/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Nyhedsbrev fra Bilmagasinet
Fra : Jan W Nielsen


Dato : 05-12-03 11:01

Et liv i luksus

Livet som biljournalist er helt fantastisk. Nogle dage kæmper vi mod
regnvejret for at få en Opel Corsa i kassen, og andre gange står man under
en skyfri himmel på Rolls-Royce bilfabrikken og får overrakt nøglerne til en
Phantom. Det sidste skete for mig for en uge siden.

Rolls-Royce ejes af BMW, der har brugt fire år på at udvikle en værdig
Rolls-Royce efter Silver Seraph, der var en luksusudgave af en Bentley
Arnage. Og de har arbejdet hårdt i de fire år. Dels har de bygget en helt ny
bilfabrik i Goodwood i sydengland, og dels har de udviklet hvad der må være
verdens lækreste luksusøse.

PR-medarbejderen forsøgte at forklare hvordan jeg skulle betjene bilen, men
ærlig talt var mine tanker allerede ude på landevejen. Phantom er et
gigantisk automobil, der virker meget større end de fem-seks meter den er
opgivet til.

Som rejsende journalister møder vi mange biler på eksotiske steder, men
dette møde med Phantom førte en god portion ærefrygt ind i undertegnede. Du
bliver automatisk forvandlet til en underdanig person, der har fået det
privilegium at være bilens oppasser for en kort periode.

Og hvilken tid. Du bliver transporteret på første klasse, affjedringen er
ultra komfortabel og der er så stille i kabinen, at du kan nøjes med at
hviske, også til dem der sidder på bagsædet. Før jeg mødte Phantom viste
jeg, at den ville være luksuriøs. Men her bagefter er jeg nærmest lammet
over hvor stor forskel der er på luksusbiler.

Springet fra den før nævnte Corsa til en Mercedes S-klasse er ligeså stor
som springet fra S-klassen op til Phantom. Verden er ikke den samme længere,
også selvom jeg ikke fik lov til at beholde bilen.

Karsten Lemche
Bil Magasinet

--
Jan W Nielsen




 
 
E. Jensen (05-12-2003)
Kommentar
Fra : E. Jensen


Dato : 05-12-03 13:25

> Et liv i luksus
>
> Livet som biljournalist er helt fantastisk. Nogle dage kæmper vi mod
> regnvejret for at få en Opel Corsa i kassen, og andre gange står man under
> en skyfri himmel på Rolls-Royce bilfabrikken og får overrakt nøglerne til
en
> Phantom. Det sidste skete for mig for en uge siden.
>
> Rolls-Royce ejes af BMW, der har brugt fire år på at udvikle en værdig
> Rolls-Royce efter Silver Seraph, der var en luksusudgave af en Bentley
> Arnage. Og de har arbejdet hårdt i de fire år. Dels har de bygget en helt
ny
> bilfabrik i Goodwood i sydengland, og dels har de udviklet hvad der må
være
> verdens lækreste luksusøse.
>
> PR-medarbejderen forsøgte at forklare hvordan jeg skulle betjene bilen,
men
> ærlig talt var mine tanker allerede ude på landevejen. Phantom er et
> gigantisk automobil, der virker meget større end de fem-seks meter den er
> opgivet til.
>
> Som rejsende journalister møder vi mange biler på eksotiske steder, men
> dette møde med Phantom førte en god portion ærefrygt ind i undertegnede.
Du
> bliver automatisk forvandlet til en underdanig person, der har fået det
> privilegium at være bilens oppasser for en kort periode.
>
> Og hvilken tid. Du bliver transporteret på første klasse, affjedringen er
> ultra komfortabel og der er så stille i kabinen, at du kan nøjes med at
> hviske, også til dem der sidder på bagsædet. Før jeg mødte Phantom viste
> jeg, at den ville være luksuriøs. Men her bagefter er jeg nærmest lammet
> over hvor stor forskel der er på luksusbiler.
>
> Springet fra den før nævnte Corsa til en Mercedes S-klasse er ligeså stor
> som springet fra S-klassen op til Phantom. Verden er ikke den samme
længere,
> også selvom jeg ikke fik lov til at beholde bilen.

