MS Windows
briani 27239
Jeg kan ikke Formater XP ????
Fra : *Gavtyven*

Dato : 05-12-03 08:57

Hej
Jeg kan ikke få Formateret Xp.pro ??
Når jeg istææer en Boot disk skriver den bare at jeg skal fjerne den og
trykke enter ?????

Hvordan kommer jeg ellers ind på disken for at starte F-Disk ?????

Best Regards

Henrik Olesen

Fra : Gunnar Grooss

Dato : 05-12-03 09:51

"*> Jeg kan ikke få Formateret Xp.pro ??
> Når jeg istææer en Boot disk skriver den bare at jeg skal fjerne den og
> trykke enter ?????
>
> Hvordan kommer jeg ellers ind på disken for at starte F-Disk ?????

Hvad er det for en bootdisk? Du kan bruge en med f.eks. Win 98, men det er
nok den der er problemet, ellers kan du også bruge WinXP CD men det har jeg
ingen erfaring med.
Gunnar

Fra : *Gavtyven*

Dato : 05-12-03 10:10

istææer = isætter ups
Og ja det er en Win 98 Bootdisk jeg prøver med.....
Prøver jeg med at køre Win xp cdén kommer jeg bare til at den ville Rep.
xp.... Men jeg vil jo Formater helt ( for at få ren røv)

Hvorfor er det så skide vanskligt at Formater Xp i Ntfs... Det er vel bedre
i fat32 ?? Eller hvad ?

Fra : Boerge Rahbech Jense~

Dato : 05-12-03 11:42

"*Gavtyven*" <bidstrupvej@FJERNyahoo.dk> skrev i en meddelelse

> Hvorfor er det så skide vanskligt at Formater Xp i Ntfs...

Fordi Windows 98 ikke kender NTFS. Jeg tror, der findes værktøjer til
Windows NT, som kan konvertere NTFS tilbage til FAT. Det gør sikkert ikke
noget, at harddiskens indhold samtidig forsvinder, hvis den alligevel skal
formateres.

> Det er vel bedre i fat32 ?? Eller hvad ?

I hvert fald kender Windows98 Fat32.

Med venlig hilsen
Børge

Fra : Per Thomsen

Dato : 05-12-03 12:37

> Hvorfor er det så skide vanskligt at Formater Xp i Ntfs... Det er vel
bedre
> i fat32 ?? Eller hvad ?

98'eren kender ikke NTFS.

Jeg bruger altid 'Large Drive Tools' som kan hentes på nettet, der kan du
slette alle slags partitioner og hele diske.

Per

Fra : Boerge Rahbech Jense~

Dato : 05-12-03 10:12

> [...]

> nok den der er problemet, ellers kan du også bruge WinXP CD men det har

Jeg mener ikke, Windows 98 understøttede diskformatet NTFS, som benyttes af
både NT og XP. Derfor vil Windows98 sandsynligvis ikke kunne genkende
endsige formatere en NTFS-partition.

Med venlig hilsen
Børge

Fra : MRN

Dato : 05-12-03 09:54

> [...]
> trykke enter ?????
>
> Hvordan kommer jeg ellers ind på disken for at starte F-Disk ?????

Boot fra XP cd-rommen, og formater disken, når du bliver spurgt om det...

Mvh MRN

Fra : Torben

Dato : 05-12-03 11:51

Kik her http://www.hcma.dk/tips&tricks.htm#installering_repair