MS Windows
briani 27239
[XP] Problem med adgang til D:\
Fra : Lars Linde

Dato : 05-12-03 10:02

Hejsa gruppe

Mit problem er at jeg ikke har adgang til mit D:\ drev

Jeg forklarer lige.

System
1 60 gb disk partitioneret i 2 dele
C:\ = 20 GB system
D:\ logisk drev på 40 GB (data)

Jeg har indtil i går kørt med Windows 2000 begge drev er NTFS

Inden installation af XP kopierede alle data fra C som jeg ville gemme over
på D:

Så smed jeg XP i CD rom drevet og formaterede C: og kørte installationen
Alt virkede perfekt og systemet kører bare..MEEEN
Så klikkede jeg på D: og fik en alertbox med teksten "Access Denied"

Bemærk også at min Win2000 var engelsk, men jeg har installeret XP dansk

Jeg formoder at jeg på et tidspunkt mens jeg har kørt win2000 har sat nogle
rettigheder
på d drevet.

Hvorfor kan jeg som Administrator på XP ikke tilgå D længere?
Det er temmelig vigtige data der ligger her (eksamensopgaver, nøgle til min
netbank osv)
Kort sagt jeg har nogle umistelige data her, så jeg kan IKKE bare formatere
D:

PS min XP udgave er Professional

Håber at der nogen i gruppen der kan hjælpe

Lars Linde

Fra : Lars Linde

Dato : 06-12-03 20:34

"Lars Linde" skrev:

> Mit problem er at jeg ikke har adgang til mit D:\ drev
> Lars Linde

Lige meget.
Har fikset det...

--