Netop sådanne artikler fik mig til at opsige mit abonnement på bilmagasinet.
Hvorfor skrive så meget om biler, som menig mand aldrig nogensinde får
muligheden for at komme i nærheden af ?!?

mvh E



Ukendt (05-12-2003)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 05-12-03 13:40

"E. Jensen" <mailto:FjernMigebbehoegjensenFjernMig@hotmail.com> skrev i en
meddelelse
"Re: Nyhedsbrev fra Bilmagasinet"

> Netop sådanne artikler fik mig til at opsige mit abonnement på bilmagasinet.
> Hvorfor skrive så meget om biler, som menig mand aldrig nogensinde får
> muligheden for at komme i nærheden af ?!?

Det er den slags artikler jeg læser først. Jeg læser om de eksotiske først og når
det så er læst tager jeg resten af bladet, men det sker altså tit at jeg hopper
helt over artikler om små biler som jeg alligevel ikke gider eje.

Men sådan er vi jo så forskellige.

Thomas

-- Sendt via http://www.autoatlas.dk - din bilguide (Fra IP:130.227.13.5)
-- Vis din bil frem på http://www.bilgalleri.dk


Mikael L (05-12-2003)
Kommentar
Fra : Mikael L


Dato : 05-12-03 15:52


"E. Jensen" <FjernMigebbehoegjensenFjernMig@hotmail.com> skrev i en
meddelelse news:3fd0791b$0$174$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

Klip
>
> Netop sådanne artikler fik mig til at opsige mit abonnement på
bilmagasinet.
> Hvorfor skrive så meget om biler, som menig mand aldrig nogensinde får
> muligheden for at komme i nærheden af ?!?


Måske fordi det er rasende uinteresant at blive ved med at læse om Suzuki
Alto nu med airbag og små Fiat Puntoer og Ford Mondeoer. Det er jo ikke alle
som synes at små kedelige hverdags biler er vejen frem.
Måske det er den sædvanlige misundelse når man ikke vil høre om hvad andre
synes om de - for de fleste - uopnålige biler.
Det er måske værd at tænke over at de ting som bliver proppet i de dyreste
luksusbiler, efter en årrække er at finde i de små biler også. som eks. kan
nævnes ABS-bremser, airbag, og xenonlygter.

Mikael



Tom (05-12-2003)
Kommentar
Fra : Tom


Dato : 05-12-03 18:35



> Måske fordi det er rasende uinteresant at blive ved med at læse om Suzuki
> Alto nu med airbag og små Fiat Puntoer og Ford Mondeoer. Det er jo ikke
alle
> som synes at små kedelige hverdags biler er vejen frem.

næh men at flytte en mondeo over i den kategori er helligbrøde.


> Måske det er den sædvanlige misundelse når man ikke vil høre om hvad andre
> synes om de - for de fleste - uopnålige biler.
> Det er måske værd at tænke over at de ting som bliver proppet i de dyreste
> luksusbiler, efter en årrække er at finde i de små biler også. som eks.
kan
> nævnes ABS-bremser, airbag, og xenonlygter.

åh ja....hm SMÅ biler?

--
Tom




Mikael L (05-12-2003)
Kommentar
Fra : Mikael L


Dato : 05-12-03 18:50


"Tom" <tom_christensen@bigfoot.com> skrev i en meddelelse
news:3fd0c1df$0$156$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
>
> > Måske fordi det er rasende uinteresant at blive ved med at læse om
Suzuki
> > Alto nu med airbag og små Fiat Puntoer og Ford Mondeoer. Det er jo ikke
> alle
> > som synes at små kedelige hverdags biler er vejen frem.
>
> næh men at flytte en mondeo over i den kategori er helligbrøde.

Okay, mondeo er måske ikke en lille bil, men en almindelig kedelig
hverdagsbil i mine øjne. Sorry

> > Måske det er den sædvanlige misundelse når man ikke vil høre om hvad
andre
> > synes om de - for de fleste - uopnålige biler.
> > Det er måske værd at tænke over at de ting som bliver proppet i de
dyreste
> > luksusbiler, efter en årrække er at finde i de små biler også. som eks.
> kan
> > nævnes ABS-bremser, airbag, og xenonlygter.
>
> åh ja....hm SMÅ biler?

