Ny kattesite (lang)
Fra : Mette B. Rahm

Dato : 17-04-01 20:53

Så prøver jeg lige igen, og måske mere teknisk og beskrivede end før.

Min kæreste har startet et firma op som primært skal beskæftige sig med
"dynamisk og datadrevet" web. Jeg har længe ville lave en profesionel side
om katte, så vi kunne godt tænke os at lave et seriøst projekt ud af det
hele. Målet vil være et site der er lige så professionelt som f.eks.
NetDoktor eller lign.

Jesper (det er jo så min kæreste *s*) har selv beskrevet kort hvad det er
webprojekterne går ud. Der er nemlig mange webprojekter i gang, og det jeg
så står med at kattesiten fordi det jo også er det der intereserer mig,
ligesom det intereserer alle jer andre. Her kommer så Jespers tekniske
forklaring, som jeg har "klippe-klistret" fra et af hans dokumenter:

=>> - - - - - - - - - - <<=

Projekterne omhandler konstruktionen af dynamiske WEB sites, baseret på
datadrevet teknologi. Der opstilles følgende hardware:

- 5 rackmount-servere med Ultra Wide SCSI disksystem i RAID.
(2 WEB servere, 2 DB/SQL servere, 1 filserver, samt 1 Firewall)
- High-bandwidth backbone switch
- 1024/1024 Kbps forbindelse til internettet
- UPS
- 2xDDS2 backup
- 2xRoutere

Der anvendes følgende software:

- Apache (Debian Linux)
- MySQL eller Interbase SQL Server (Debian Linux)
- Windows 2000, IIS
- Microsoft SQL Server 7
- Application Level Firewall (platform endnu ikke valgt, men evt. "Raptor")

Dette vil give basis for at udvikle sites der anvender følgende teknologier:

- PHP
- ASP
- SQL
- MTS
- COM
- CDM Lightweight Model

Desuden indkøbes moduler til hhv. PHP og ASP til at udføre "Polls" og hoste
tråd-styrede debatfora (evt. HTTP front-end til NNTP back-end). Som
samlingspunkt for IIS/ASP baserede sites vil produktet "Web500" blive
anvendt. Mere information kan ses på www.web500.com Nyere .NET (dot-net)
teknologier vil i første omgang ikke blive anvendt, idet disse stadig er i
Beta.

Såfremt det viser sig økonomisk rentabelt, vil en betalingsaftale med PBS
desuden blive indkøbt. Til formålet vil e-shop og e-trade moduler fra Web500
og PBS blive anvendt.

Det er hensigten at deltagere i projektet selv får "medejerskab" for deres
indsats, og at det nystiftede private firma "Concept Factory DK" afholder
alle udgifter. Sidstnævnte vil dermed også have det juridiske og økonomiske
ansvar (f.eks. i forbindelse med erstatningskrav, ophavsretslige tvister,
o.l.) hvilket ellers ofte kan være besværligt at placere.

Concept Factory DK har eksisterende værktøjer til administration af
projekter, aktiviteter, kontakter til omverdenen, m.m. som alle deltagere
kan få adgang til.

=>> - - - - - - - - - - <<=

Jeg fortalte ham i dag hvad jeg havde læst herinde, og han syntes det lød
som en kanon god idé. Han foreslog at alle os der er intereserede i dette
projekt kan mødes hos os og vi lejer så det lokale fælleshus. Han sørger så
for at der er kaffe, cola, whiteboard, projektor, og computere til
deltagerne - så vi kan afholde et elektronisk "SWAT" møde. Det skulle vist
være ret smart...

Med andre ord vil Concept Factory DK altså gerne hoste et katte-website på
ret gode servere, og stille originale softwarelicenser til rådighed.

Hvad siger i til dette ?

--
-----
Gillian's Norske Skovkatte

Fra : Helle.K

Dato : 17-04-01 21:51

Hej

Det med en hjemmeside om katte lavet af "rigtige" katteejere er en kanon
ide...Men for at kunne købe et givent "domæne- navn"som det hedder...
kræver det at navnet er ledigt... (dvs ikke snuppet/købt af andre)...
Nedenunder har jeg samlet de forslag til navne der var i forrige tråd "ide"
og har undersøgt om forslagene var ledige så de kan købes..

www.dansk-katteinfo.dk - Ledigt
www.kattens-til-side.dk - Ledigt
www.kattesiden.dk - Optaget
www.altomkatte.dk - Ledigt
www.kattensabc.dk - Ledigt
www.katten.dk - Optaget
www.misser.dk - Optaget
www.ilovecats.dk - Ledigt
www.miau.dk -Optaget

Naturligvis kan de navne som allerede er foreslået og som ikke er optaget
sagtens bruges... men jeg synes da alle skulle sætte hovederne i blød for at
finde lige netop det rigtige navn... og så kan vi evt stemme om det som der
var en der foreslog tidligere...

