Bil-lak uden ridser
Fra : Jan W Nielsen

Dato : 05-12-03 11:07

Hejsa

Så ser det ud til, at en ny laktype, som jeg så præsenteret første gang i
AutoBild for et par år siden, kommer i produktion.

Mercedes Benz begynder at bruge en lak, der måske nok kan ridses med søm og
andre skarpe genstande - men om ikke ridses af vaskeanlæg og vind og vejr.'

Med andre ord - (næsten) evighedslak.

http://www.bilmagasinet.dk/nyheder/default.asp?mode=1&id=2203

--
Jan W Nielsen

Fra : Martin Petersen

Dato : 05-12-03 12:49

Jan W Nielsen (intetsvar@farvelogtobak.dk) skrev følgende:
> [...]
>
> Mercedes Benz begynder at bruge en lak, der måske nok kan ridses med
> søm og andre skarpe genstande - men om ikke ridses af vaskeanlæg og

Det er jo det man har brugt på vinduer i et stykke tid.

- Martin

Fra : Martin Petersen

Dato : 05-12-03 12:51

Martin Petersen (knopfisk@[fjern]vvs.dk) skrev følgende:

> Det er jo det man har brugt på vinduer i et stykke tid.

Kan bl.a. ses her:
http://www.dr.dk/videnskab/viden_om/programmer/125guldpincet/pincet4.htm

- Martin

Fra : Ted

Dato : 05-12-03 16:29

> Kan bl.a. ses her:
> http://www.dr.dk/videnskab/viden_om/programmer/125guldpincet/pincet4.htm
>
> - Martin
-------------------------

Det må jeg sige.. smart !
Hvornår søren mon det kommer til vores lokale autolakerer ??

God weekend !

Teddy

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 05-12-03 18:45

"Ted" <salg@smallblock.dk> skrev i en meddelelse
> Det må jeg sige.. smart !
> Hvornår søren mon det kommer til vores lokale autolakerer ??

Specielt dette:

"Omvendt kan man ved at sætte strøm til forskellige nanolakker ændre
partiklernes orientering og dermed lakkens farve. Det skulle engang i
fremtiden gøre det muligt at give bilen en anden farve ved et tryk på en
knap."

Hvad humør er jeg i i dag?
Jo, bilen skal være grøn...

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : René Lønstrup

Dato : 05-12-03 19:21

Morten Fruergaard wrote:
> [...]
> partiklernes orientering og dermed lakkens farve. Det skulle engang i
> fremtiden gøre det muligt at give bilen en anden farve ved et tryk på

Hehe, kan lige forestille mig forvirringen når man har været i Bilka og skal
ud til bilen igen: "Hvilken farve var det nu den havde i dag??"

--
Mvh René Lønstrup
min bil: 1985 Toyota MR2 1,6i 16v

Fra : Olesen

Dato : 05-12-03 20:03

"René Lønstrup" <news@rel6+1star.dk> skrev i en meddelelse

> Hehe, kan lige forestille mig forvirringen når man har været i Bilka og
skal
> ud til bilen igen: "Hvilken farve var det nu den havde i dag??"

Gør som jeg.

Jeg er det eneste fjols, som har
parkeringslyset tændt, og bilen
derfor nem at finde i mænden..;))

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 05-12-03 23:42

Olesen wrote:
> Gør som jeg.
>
> Jeg er det eneste fjols, som har
> parkeringslyset tændt, og bilen
> derfor nem at finde i mænden..;))

Hovhov ikke bruge mit trick.

mvh
Henning

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 06-12-03 00:18

On Fri, 5 Dec 2003 20:03:26 +0100, "Olesen" <olesen@jubiipost.dk> wrote:

>"René Lønstrup" <news@rel6+1star.dk> skrev i en meddelelse

> [...]

parkeringlys?, tænker du her på blinklys eller positionslygterne?
Flemming Jacobsen

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 06-12-03 08:34

> Gør som jeg.

Behøves ikke. Alarmen kan finde ud af at kalde på mig...
På min kones Pajero endda med lysbroen på taget... Så kan man altid finde
den på en stor parkeringsplads...

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Leonard

Dato : 06-12-03 18:39

"Olesen" <olesen@jubiipost.dk> wrote:

>Gør som jeg.

Ved Rosengårdscenteret i Odense så jeg en ældre herre i en MB parkere
og tage prøvepladerne af og lægge dem i bagagerummet.
Ret smart, for han skule bare lede efter din bil, hvr der holdt en
politibil i nærheden af

--
Leonard
http://leonard.dk/foredrag/uheld.php

Fra : KASO

Dato : 08-12-03 10:49

"René Lønstrup" skrev d. 05-12-03 19:21 dette indlæg :

> Hehe, kan lige forestille mig forvirringen når man har været i Bilka
og skal
> ud til bilen igen: "Hvilken farve var det nu den havde i dag??"

For ikke at tale om vidneforklaringer i forbindelse med uheld og
lignende.....

http://www.kandu.dk/

Fra : Tom

Dato : 05-12-03 19:26

> [...]
> partiklernes orientering og dermed lakkens farve. Det skulle engang i
> fremtiden gøre det muligt at give bilen en anden farve ved et tryk på en

.....jeg tør ikke tænke på hvilke farver en citroen vil kunne frembringe med
alle de el-fejl som de har )
...og spørgsmål her i gruppen..."hjælp min bil er polkaprikket. hvad er der
galt"

--
Tom

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 05-12-03 20:56

"Tom" <tom_christensen@bigfoot.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> alle de el-fejl som de har )
> ..og spørgsmål her i gruppen..."hjælp min bil er polkaprikket. hvad er der

og der har været Polo Harlekin.
Den næste er en C3 Rainbow
Årsagen til det engelske, er at det er en sjældenhed med dansk i et bilnavn.

mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 05-12-03 22:05

On Fri, 5 Dec 2003 20:56:14 +0100, "Uffe Bærentsen"
<leitiNOSPAM@hotmail.com> wrote:

>Årsagen til det engelske, er at det er en sjældenhed med dansk i et bilnavn.

Ford T

/Mogens

Dæktest:
www.tirerack.com/tires/tests/testSearch.jsp