Ja nu kan man jo få en Suzuki Alto med airbag og ABS-bremser.
Efter en mindre årrække kommer udstyret i mellemklasse bilerne og til sidst
i de helt små biler.
Hvem ved, måske om 15 år står Suzuki logoet også hele tiden vandret på
hjulkapslerne ligesom på en RR



Tom (05-12-2003)
Kommentar
Fra : Tom


Dato : 05-12-03 19:29



> Okay, mondeo er måske ikke en lille bil, men en almindelig kedelig
> hverdagsbil i mine øjne. Sorry

....du bør øjeblikkelig bestille tid hos øjenlægen ))

--
Tom




Jan W Nielsen (05-12-2003)
Kommentar
Fra : Jan W Nielsen


Dato : 05-12-03 19:31

Mikael L wrote:

> Okay, mondeo er måske ikke en lille bil, men en almindelig kedelig
> hverdagsbil i mine øjne. Sorry

Måske - helt anderledes, hvis det havde været en Vectra 2.0i fra 1990. )

--
Jan W Nielsen




Henning Præstegaard (05-12-2003)
Kommentar
Fra : Henning Præstegaard


Dato : 05-12-03 23:44

E. Jensen wrote:
> Netop sådanne artikler fik mig til at opsige mit abonnement på
> bilmagasinet.
>
Nå så er vi to.

mvh
Henning



Frederik (05-12-2003)
Kommentar
Fra : Frederik


Dato : 05-12-03 17:51


"Jan W Nielsen" <intetsvar@farvelogtobak.dk> wrote in message
news:3fd0579a$0$27306$ba624c82@nntp04.dk.telia.net...
> Et liv i luksus
>
> Livet som biljournalist er helt fantastisk. Nogle dage kæmper vi mod
> regnvejret for at få en Opel Corsa i kassen, og andre gange står man under
> en skyfri himmel på Rolls-Royce bilfabrikken og får overrakt nøglerne til
en
> Phantom. Det sidste skete for mig for en uge siden.
>
> Rolls-Royce ejes af BMW, der har brugt fire år på at udvikle en værdig
> Rolls-Royce efter Silver Seraph, der var en luksusudgave af en Bentley
> Arnage. Og de har arbejdet hårdt i de fire år. Dels har de bygget en helt
ny
> bilfabrik i Goodwood i sydengland, og dels har de udviklet hvad der må
være
> verdens lækreste luksusøse.
>
> PR-medarbejderen forsøgte at forklare hvordan jeg skulle betjene bilen,
men
> ærlig talt var mine tanker allerede ude på landevejen. Phantom er et
> gigantisk automobil, der virker meget større end de fem-seks meter den er
> opgivet til.
>
> Som rejsende journalister møder vi mange biler på eksotiske steder, men
> dette møde med Phantom førte en god portion ærefrygt ind i undertegnede.
Du
> bliver automatisk forvandlet til en underdanig person, der har fået det
> privilegium at være bilens oppasser for en kort periode.
>
> Og hvilken tid. Du bliver transporteret på første klasse, affjedringen er
> ultra komfortabel og der er så stille i kabinen, at du kan nøjes med at
> hviske, også til dem der sidder på bagsædet. Før jeg mødte Phantom viste
> jeg, at den ville være luksuriøs. Men her bagefter er jeg nærmest lammet
> over hvor stor forskel der er på luksusbiler.
>
> Springet fra den før nævnte Corsa til en Mercedes S-klasse er ligeså stor
> som springet fra S-klassen op til Phantom. Verden er ikke den samme
længere,
> også selvom jeg ikke fik lov til at beholde bilen.
>

Hertil troede jeg det var noget, du havde oplevet....


> Karsten Lemche
> Bil Magasinet
>

Her er jeg ikke så misundelig længere.
> --
> Jan W Nielsen
>

God historie Hr. Nielsen

Frederik Carøe

>



Jan W Nielsen (05-12-2003)
Kommentar
Fra : Jan W Nielsen


Dato : 05-12-03 19:04

Frederik wrote:

> Hertil troede jeg det var noget, du havde oplevet....

