Mangler et shubidua nr
Fra : Dreamer

Dato : 05-12-03 00:14

Hvem har Stærk Tobak som instrumental eller en midi fil ?
Eller hvem ved hvem der oprindelg har skrevet dette nummer (orginal)

Mvh Nielsen

email newsgr@stofanet.dk

Fra : Flying Hotdogs

Dato : 05-12-03 00:42

Dreamer <Dream@nomail.dk> wrote:
> Hvem har Stærk Tobak som instrumental eller en midi fil ?
> Eller hvem ved hvem der oprindelg har skrevet dette nummer (orginal)

"Originalen" er Beatles nummeret "Twist and Shout"
komponeret af Burt Russel og Phil Medley

Det burde være rimeligt nemt at få Google til at finde dig en brugbar
midifil

/ Flying Hotdogs

--
Anette & Søren Faarborg
The Flying Hotdogs: Ikke så meget snak - bare god musik

Fra : Thomas H.

Dato : 05-12-03 07:11

"Flying Hotdogs" <info@[NOSPAM]flyinghotdogs.dk> skrev i en meddelelse

> "Originalen" er Beatles nummeret "Twist and Shout"
> komponeret af Burt Russel og Phil Medley

Jeg troede det var LaBamba?

--
Thomas H. - www.thhe.dk

Fra : Robert Eriksen

Dato : 05-12-03 16:20

Thomas H. wrote:
> "Flying Hotdogs" <info@[NOSPAM]flyinghotdogs.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg troede det var LaBamba?
Nej det er den der babse-sang...
"For jeg kan bare li' babser, lige så store som græskar" eller noget i
den stil.

Fra : Ole Damgaard

Dato : 05-12-03 14:50

> "Originalen" er Beatles nummeret "Twist and Shout"
> komponeret af Burt Russel og Phil Medley

Og hvis vi endelig skal være historisk pedantiske omkring begrebet
"original, så var Beatlesnummeret altså også en kopi.
I USA var Twist and Shout et stort hit inden Beatles fandt på at
kopiere den.
Det var i første omgang The Top Notes, der udgav den som en single i
1961 og året efter blev det til et stort hit for The Isley Brothers.
Samme år blev den osse udgivet med Booker T and the MG´s samt med
Chubby Checker - inden Beatles tog den til sig i 1963.

mvh ole

Fra : Karina Hjorth

Dato : 05-12-03 00:50

> Hvem har Stærk Tobak som instrumental eller en midi fil ?

> Eller hvem ved hvem der oprindelg har skrevet dette nummer (orginal)

Som de flyvende varme hunde skrev tidligere er det skam Twist & Shout - fra
albummet Please Please Me.

http://www.chez.com/lexur/Beatles_The_-_Twist_and_shout.htm - her spiller
den i baggrunden....

Mvh