Andre muligheder... som også er ledige..

www.privatkatte.dk
www.jegelskerkatte.dk
www.detvarkattens.dk
www.hva-katten.dk

Hilsen Helle.K
og Fabian (som tidligere boede hos Lene fra Ulfborg og hed Gråpjuske.. han
kan ses på forsiden af Lenes hjemmeside)
og Jason ( som hoppede op i armene på mig.. da vi KUN var ude for at kigge
hos Dansk Dyreværn Århus)
og Ronja (også internets kat og som endelig er flyttet hjem igen efter 1½
års kamp med eks-kæresten- juble juble)

Fra : Nina El Falaki

Dato : 18-04-01 00:01

Et par kommentarer til navne

> www.dansk-katteinfo.dk - Ledigt
> www.kattens-til-side.dk - Ledigt

Tiltaler min lettere perverse humor

> www.kattesiden.dk - Optaget
> www.altomkatte.dk - Ledigt

Jeg mener ordet katte skal være "blikfanget"

> www.kattensabc.dk - Ledigt

Udmærket hvis det kom til at hedde: kattens-abc

> www.katten.dk - Optaget
> www.misser.dk - Optaget
> www.ilovecats.dk - Ledigt

Der findes en grafik side der hedder I love Cats, desuden synes jeg navnet
skal være på dansk

> www.miau.dk -Optaget
>
> www.privatkatte.dk

Ordet katte kamufleres

> www.jegelskerkatte.dk

Så hellere katte-elskeren

> www.detvarkattens.dk
> www.hva-katten.dk

eller
www.familie(s)katten.dk
www.katte-jammer.dk
www.min-kat.dk
www.missekatten.dk

Jeg synes ordet "kat" skal have en fremtrædende plads, og at det skal være
så kort som muligt, så folk kan huske det.

--
Nina El Falaki
Feca somali- & bengalcats

Fra : Camilla Scharff

Dato : 18-04-01 00:34

> Nina skrev...
Et par kommentarer fra mig også... har valgt at slette alle dem som er
alligevel ikke er ledige

For langt efter min mening
Så hellere www.katteinfo.dk eller www.katinfo.dk - begge ledige

> Tiltaler min lettere perverse humor
Også min - vil dog ikke ligefrem kalde den pervers, sofistikeret eller
ligefrem alternativ måske... ) - men det er nok også lidt
uhensigtsmæssigt. Navnet er ret langt og med bindestreger... ofte bliver man
(læs: mig, og givetvis et par stykker mere...) i tvivl om, om det nu er med
eller uden bindestreger osv.

> Udmærket hvis det kom til at hedde: kattens-abc
Lyder udmærket i mine ører - begge dele

> Der findes en grafik side der hedder I love Cats, desuden synes jeg navnet
> skal være på dansk
Enig, navnet bør være dansk

> Ordet katte kamufleres
> Så hellere katte-elskeren
Ingen af disse er helt min "kop te"

Det er disse til gengæld - er dog ikke helt sikker på, at de ville være
"sigende" for indholdet på siden...?

> www.familie(s)katten.dk
familiekatten.dk - det lyder da meget godt!

> www.katte-jammer.dk
Den synes jeg lyder lidt "omvendt" af hensigten og det har måske en lidt
negativt klang (i mine ører)

> www.min-kat.dk
minkat.dk er snuppet - ville være "bange" for, at for mange skrev det
istedet for med bindestregen og blev mødt af den sædvanlige "Siden kan ikke
vises" og derefter droppe forehavendet...

> www.missekatten.dk
Det samme med denne, da missekat.dk også er optaget og giver en "Siden kan
ikke vises" - synes desuden den er lidt for "pysse-nysset"

Og ellers er der
www.kattetips.dk - Ledigt
www.katteejer.dk - Ledigt

Også er der alle de rigtig oplagte - katte.dk, katten.dk (som er snuppet af
domæne-hamstrere, som velsagtens håber at kunne score lidt fortjeneste på
videresalg...) - og den der irriterer mig allermest, kat.dk, som er Whiskas'
håbløst forældede, dårlige og direkte forkerte hjemmeside... blandt andet
har de et foto af en amerikansk Burmeser eller er det en Bombay ud for
beskrivelsen af Hellig Birmaen!