Desværre nej.

> God historie Hr. Nielsen

Velbekomme, Hr Carøe.

(Det lyder godt - måske vi skulle begynde at tiltale hinanden på den måde -
liesom fra Folketingets talerstol.)

--
Jan W Nielsen




Frederik (05-12-2003)
Kommentar
Fra : Frederik


Dato : 05-12-03 19:42


"Jan W Nielsen" <intetsvar@farvelogtobak.dk> wrote in message
news:3fd0c86d$0$17616$ba624c82@nntp05.dk.telia.net...
> Frederik wrote:
>
> > Hertil troede jeg det var noget, du havde oplevet....
>
> Desværre nej.
>
> > God historie Hr. Nielsen
>
> Velbekomme, Hr Carøe.
>
> (Det lyder godt - måske vi skulle begynde at tiltale hinanden på den
måde -
> liesom fra Folketingets talerstol.)
>
> --
> Jan W Nielsen
>
>
>

Efter indtagelse af en refsvindinge, er jeg i mit gode lune, du vil herefter
altid være Hr. Nielsen for mig

Mvh.

Hr. Carøe



Jan W Nielsen (05-12-2003)
Kommentar
Fra : Jan W Nielsen


Dato : 05-12-03 19:49

Frederik wrote:

> Efter indtagelse af en refsvindinge, er jeg i mit gode lune, du vil
> herefter altid være Hr. Nielsen for mig

Så vil jeg skåle i Ceres - siden jég jo kommer fra Århus.

--
Jan W Nielsen




Chr. L. (06-12-2003)
Kommentar
Fra : Chr. L.


Dato : 06-12-03 00:52


"Jan W Nielsen" <intetsvar@farvelogtobak.dk> wrote in message
news:3fd0579a$0$27306$ba624c82@nntp04.dk.telia.net...
> Et liv i luksus
>
> Livet som biljournalist er helt fantastisk. Nogle dage kæmper vi mod
> regnvejret for at få en Opel Corsa i kassen, og andre gange står man under
> en skyfri himmel på Rolls-Royce bilfabrikken og får overrakt nøglerne til
en
> Phantom. Det sidste skete for mig for en uge siden.
>
> Rolls-Royce ejes af BMW, der har brugt fire år på at udvikle en værdig
> Rolls-Royce efter Silver Seraph, der var en luksusudgave af en Bentley
> Arnage. Og de har arbejdet hårdt i de fire år. Dels har de bygget en helt
ny
> bilfabrik i Goodwood i sydengland, og dels har de udviklet hvad der må
være
> verdens lækreste luksusøse.
>
> PR-medarbejderen forsøgte at forklare hvordan jeg skulle betjene bilen,
men
> ærlig talt var mine tanker allerede ude på landevejen. Phantom er et
> gigantisk automobil, der virker meget større end de fem-seks meter den er
> opgivet til.
>
> Som rejsende journalister møder vi mange biler på eksotiske steder, men
> dette møde med Phantom førte en god portion ærefrygt ind i undertegnede.
Du
> bliver automatisk forvandlet til en underdanig person, der har fået det
> privilegium at være bilens oppasser for en kort periode.
>
> Og hvilken tid. Du bliver transporteret på første klasse, affjedringen er
> ultra komfortabel og der er så stille i kabinen, at du kan nøjes med at
> hviske, også til dem der sidder på bagsædet. Før jeg mødte Phantom viste
> jeg, at den ville være luksuriøs. Men her bagefter er jeg nærmest lammet
> over hvor stor forskel der er på luksusbiler.
>
> Springet fra den før nævnte Corsa til en Mercedes S-klasse er ligeså stor
> som springet fra S-klassen op til Phantom. Verden er ikke den samme
længere,
> også selvom jeg ikke fik lov til at beholde bilen.
>
> Karsten Lemche
> Bil Magasinet
>
> --

Der er bare et problem som jounalisten glemmer,-det er fedest at blive kørt
i sådanne biler, ikke at køre dem selv,-imodsætning til andre dyre biler så
er RR i en klasse hvor det ikke er en 'drivers car' mere...

Chr.






Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177527
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408693
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste