MS Windows
briani 27239
Genstart og nedlukning!
Fra : Freedom

Dato : 05-12-03 12:13

Hej, jeg har problemer med at min win xp (både da der var pro og home på
den) ikke vil genstarte eller lukke!

Den står bare og der sker ikke mere, hvis jeg så prøver at åbne et program
siger den at den er ved at nedlukke! Ind i mellem lukker den ned så der kun
er skrivebordet tilbage, den grå farve som mit sklriveborn har, så sker der
ikke mere...

Er der nogle som kan hjælpe?

Iben

Fra : Trygleren [9000]

Dato : 05-12-03 12:31

> [...]
kun
> er skrivebordet tilbage, den grå farve som mit sklriveborn har, så sker

Det kan være en af flere ting. At maskinen ikke lukker helt ned, er tegn på
at Windows venter på nogle processer (programmer) bliver færdigafviklet, og
dette sker angiveligt ikke.
Har du kørt en virusscanning? Programmet Ad-aware fra www.lavasoft.de kan
afsløre om det har noget med spyware at gøre (hvilket det sagtens kan være i
dette tilfælde).

Een løsning kunne også være, at nedsætte den tid windows venter på en
proces, før den selv dræber den. Uheldigvis kan jeg ikke huske hvor i
registreringsdatabasen dette gøres, men kommer jeg på det, skal jeg nok lige
skrive. Surfer lige lidt rundt på google og kigger.

--

"Sic gorgiamus allos subjectatos nunc"
Med venlig hilsen

Fra : Leony