> Jeg synes ordet "kat" skal have en fremtrædende plads, og at det skal være
> så kort som muligt, så folk kan huske det.
Erklærer mig enig i ovenstående - kort er godt, kat er godt
Derfor er der også nogen af de ovenstående, som nok er lidt for lange til
hvad godt er...

Mvh. Camilla
www.burmese.dk

Fra : Nina El Falaki

Dato : 18-04-01 06:13

For at gøre det endnu sværere, så skal det helst være et nacn der ikke kan
forveksles med en anden side.

--
Nina El Falaki
Feca somali- & bengalcats

Fra : Helle.K

Dato : 18-04-01 12:29

Hej

Jeg er helt med på www.familiekatten.dk

Og hvis det er det navn vi bliver enige om... så skal vi bare finde ud af
hvem der vil registrere det... Det koster jo også et eller andet beløb...
afhængig af hvilken udbyder vi vælger...

Hvis Mette´s kæreste og har en navneserver stående som allerede er godkendt
af DK-hostmaster/DIFO vil det blive billigere... dog skal vi/Mette´s
kæreste stadig igennem DK-hostmaster får at få navnet godkendt, de tager en
eller anden form for administrations gebyr... men det kunne man jo
undersøge...

Hilsen Helle.K

Fra : Mette B. Rahm

Dato : 18-04-01 20:34

> [...]
en
> eller anden form for administrations gebyr... men det kunne man jo

Jesper siger vi får navneserver/dns server og som skal godkendes af
DKhostmaster, men først skal alt udstyret stilles op. Men vi kan sagtens
købe domænet det er ikke noget problem.
Det hele burde være oppe at køre om en måneds tid, og indtil der kan vi jo
samle stuff sammen...... Hvis I vil hoppe på denne vogn *grin*

- Mette

Fra : Helle Andersen

Dato : 19-04-01 00:35

http://www.katnet.dk
http://www.katteweb.dk
http://www.katweb.dk
http://www.huskatte.dk (husk alle katte, der bor i et hus er huskatte - også racekatte)
http://www.kattens.org
http://www.katteliv.com
http://www.kat.as
http://www.katte.as

--
Helle
On the Internet, nobody knows you're a cat.

Fra : Denise

Dato : 18-04-01 07:57

Hej
Jeg synes det bedste forslag endnu er familiekatten. Det lyder rigtig godt,
og vil også være nemt at huske
Hilsen Denise

Fra : Anne-Marie Prange Ma~

Dato : 18-04-01 11:54

Denise <Denise.Reindel@*NOSPAM*sas.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9bjdtg$7qu$1@news.inet.tele.dk...
> Hej
> Jeg synes det bedste forslag endnu er familiekatten. Det lyder rigtig
godt,
> og vil også være nemt at huske
> Hilsen Denise

Og det har jo tillige den fordel at det på igen måde antyder om det er
racekat eller krydsmisling det drejer sig om ....synes dit forslag er kanon
godt ...
MVH Ami

Fra : Denise

Dato : 18-04-01 12:12

Hej
Ja ikke. Men det var nu ikke mit forslag, synes bare det var det bedste der
var foreslået indtil nu.
Hilsen Denise

Fra : Birgitte Krogh

Dato : 18-04-01 16:36

Anne-Marie Prange Madsen skrev i meddelelsen ...

snip
familiekatten
snip

>Og det har jo tillige den fordel at det på igen måde antyder om det er
>racekat eller krydsmisling det drejer sig om

Jep...jeg tilslutter mig også familiekatten.dk

Hilsen Birgitte

Fra : trine

Dato : 18-04-01 18:11

Også mig.....jeg synes det lyder godt, er nemt at huske og så er det helt i
tråd med det, jeg mener siden skal indeholde!!

/Trine

Fra : Mette B. Rahm

Dato : 18-04-01 20:35

> Og det har jo tillige den fordel at det på igen måde antyder om det er
> racekat eller krydsmisling det drejer sig om ....synes dit forslag er
> [...]

Hvad med www.voreskat.dk ???

minkat.dk var taget...

- Mette

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 17-04-01 21:51

tjo lyder såmænd udemærket ;))

Men jeg ser et "lille" problem i at "almindelige" mennesker kan få problemer
med at sætte sig tilstrækkeligt ind i de enkelte teknologier, således at en
evt opdatering ikke nødvendigvis kræver den store lokofører eksamen...

