Erfaring med upgrade af et Asus P4S333
Fra : Andersen [2500]

Dato : 05-12-03 08:18

Jeg tillader mig lige at høre herinde blandt jer, førend jeg begynder
at undersøge om muligheden foreligger (ingen grund til dobbeltarb.)
Jeg har et Asus P4S333 som jo egentlig kører fint, men man vil jo
gerne lidt op i hastighed på flere måder og gerne optimalt
Jeg tænkte så om der er mulighed for at få FSB'en til at køre noget
stærkere med en bios opdatering, og hvis det kunne lade sig gøre
om man så ikke også skal skifte RAM foruden CPU, så det hele
kører med samme FSB (det må vel være det optimale).
Lige nu kører jeg med en P4-1.6 og PC2700 RAM moduler, som
begge har en FSB på 333.
Gode råd og forslag modtages med stor tak.

--
/Andersen [2500]

andersen snabela nospam dot dk

Fra : Ukendt

Dato : 05-12-03 16:30

"Andersen [2500]" <virkerikke@nospam.dk> wrote in message
> [...]
> Lige nu kører jeg med en P4-1.6 og PC2700 RAM moduler, som
> begge har en FSB på 333.
> Gode råd og forslag modtages med stor tak.

At det bundkort kører for dig er kun heldigt for dig.. jeg havde ikke andet
en problemer med det..
Det du nok skal gøre er og vente med at opgradere til 2.8 eller 3GHz bliver
billigere og så købe helt nyt mobo og ram og sånt..
for en opgradering til evt. 2ghz eller 2.6 vil ikke have den store effekt
iforhold til det du har nu..

Fra : Andersen [2500]

Dato : 06-12-03 11:18

"testpersonen" <persontest-snabela-get2net.dk> skrev i en meddelelse

> "Andersen [2500]" <virkerikke@nospam.dk> wrote in message
>
> At det bundkort kører for dig er kun heldigt for dig.. jeg havde ikke
andet
> en problemer med det..
Der er nu nok mange som ikke har haft de problemer som du har oplevet.
Det er ihverttilfælde den opfattelse jeg har efter de skriverier der var
her
dengang bundkortet var nyt.

> [...]
> billigere og så købe helt nyt mobo og ram og sånt..
> for en opgradering til evt. 2ghz eller 2.6 vil ikke have den store effekt

Det er jeg klar over. Men kunne jeg nu hæve FSB, så sparede jeg jo et MBO
(som hos mig kører upåklageligt)