Torn
Fra : Martin Sand.

Dato : 05-12-03 00:21

Hejsa

Natalie Imbruglia har lavet et nummer der hedder Torn. Men en (vist nok)
norsk sangerinde har også lavet dette nr., og såvidt jeg husker i en bedre
version. Men hvad hedder hun??

MVH Martin

Fra : Søren Nielsen

Dato : 05-12-03 00:57

Martin Sand. wrote:
> [...]
> nok) norsk sangerinde har også lavet dette nr., og såvidt jeg husker
> i en bedre version. Men hvad hedder hun??

Så vidt jeg husker, hedder hun Trine Rein.

Søren

Fra : Dallemusen

Dato : 05-12-03 11:28

Trine har efter min mening lavet den klart fedeste version, men gik der ikke
en gang rygter om at Lis også havde lånt den af et eller andet ukendt band
fra californien?

De venligste hilsner
Daniel Nielsen

"Søren Nielsen" <kampfordeler_gbFJERNDETTE@hotmail.com> skrev i en
meddelelse news:3fcfc9d7$0$69937$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...

Fra : Martin Sand.

Dato : 05-12-03 17:52

Søren Nielsen wrote:
> Så vidt jeg husker, hedder hun Trine Rein.

Jeps, lige præcis hende! Kunne ikke komme i tanke om navnet, selvom det lå
lige på tungen...

MVH Martin

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 05-12-03 19:55

Martin Sand. skrev :

> Jeps, lige præcis hende! Kunne ikke komme i tanke om navnet, selvom det lå
> lige på tungen...
>
> MVH Martin

Trine Rein fra pladen Beneath my skin - og hun ser nu ganske godt up på
omslaget og i bookletten!. Den er fra 1996.
Der står at den er skrevet af
Scott Cutler, Anne Preven og Phil Thornalley

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk
www.gromit.dk/dvd

Fra : Martin Sand.

Dato : 06-12-03 03:17

Michael Lund Sørensen wrote:
> Trine Rein fra pladen Beneath my skin - og hun ser nu ganske godt up
> på omslaget og i bookletten!. Den er fra 1996.
> Der står at den er skrevet af
> Scott Cutler, Anne Preven og Phil Thornalley

Okay tak for info. Ja i mine øjne er Trine mange gange flottere end
Natalie... men hvad bedre er, så er sangen også bedre end Natalie I.'s
version (altså efter min mening).

MVH Martin

Fra : Flying Hotdogs

Dato : 05-12-03 00:56

Martin Sand. <feedback56NOSPAM@NOSPAMhotmail.com> wrote:
> Hejsa
>
> Natalie Imbruglia har lavet et nummer der hedder Torn. Men en (vist
> nok) norsk sangerinde har også lavet dette nr., og såvidt jeg husker
> i en bedre version. Men hvad hedder hun??

Lis Sørensen indspillede den først

Fra http://www.lissorensen.dk/om_sangene.htm
"BRÆNDT - "Osse kendt som "Torn", som jeg indspillede på dansk i begyndelsen
af 90`erne (på albummet "Under Stjernerne Et Sted" med Soulshock og Karlin,
udgivet i 1993). Siden har den jo gået sin sejrsgang igennem pophistorien
verden over på engelsk med Natalie Imbruglia. Det er sjovt vi var de første
der indspillede den, og det er som jeg plejer at sige "en god sang lever sit
helt eget liv."

/ Søren og Anette

--
Anette & Søren Faarborg
The Flying Hotdogs: Ikke så meget snak - bare god musik

Fra : David Rasmussen

Dato : 05-12-03 11:53

Flying Hotdogs wrote:

> [...]
> der indspillede den, og det er som jeg plejer at sige "en god sang lever sit

Hans Huttel skrev så sent som d. 6. oktober i år i gruppen:

===
Nummeret er imidlertid ikke dansk. "Torn" blev oprindelig udsendt som
single af den temmelig ukendte amerikanske gruppe Ednaswap i 1995. Deres
udgave er noget langsommere end de senere genindspilninger - og noget
bedre, synes jeg,

Faktisk indspillede Ednaswap "Torn" hele 5 gange. Herefter snuppede
Natalie Imbruglia det og fik et hit - lige for næsen af dem.

Læs mere her:

http://www.727records.com/ednaswap/articles-news-tornlegacy.html
===

/David

Fra : Alias

Dato : 05-12-03 12:04

> Faktisk indspillede Ednaswap "Torn" hele 5 gange. Herefter snuppede
> Natalie Imbruglia det og fik et hit - lige for næsen af dem.

Trine Rein havde et mindre hit med sangen et godt stykke tid før udgaven med
Natalie Imbruglia.
Udgaven med Trin Rein er klart bedre end udgaven med Natalie Imbruglia, som
jo også har en meget svag sangstemme.

Fra : Ukendt

Dato : 05-12-03 14:40

> [...]
med
> Natalie Imbruglia.
> Udgaven med Trin Rein er klart bedre end udgaven med Natalie Imbruglia,

men tilgengæld er ufatteligt lækker..

/U

Fra : Jesper Juellund Jens~

Dato : 05-12-03 13:44

David Rasmussen skrev:

> Læs mere her:
>
> http://www.727records.com/ednaswap/articles-news-tornlegacy.html

Og videre på samme site står blandt andet: "Just ask Norway's Trine Rein
and Holland's Lis Sorensen, both of whom swapped "Torn" recipes ..."

http://www.727records.com/ednaswap/articles-interviews-tornfree.html

--
Jesper Juellund Jensen

Fra : Robert Eriksen

Dato : 05-12-03 16:23

David Rasmussen wrote:

> [...]

[snip]

> Nummeret er imidlertid ikke dansk. "Torn" blev oprindelig udsendt som
> single af den temmelig ukendte amerikanske gruppe Ednaswap i 1995.

Det hænger da ikke helt sammen så... eller er det bare lissorensen.dk
der ikke helt kan huske hvilket år hun udgav den?