Nummerpladelys til Toledo årg. 99
Fra : KPH

Dato : 05-12-03 17:11

Jeg skal syn med min Seat Toledo fra 1999 og ville i den forbindelse skifte
pærerne til nummerpladelyset da de var gået.
Dette kan dog ikke lade sig gøre da det hele er rustet godt sammen pga. de
har lavet en jernplade som sikker skal beskytte plastikket imod varmen.
Nå - jeg ringer til Seat i Kolding og de oplyser mig at man godt kan købe
selve huset med pærer til nummerpladelyset og de har det på lager. Fint -
jeg kører derhen og opdager at der ikke er noget samleled eller andet med
til dette hus - dvs. man skal selv have fatningen (som bare er 2 stk. clips
som bliver trykket ned i huset og som pæren derefter kan blive tyrkket op
i). Problemet er dog at disse er også rustet/iret og kan ikke afmonteres i
mine lygtehuse.
Seat-manden ringer til importøren som ringer til fabrikken i Spanien som får
oplyst at man skal købe hele lygtebommen til bagklappen hvis man ikke kan få
disse clips ud.
Seat-manden har ikke kunnet finde nogle af disse clips andetsteds og derfor
vil jeg hører om der ikke er en som har en løsning, da det ikke er ret fedt
at skulle betale over 1.000 kr. for at skifte pæren til nummerpladelyset.

Der må være andre Toledo ejere som har haft samme problem med alt vores salt
på vejene.
Evt. kunne nummerpladelyset fra en anden VAG bil passe i.

Lad mig hører fra eksperterne...

Mvh
Kristian

Fra : Henning

Dato : 05-12-03 20:47

"KPH" <FJERNkph@it.dk> skrev i en meddelelse news:562Ab.53368$jf4.2903176@news000.worldonline.dk...

> [...]
> i). Problemet er dog at disse er også rustet/iret og kan ikke afmonteres i

Ophugger.

Se hvilken type pære, der sidder i, og gå hen i en bilist butik, og prøv om du kan finde et par billige lamper med samme pære, du kan kannibalisere for stumper.

Lav nogle nye. Fex tyndt plade fra konservesdåser kan til nød klippes med en solid køkkensaks. Men du kan ikke lodde på det uden grundig afslibning, så brug evt kabelsko.

Lod ledningsstumper direkte på pærene.

Henning, som ikke aner hvordan en Toledo ser ud...