Så umiddelbart er mit ? om der vil være mulighed for at aflevere
råmaterialet, naturligvis i en fornuftig form, hvorefter de så kæder det
sammen..??

Vil de så også varetage kontakten til sponsorer herunder tilvejebringelse af
sådanne, ordne økonomiske mellemværender osv i den forbindelse ???

snip
hoste tråd-styrede debatfora (evt. HTTP front-end til NNTP back-end).
snip slut
Altså i stil med web-baserede newsreaders ??

Betyder det så at vi via siden kan læse/skrive i/til denne gruppe eller vil
der være tale om en særskilt nntp-løsning som alene er lokal ?? Således at
der tænkes oprettet et debatforum der som supplement til dette ??

Og hvor meget plads/ie hvor længe vil indlæg så kunne ligge der ??

--
Med venlig hilsen & miauu

Henrik & Melissa

Fra : Philip Kofoed

Dato : 17-04-01 22:46

Hej Mette,

> [...]
> (2 WEB servere, 2 DB/SQL servere, 1 filserver, samt 1 Firewall)
> - High-bandwidth backbone switch
> - 1024/1024 Kbps forbindelse til internettet

Tja, så burde der da være power nok, selv til det største katte-site :)

Navneforslag:

www.kattekismus.dk

mvh
Philip :)

Fra : Mette B. Rahm

Dato : 18-04-01 20:42

Jesper siger at han syntes vi skal (Concept Factory DK) købe domæne nu.
Skal vi tage familiekatten.dk (den er sgi nok bedre end voreskatte.dk *S*)
Han vil også meget gerne høre om vi vil holde brainstorm mødet. Jeg syntes
det er en rigtig god ide, så kan produktet der skal bruges (det ER altså et
kanont program)også blive demonstreret. Vi kan også hygge lidt som et
almindeligt møde *tihi*

Sååååå, hvad siger - giv min nogle input

Knuzere

Mette

Fra : trine

Dato : 18-04-01 21:49

Hej Mette

Vil gerne med til mødet....Hvor bor du??

/Trine

Fra : Mette B. Rahm

Dato : 18-04-01 22:25

Jeg bor i Holte

- Mette

Fra : Nina El Falaki

Dato : 18-04-01 21:49

Jeg stemmer på familiekatten.

Jeg er ikke helt med på den der brainstorming, hvad sagde du det gik ud på.

--
Nina El Falaki
Feca somali- & bengalcats

Fra : Mette B. Rahm

Dato : 18-04-01 22:28

> Jeg stemmer på familiekatten.

Ok, det er der vidst flest der gør

> Jeg er ikke helt med på den der brainstorming, hvad sagde du det gik ud
på.

Det går ud på at vi alle sidder foran en computer (Jesper regner med at
kunne låne et "kit" af hans arbejde *s*) og brainstormer Brainstormer,
det vil sige kommer med _alle_ de tanker vi gør os med siden, hvilke ting
der skal være på den, hvilke ting der ikke skal være Altså ALT der har
med siten at gøre...plus vi mødes og hygger lidt *grin*

Mvh

Mette

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 18-04-01 22:02

Jeg er også ret "lun" på familiekatten...

Vil da også gerne med til mødet, men det er klart bedst en weekend og ikke
10-13 maj..;((

ok nok også en god ide at "hamstre" domænenavnet nu inden andre får ""gode""
ideer om noget, men så med financeringen ??
--
Med venlig hilsen & miauu

Henrik & Melissa

Fra : Nina

Dato : 18-04-01 22:15

Jeg er altså ikke helt med på den der ide i skriver om.
Der er noget med et møde? og en masse teknologisk udstyr?
Citat "Såfremt det viser sig økonomisk rentabelt"???? Hvad indebærer det?
Citat "deltagere i projektet selv får "medejerskab"?? Hvad indebærer det?
Citat: "Sidstnævnte vil dermed også have det juridiske og økonomiske " Hvad
indebærer det? "sidstnævnte" ??er det deltagerne der så får det økonomiske
ansvar?
Jeg forstår ikke helt den deal, og mener måske ikke at siden er/bør være
kommerciel. Måske jeg har misforstået det omtalte "koncept", men så vil jeg
gerne have udvidet min horisont og skåret ud i pap hvad "aftalen" indebærer.

