedelsbilen er en club model og har nogle sorte Recaro sæder som uden
problemmer skulle passe i min 4 dørs. I hvert fald forsæderne, jeg ved ikke
med bagsæderne.
Hvad har "club" modellen ellers som er ekstra udstyr? Omdrejningstæller og
sådan noget?

Bilen står omkring Sønderborg og jeg bor selv på Stevns. Jeg regner med at
tage toget og et par prøveplader med dertil også kører over broen tilbage.
Er der noget jeg skal være opmærksom på mht prøveplader og afgift? Afgiften
skal vel kun betales hvis der skal plader på ikke?

Ellers nogle gode råd?

Jeppe Ladefoged
http://www.underflow.dk
degofedal_spamfilter01@ÆØÅunderflow.dk (Spamfilter: Fjern ÆØÅ)

Fra : SNiP

Dato : 05-12-03 21:08

Jeppe Ladefoged wrote:
> [...]
> Motoren i min egen Kadett er gået i stykker og jeg har fået af vide
> at det er billigere at skifte motoren end at begynde af repearer på

Den slags sker jo.

> [...]
> jeg ved ikke med bagsæderne.
> Hvad har "club" modellen ellers som er ekstra udstyr?

Lyder som et godt køb, specielt med så meget ekstra udstyr, rip så meget du
kan ud af reservedels modellen, hvis dørene er pæne og du har plads, så tag
også gerne dem af og opmagisner dem, bagklap, hele lortet, det betaler sig i
længden. Når du har 'skrællet' den er der kun tilbage at overtale en
ophugger til at tage den så billigt som muligt.

> [...]
> broen tilbage. Er der noget jeg skal være opmærksom på mht
> prøveplader og afgift? Afgiften skal vel kun betales hvis der skal

Ja forudsat at bilen kan køre, er der ingen problemer i at du indregistrerer
den på prøveplader og kører den hjem, når du skal hente prøvepladerne, skal
du kende stelnumeret, samt forklare hvorfor at du skal have dem. Heller ikke
noget problem.

/J

Fra : Jeppe Ladefoged

Dato : 05-12-03 22:02

> [...]
skal
> du kende stelnumeret, samt forklare hvorfor at du skal have dem. Heller

Er der ikke noget med at man kan få nogle engangs prøveplader?
Jeg mener at have hørt at man kunne få nogle, der gælder i 3 dage eller
sådan noget.

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 05-12-03 22:21

On Fri, 5 Dec 2003 22:01:45 +0100, "Jeppe Ladefoged"
<degofedal_spamfilter01@ÆØÅunderflow.dk> wrote:

>Er der ikke noget med at man kan få nogle engangs prøveplader?

Jow, jow...

>Jeg mener at have hørt at man kunne få nogle, der gælder i 3 dage eller
>sådan noget.

Man kan blot købe til det antal dage, der ønskes. 100 kr pr dag

/Mogens

Dæktest:
www.tirerack.com/tires/tests/testSearch.jsp