Problem med startside.
Fra : IbRouthe

Dato : 05-12-03 02:23

Hej alle

Ved uheld har min mindre edbkyndige ven, fået lagt "noget" ind på sin PC der
laver startsiden om hver gang han restarter.

Starsiden hedder c:\windows\hp.htm

Jeg har prøvet at:

1. Bruge spysweeper, som fjerner addware etc.

2. Slette c:\windows\hp.htm

3. Slette den fra reg databasen

Men ligemeget hvad, efter restart kommer den LATTERLIGE frem som startside.

Spysweeper registrerer at startsiden ændres, og spørger om jeg vil tillade
den ændres, eller den skal være about:blank

Der må være et program der starter op, som jeg ikke kan finde.

Nogle forslag?

VH

Ib

Fra : Leo.E

Dato : 06-12-03 09:56

"IbRouthe" <ibrouthe@privat.dk> wrote in message news:<3fcfddf2$0$69905$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>...
> [...]
> den ændres, eller den skal være about:blank
>
> Der må være et program der starter op, som jeg ikke kan finde.

Hent og kør-cwshredder, nede i bunden:
http://www.spywareinfo.com/~merijn/cwschronicles.html
Leo

Fra : IbRouthe

Dato : 06-12-03 12:56

JA TAK!

Den rev lige computeren rundt, det gik lidt stærkt, men den
fjernede/resettede 7-8 ting

Tak for hjælpen

Hilse´n

Ib

Fra : Leo.E

Dato : 07-12-03 02:48

"IbRouthe" <ibrouthe@privat.dk> wrote in message news:<3fd1c3ba$0$69898$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>...
> JA TAK!
>

> Den rev lige computeren rundt, det gik lidt stærkt, men den
> [...]

Joh, den er effektiv og for at gardere mod uønskede
startsider kan du installere-start page guard:
http://www.webattack.com/get/startpageguard.shtml

Hilsen: Leo