Jeg startede med at foreslå den her ide, fordi jeg har mulighed for at købe
domæne til en MEGET billig penge, og derfor vil jeg gerne betale det.
og hvad angår hosting af webhotel.... det samme, ihverttilfælde et stykke
tid fremover. Skulle vi på et tidspunkt få et bedre tilbud, så kan webben
jo flyttes. Derfor skrev jeg i et tidligere indlæg, at vi behøver blot at
finde det rigtige navn.

Hilsen Nina

Fra : Nina

Dato : 18-04-01 22:39

....udover det bør der vel på dammeldaws demokratisk vis vælges et navn.....
udskrives valg ?? eller hva'?

Fra : Mette B. Rahm

Dato : 18-04-01 23:59

> Jeg er altså ikke helt med på den der ide i skriver om.

Ok, så prøver vi at uddybe det lidt

> Der er noget med et møde? og en masse teknologisk udstyr?

Ja, såfremt der er interesse for det. Min kæreste tilbyder at hjælpe os
igang ved at afholde en moderne "SWAT" analyse for os - med de hjælpemidler
det nu engang indebærer.

> Citat "Såfremt det viser sig økonomisk rentabelt"???? Hvad indebærer det?

Det indebærer, at det firma der betaler for alting (og dermed sørger for at
vi ikke selv skal betale noget som helst) selv må bestemme om de vil
"forære" os muligheden for at kunne lave betalinger med Visa og Dankort over
internettet. Jeg tror ikke det er noget vi overhovedet vi har brug for, men
det er da rart at vide muligheden er der...

> Citat "deltagere i projektet selv får "medejerskab"?? Hvad indebærer det?

At hvis folk lægger mange timers arbejde i projektet, kan de også være med
til at eje sitet - hvis de har lyst. Der er naturligvis ingen tvang
overhovedet.

> Citat: "Sidstnævnte vil dermed også have det juridiske og økonomiske "
Hvad
> indebærer det? "sidstnævnte" ??er det deltagerne der så får det økonomiske
> ansvar?

Nej. Deltagerne er helt frit stillet, og har intet ansvar. Teksten giver
tydeligt udtryk for, at sidstnævnte er firmaet "Concept Factory DK". Dermed
er dette firma også juridisk og økonomisk ansvarlig for sitet. Med andre ord
er der ingen af os her på nyhedsgruppen der selv skal betale noget som
helst, og vi kan heller ikke blive holdt juridisk ansvarlige for noget. Det
tager firmaet sig af alt sammen.

> [...]
jeg
> gerne have udvidet min horisont og skåret ud i pap hvad "aftalen"

Aftalen indebærer, at vi får alle mulighederne for at lave et kompliceret og
moderne site FORÆRET kvit og frit, og at firmaet selv er ansvarlig for det
økonomiske og juridiske. Der er ingen der har talt om, hvorvidt sitet skal
være kommerciel eller ej - det er i princippet ligegyldigt.

> Jeg startede med at foreslå den her ide, fordi jeg har mulighed for at
købe
> domæne til en MEGET billig penge, og derfor vil jeg gerne betale det.

Ok. Vi har samme muligheder, men kan også hoste både domæne og site, inkl.
de nævnte muligheder for anvendesle af SQL databaser, COM, MTS, ASP og PHP.

MVH

Mette

Fra : Nina

Dato : 19-04-01 07:43

Jamen så ser det jo ud til at være en fin deal.
Men hvad får de ud af det? Så vidt jeg kan se ikke andet end en farlig masse
trafik til en katteside

Hilsen Nina

Fra : Mette B. Rahm

Dato : 19-04-01 12:52

> Jamen så ser det jo ud til at være en fin deal.
> Men hvad får de ud af det? Så vidt jeg kan se ikke andet end en farlig
> [...]

Hehe, hvad de (Concept Factory DK) får ud af det - tja, det ejes af min
kæreste Jesper. Og han har længe ville have mig igang med et webprojekt
*grin* Og det her er perfekt *s*

Hvad siger I - Skal vi prøve at finde ud af en dato for et SWAT møde - og
selvfølgelig skal vi have tid til lidt hygge

Mvh

Mette

Fra : Nina El Falaki

Dato : 19-04-01 13:06

Hej

Skal der være tid til både SWAT og hygge, skal det vel være i en weekend.

--
Nina El Falaki
Feca somali- & bengalcats

Fra : Mette B. Rahm

Dato : 19-04-01 13:26

Ja, en lørdag eftermiddag eller en søndag ???

Forslag ?

