Linke til Word-skabelon i FP2002.
Fra : Michael Døj

Dato : 05-12-03 08:25

Hej!

Jeg har en seriøs udfordring i Frontpage 2002.
Jeg har tidligere postet her i gruppen (12/11-03),
samt søgt nettet tyndt, uden at finde en brugbar
løsning. Jeg er derfor dybt taknemmelig for alle
forslag.

Nuværende situation:

På en intranet side har vi en liste, der viser tilgængelige
Word-skabeloner.
For hvert dokument på listen, er der lavet et link til
dokumentskabelonen på vores server.

Når man klikker på et af linkene bliver dokumentskabelonen
vist i browser-winduet. Dvs. *.dot filen vises, ikke *.doc.

Udfordring:

Når man klikker på linket til en af dokumentskabelonerne,
skal Word starte op med en blank kopi af skabelonen i
doc-format.

Dvs.
1) Dokumentet skal vises (redigeres og gemmes) i Word, og
2) Det dokument der vises skal være en *.doc fil, ikke *.dot.

Håber nogen kan hjælpe mig med dette.
På forhånd tak for hjælpen.

Med venlig hilsen

Michael Døj, Esbjerg.
..

Fra : Ukendt

Dato : 05-12-03 11:58

Michael Døj skriblede:

> [...]
>
> Når man klikker på et af linkene bliver dokumentskabelonen
> vist i browser-winduet. Dvs. *.dot filen vises, ikke *.doc.

Ja selvfølgelig vises dot filen, det er jo den der
linkes til.

> Udfordring:
>
> Når man klikker på linket til en af dokumentskabelonerne,
> skal Word starte op med en blank kopi af skabelonen i
> doc-format.

Umuligt, da Word så selv skulle kunne udføre handlingen:
"Ny og gem som"

> Dvs.
> 1) Dokumentet skal vises (redigeres og gemmes) i Word, og
> 2) Det dokument der vises skal være en *.doc fil, ikke *.dot.
>
> Håber nogen kan hjælpe mig med dette.

Lav alle *.dot filerne om til *.doc og link til dem i stedet.
Brugerne får derved åbnet det rette dokument og skal
jo alligevel bruge funktionen "Gem som" bagefter, da
jeg går ud fra at alle nye dokumenter skal gemmes under
nye navne.

--
/Gevaldi

Fra : Michael Døj

Dato : 05-12-03 13:23

Hej Gevaldi, tak for dit svar.

KLIP

> Ja selvfølgelig vises dot filen, det er jo den der
> linkes til.

Ja, men hvis man dobbeltklikker på en *.dot fil i Windows
Stifinder, så åbner Word jo med en kopi af *.dot filen.

Det er denne "funktion" jeg har brug får, når man klikker på
linket til *.dot filen i vores oversigt.

> Umuligt, da Word så selv skulle kunne udføre handlingen:
> "Ny og gem som"

Er det ikke muligt at løse dette ved hjælp en makro?

> [...]
> jo alligevel bruge funktionen "Gem som" bagefter, da
> jeg går ud fra at alle nye dokumenter skal gemmes under

Hvis jeg gør ovenstående, får jeg blot to problemer:
1) Brugeren kan komme til at gemme sine registreringer i selve
hoveddokumentet.
Hermed mener jeg, at hvis en bruger er ved at udfylde formularen:
"Alm. brev DK" og midt i det hele kommer til at trykke "Gem" eller
"Ctrl+S", så bliver den blanke formular jo overskrevet med den tekst
brugeren
allerede har skrevet i dokumentet.

2) Hvis førnævnte bruger er ved at udfylde førnævnte formular, så er den
formular
spærret for andre brugere indtil vedkommende er færdig.

Håber på lidt mere hjælp - På forhånd tak.

Med venlig hilsen
Michael Døj, Esbjerg

Fra : Per Christoffersen

Dato : 05-12-03 13:56

"Michael Døj" <mdGETRIDOFTHIS@valtor.dk> skrev i en meddelelse
> Hej Gevaldi, tak for dit svar.
>
> Er det ikke muligt at løse dette ved hjælp en makro?

Du kan prøve at spørge i gruppen for word news:dk.edb.tekst.ms-word

> 1) Brugeren kan komme til at gemme sine registreringer i selve
> hoveddokumentet.

Du kan skrivebeskytte hoveddokumentet, - så tvinges brugeren til at tage
stilling til filnavn og placering.

> Håber på lidt mere hjælp - På forhånd tak.

Jeg tror du vil kunne hjælpe dig selv ved ikke at være så fokuseret på en
..dot-løsning, men istedet søge efter en pragmatisk løsning, der i sidste
ende vil give samme resultat.

/Per

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 06-12-03 14:21

Vil ikke virke da kopien i Webcachen ikke vil være skrivebeskyttet.
Husk på at det ikke er selve filen på Serveren man arbejder på.