Port død efter strømsvigt
Fra : Kim Schroeder

Dato : 05-12-03 03:12

Jeg har 2 pc sat til en Linksys BEFSR41. Efter den store strømafbrydelse der lagde Sjælland
ned en halv dag kunne jeg ikke komme på nettet med det ene pc. Først da jeg skiftede port
(Linksys'en har heldigvis 4) virkede det igen.

Jeg har siden da troet, at der var tale om, at porten fysisk var blevet brændt af, men en ven
fortæller mig nu, at det muligvis kan løses ved en (gen)installering af firmwaren til routeren.

Er det et software eller et hardwareproblem ? Kan en port krudte af i sådan en situation, hvor
der bliver sat spænding på det hele igen på en gang ?
Vil gerne lige høre eksperterne inden jeg kaster mig ud i en geninstallering.

Kim

Fra : Lars Kim Lund

Dato : 05-12-03 07:38

"Kim Schroeder" <nospamtome@myorange.dk> wrote:

> [...]
>der bliver sat spænding på det hele igen på en gang ?

Hvis der kommer en impuls ind på interfacet kan det (og hele boksen)
meget let brænde af. Men det lyder lidt usandsynligt at det skulle ske
ved at der kommer strøm på igen, det er mere noget man forbinder med
lyn osv.

>Vil gerne lige høre eksperterne inden jeg kaster mig ud i en geninstallering.

Jeg aner ikke om en reinstallation af firmware hjælper - men det
skulle ikke være første gang at det hjælper på en underlig fejl. Jeg
kender ikke til Linksys, men du skal forholde dig til at du potentielt
risikerer at miste routeren hvis der går noget galt.

--
Lars Kim Lund
http://www.net-faq.dk/