- Mette

Fra : Mette B. Rahm

Dato : 18-04-01 22:32

> Vil da også gerne med til mødet, men det er klart bedst en weekend og ikke
> 10-13 maj..;((

Ok, så lad os prøve at finde en dato

> ok nok også en god ide at "hamstre" domænenavnet nu inden andre får
""gode""
> ideer om noget, men så med financeringen ??
Ok Concept Factory DK vil gerne klare financieringen... som sagt syntes
jeg det er en fed tanke at os fra nyhedsgruppen giver input til sådan en
side. Jeg tror det bliver et kanont projekt, og vi skal selvfølgelig
tilstræbe os at blive de bedste

Mvh

Mette

Fra : Ann K.

Dato : 19-04-01 00:25

Hejsa.
Også er det lige at jeg står og er helt "lost"!!!!
Hvad skal vi med vores egen side????

Jamen det er da en glimrende ide at lave vores egen side - og jeg vil da
gerne skrive til den.... men jeg vil nu ikke bruge den!
Kan I se paradokset???
Denne ng er jo til at spørge og få svar... de alm. oplysninger ang dit og
dat... Større og mere "avancerede" ting, jamen dér henviser man jo til enten
Nina´s side eller andre kendte sider - eller dyrlægen.... dvs oplysningerne
findes allerede - ganske vist spredt, men alligevel....
Her får jeg umiddelbar respons på mine indlæg - lige gyldigt om det er spm,
debat eller bare en sød/god historie....
Ng kan jeg synkronisere - og så læse i ro og mag... skal ikke tænke på at
lade min netforbindelse koste kroner hele tiden (nogen af os har jo endnu
ikke adsl

Under al snakken om hvad siden skal hedde, har man jo nok glemt det aller
vigtigste... HVAD skal siden INDEHOLDE????????
Som sagt findes der jo allerede mange gode kattesider...
Hvordan vil vi adskille os fra dem?
Vil vi bare henvise nye i gruppen til siden, når de stiller spm... jamen
hvor blev debatten og/eller de forskellige erfaringer af?? (ex skovkatte er
stille katte - nej gu´er de ej!!! Hvis du altså spørger mig
Uanset hvad skal vi jo huske at en side vil afspejle dem der skriver på den,
deres holdninger, etik osv. vil være det som bærer siden... (ex. hele
ude/inde-problematikken)
Umiddelbart har jeg altså svært ved at finde FORMÅLET med katteng's egen
hjemmeside....
Skal vi til at annoncere vores kattemøder dér... tja så kommer jeg jo ikke
længere, ,jvf at jeg ikke vil være regelmæssig bruger af siden...
Skal der være debatforum - hvad pokker skal vi så med ng???
Lovgivning... hmmm - mange her ved lige nøjagtigt hvor man skal søge den
slags!
Osv, osv, osv, osv.....

I hundeng har man nu haft sin egen side et stykke tid... Jamen dén bruger
jeg jo heller ikke. Siden kom op og stå, fordi èn enkelt havde brokket sig
over at vi var nogle mennesker, der tillod os at arrangere fælles lufteture
(inspireret af vores kattekomsammen)... En, to, tre, vupti egen hjemmeside
til den slags... Hvad sker? Jo man begynder så med at lægge oplysninger fra
siden ud i ng... Kan I se ironien???
OK Ami - jeg ved skam godt at det er helt frivilligt om man vil bruge
hundesiden... men bare det at arrangementer og opdateringer annonceres i
ng'en finder jeg lettere tåbeligt... Var det ikke lige netop sådan nogle
ting man (læs; èn enkelt brokker) ville til livs???
(hmmm - dette er IKKE en nedgøren af Rinnie's store arbejde med
hundesiden... det har hun skam gjort meget flot!!!!)

Tja. det her var så et input fra mig... jeg kan godt se at jeg står lidt
alene, men helt ærligt, hvad med lige at få tænkt os om, inden vi bare
hopper ud på det dybe???

Mvh en meget traaaart Ann

Fra : Nina

Dato : 19-04-01 15:53

Kig i tråden nedenunder. "Ide"...der er MANGE gode forslag.
Det er jo ikke nødvendigvis OS der skal sidde og kigge på den, det skulle
meget gerne være kattefolk/killingekøbere der mangler information osv.
Hilsen Nina

Fra : Nina El Falaki

Dato : 19-04-01 16:54

Hej Ann

"Ann K." <tsars@image.dk> skrev i en meddelelse
> Hejsa.
> Også er det lige at jeg står og er helt "lost"!!!!
> Hvad skal vi med vores egen side????

