bundkort tilbud kvalitet?
Fra : Ps

Dato : 05-12-03 11:23

Har set annonce fra Multimedia World, hvor de bl.a. tilbyder et bundkort med
AMD XP 2600+ processor til 1199,-?? Er det ikke lige lovlig billigt? Er det
noget skrammel? (Skal opgradere fra en Athlon 14oo mhz)
Preben

Fra : JK

Dato : 05-12-03 12:37

On Fri, 5 Dec 2003 11:23:29 +0100, "Ps" <pbsremove@adslhome.dk> wrote:

> [...]
>AMD XP 2600+ processor til 1199,-?? Er det ikke lige lovlig billigt? Er det
>noget skrammel? (Skal opgradere fra en Athlon 14oo mhz)

En 2600+ koster jo 8-900 kr., hvis de har den. Så er der 3-400 kr.
tilbage til bundkort.

I det prisleje er der ECS med sis-chipset. ECS K7s5a til 254 kr.
Det kan du da finde på www.edbpriser.dk

Men køb hellere et ordentligt bundkort med nforce2 chipset fra f.eks.
asus eller soltek.
Det koster under 600 kr.

Hertil kommer naturligvis ram.

Så tilbudet fra www.imw.dk (opgraderingstilbud står ikke på deres
hjemmeside) er faktisk ikke ret billigt. Men for billigt, jo !

mvh

John

Fra : Ps

Dato : 05-12-03 15:31

> Men køb hellere et ordentligt bundkort med nforce2 chipset fra f.eks.
> asus eller soltek.
> Det koster under 600 kr.

Kan du anbefale et konkret- har svært ved at tyde "beskrivelserne" af disse
bundkort, og hvad man har brug for osv.

> Hertil kommer naturligvis ram.

Jamen, Ram har jeg jo allerede (ddr) - de kan vel godt bruges fortsat,
selvom man skifter bundkortet ud, ikke?

Preben

Fra : JK

Dato : 05-12-03 16:13

On Fri, 5 Dec 2003 15:30:41 +0100, "Ps" <pbsremove@adslhome.dk> wrote:

>Kan du anbefale et konkret- har svært ved at tyde "beskrivelserne" af disse
>bundkort, og hvad man har brug for osv.

Ja, men altså.
www.edbpriser.dk vælger du under Hardware, Bundkort

så vælger du socket: socketA (nederste valg)
så vælger du chipset: nforce2

Så tryk Søg

så er der kun 3 asus bundkort og 3 soltek, - og så alle de andre
mærker. Ja, jeg kan godt anbefale den billigste hos asus og soltek.

>Jamen, Ram har jeg jo allerede (ddr) - de kan vel godt bruges fortsat,
>selvom man skifter bundkortet ud, ikke?

Hvis du køber en cpu (AMD forstås) skal du lægge mærke om den er for
fsb333 eller fsb266.

Til fsb333 skal du have pc2700 ram eller bedre
Til fsb266 skal du have pc2100 ram eller bedre.

Jeg håber da, at du har pc2100 ram, for pc1600 ram er næsten yt.

Det skal naturligvis være DDR ram med 1 hak i, og ikke sdram med 2
hakker i. Sådan ser man forskel. De har jo samme længde.

mvh

John

Fra : Carsten Gall

Dato : 05-12-03 20:34

"JK" <junk@mailzone.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> så er der kun 3 asus bundkort og 3 soltek, - og så alle de andre
> mærker. Ja, jeg kan godt anbefale den billigste hos asus og soltek.

Åhhh, når jeg gør det samme, for jeg hele 10 fabrikater frem og ialt 28
bundkort.
Hvorfor nævner du intet om Abit, som efter sigende laver det pt. bedste
Nforce2 bundkort??

Carsten

Fra : JK

Dato : 05-12-03 21:46

On Fri, 5 Dec 2003 20:34:06 +0100, "Carsten Gall"
<xxcgallxx@xxvip.cybercity.dkxx> wrote:

> [...]
>bundkort.
> Hvorfor nævner du intet om Abit, som efter sigende laver det pt. bedste

Jeg har selv abit NF7 v. 2.0 og soltek FRN2-L. Men abit er en del
dyrere end de andre og langt over 300 kr. Desuden føler jeg ikke, at
det er bedre end billige soltek.

mvh

John

Fra : Erik

Dato : 05-12-03 17:31

Jeg kan varmt anbefale et asus k7n8x-x hos shg.dk Kører godt og kan
opgraderes et godtstykke over 2500 til fremtidige processorer mm.

Mvh Erik