Jeg synes det skal være i stedet for en faq (som jeg aldrig har kunnet
finde), og så gjorde det jo heller ikke noget om "budskabet" kom ud til
andre end ng'ens læsere

> Jamen det er da en glimrende ide at lave vores egen side - og jeg vil da
> gerne skrive til den.... men jeg vil nu ikke bruge den!

Det kommer vel an på hvad du får brug for og hvor god den bliver.

> [...]
> lade min netforbindelse koste kroner hele tiden (nogen af os har jo endnu

Netop derfor kan en site aldrig erstatte en ng.

> Under al snakken om hvad siden skal hedde, har man jo nok glemt det aller
> vigtigste... HVAD skal siden INDEHOLDE????????

Jeg vil foreslå I ser på disse to sider:
www.katter.nu
www.kat.nu

Her kan man få mange gode ideer til vor side. Magdalena fra katter.nu har
været inde på at lave en dansk og norsk version af hendes side, måske kunne
vi få et samarbejde, senere.

Jeg mener hjemmesiden er en god ide, fordi oplysningerne kan ligge samlet og
fordi også dem der ikke kommer på ng får en mulighed for lidt info

--
Nina El Falaki
Feca somali- & bengalcats

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 19-04-01 21:44

"Ann K." <tsars@image.dk> wrote in message
> Hejsa.
> Også er det lige at jeg står og er helt "lost"!!!!
> Hvad skal vi med vores egen side????

hvad skal nogen med deres egen side??
der er efterhånden et hav af hjemmesider hvor man kan søge oplysninger
om alt mellem himmel og jord.....
personligt synes jeg det er en KANON ide at lave en side om katte
skrevet af en bunke forskellige mennesker som alle har en uforbeholden
kærlighed til katte.... og i og med at vi er så mange der _kan_ være med
så vil oplysningerne hele tiden være up to date og så korrekte som vi
overhovedet kan gøre det.....

> Jamen det er da en glimrende ide at lave vores egen side - og jeg vil
da
> gerne skrive til den.... men jeg vil nu ikke bruge den!
> Kan I se paradokset???

ja og nej... laver du kun hjemmesider for selv at se på den???

> [...]
oplysningerne
> findes allerede - ganske vist spredt, men alligevel....

hvilket også er ok.... men ikke alle mennesker bruger ng's... og ikke
alle mennesker kender til usenet og muligheden herfor...... men langt de
fleste ved at man kan gå på nettet og søge på et ord og så popper et
antal forskellige hjemmesider op hvor man så kan bruge lang tid på at
sortere i de oplysninger der kommer frem.... formålet er jo at have
relevante oplysninger samlet på et sted... som jeg ser det lidt i
retningen af politikkens kattebog..... eller hvad??

> [...]
at
> lade min netforbindelse koste kroner hele tiden (nogen af os har jo

hvilket jo er en super løsning for dig.... men det er jo ikke hele
verden der har den mulighed.... mange bruger jo internettet på skoler
eller biblioteker og er derfor ikke forundt at bruge news......

> Under al snakken om hvad siden skal hedde, har man jo nok glemt det
aller
> vigtigste... HVAD skal siden INDEHOLDE????????

info.. gode råd.... alt som vi gerne ville have vidst da vi kastede os
ud i et liv med katte......

> Som sagt findes der jo allerede mange gode kattesider...
> Hvordan vil vi adskille os fra dem?

ved at være en gruppe af katteelskere.... vi vil have en alsidighed som
mange andre sites ikke er forundt.....

> [...]
skovkatte er
> stille katte - nej gu´er de ej!!! Hvis du altså spørger mig

jeg tror ikke gruppen vil miste noget.. om muligt vil endnu flere blive
opmærksomme på os..... debatten kommer jo alligevel.... vi har jo også
nu muligheden for at søge på nettet efter oplysninger... men når vi nu
skriver her i gruppen er det nærliggende at spørger her.... og få
forskellige svar at sortere i......

> Uanset hvad skal vi jo huske at en side vil afspejle dem der skriver
på den,
> deres holdninger, etik osv. vil være det som bærer siden... (ex. hele
> ude/inde-problematikken)

jeg mener jo så at det skal være alle muligt at komme med tekst til
siden.... personligt synes jeg der bør være et par hovedansvarlige som
sørger for design og upload..... men at vi alle i gruppen har muligheden
for at komme med info..... og at der er nogle der _gider_ sætte sig ned
og sammenlægge denne info.....

> [...]
> Skal der være debatforum - hvad pokker skal vi så med ng???
> Lovgivning... hmmm - mange her ved lige nøjagtigt hvor man skal søge

som jeg har forstået det handler det om at formidle korrekt
kattebehandling og anbefale ting vi her i gruppen har erfaringer med er
godt.... evt analysere det og sammenligne..... det er svært her i
gruppen da der er så mange holdninger der kommer frem på kryds og
tværs.... så skal man selv til at samle den info alligevel.... med sitet
er den info samlet på forhånd og nye læsere eller bare folk der surfer
har mulighed for at få konstruktiv info og hjælp til deres kat...
en anden ting er at der jo findes muligheder for at opsætte sitet på en
måde så man kan skrive direkte her i gruppen fra sitet.. hvilket også
giver folk der ikke bruger usenet mulighed for at spørge os til råds og
dermed neholde debatterne...

> [...]
> (hmmm - dette er IKKE en nedgøren af Rinnie's store arbejde med
> hundesiden... det har hun skam gjort meget flot!!!!)

jeg føler faktisk der er stor enighed om at det er en god ide... men
ikke helt ud fra hunde-gruppens eksembel..... jeg fornemmer måske at det
skal være en almennyttig side som ALLE kan bruge... ikke kun ng'ens
brugere...

> Tja. det her var så et input fra mig... jeg kan godt se at jeg står
lidt
> alene, men helt ærligt, hvad med lige at få tænkt os om, inden vi bare
> hopper ud på det dybe???

"nogle gange skal bare man hoppe ud fra broen og bygge sine vinger på
vejen ned......."
--
knus sabina

behind every good woman, lies
a trail of men.....*SF*

Fra : Kate

Dato : 19-04-01 17:15

"Mette B. Rahm" wrote:

> Skal vi tage familiekatten.dk

Det er også det allerbedste navn efter min mening. Mundret og lige for.
Nogle af de andre er måske lidt vel tænkte, hvis i forstår.
--
Kate

Fra : Joan Frederiksen

Dato : 19-04-01 19:43

Ok jeg er oz med på familiekatten.dk *S*

Joan

Fra : Nina

Dato : 19-04-01 19:51

samme her.
Nina

Fra : Nina

Dato : 19-04-01 21:12

Katekismus.dk er nu også rigtig godt

Hilsen Nina

Fra : Mette B. Rahm

Dato : 19-04-01 21:43

Tja, men ikke så seriøst er det ?? Jeg mener familiekatten er både seriøst
og sødst samtigt

- Mette

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 19-04-01 21:45

jeg er med på vognen til familiekatten.... det er sigende og alligevel
ukritisk....

Fra : marianne hellemose

Dato : 19-04-01 23:34

Hej Ann
Vi har så mange gange talt om at kattens "værdi"
som husdyr er alt for lille blandt mange mennesker,
denne kattesite kan blive vores del til at ændre det.
At gøre folk mere bevidste om det at have kat, om
hvad katten egentlig er for en "fætter" min opfattelse
at det er at det skal være et sted hvor kommende/
nye katteejere kan få svar på alle deres spørgsmål,
og ikke et sted som vi bruger i den forstand udover
at give vores kærlighed til katte videre.

--
Marianne

Hellemose Somali
marianne@hellemose.dk

SOME PEOPLE HAVE LIVES - OTHERS HAVE CATS

Fra : Gitte J.L

Dato : 20-04-01 08:48

Jeg tror også det kan blive en supergod side. Især fordi den bygger på
så stor en gruppe katte-folk, og sikkert kommer til at afspejle mange
års erfarings- og holdningsdannelse.
Hvis den er oplysende om, hvilket ansvar man faktisk påtager sig (på
godt og mindre godt), hvilke problemstillinger man bør have in mente,
hvordan de bedst løses osv. så er der faktisk ligefrem behov for den.
Der er ikke mange dansksprogede websider (kender vist kun Ninas og en
der hedder blue&white...), som på en interessant måde formidler svar på
nogle af alle de totusinde spørgsmål man som ny katteejer har.
Det ville også være et superudgangspunkt for en god og overskuelig
linkssamling, hvorfra folk så kan surfe videre ud på nettet til fx sider
som specialneedspets osv.
Jeg står gerne til rådighed med det digitale kamera, hvis der bliver
behov for billeder af et eller andet. Så kan jeg jo tilpasse billederne
i Photoshop eller lignende efter webmasters ønske inden jeg sender dem..

- Gitte