Skærme
Fijala 3554
LG Flatron L1710B
Fra : Unge Petersen

Dato : 05-12-03 00:09

Er der nogen der har praktiske erfaringer med denne skærm - jeg skal især
bruge den til 3d grafik (herunder flysimulatorer), photoshop og afspilning
af dvd-film. Jeg har læst de anmeldelser der findes af den, så det er mest
erfaringer fra folk der kender den, jeg søger.

Mvh Rune

Fra : René Rolighed Christ~

Dato : 05-12-03 08:56

"Unge Petersen" <rap@privat.dk> wrote in message
> [...]
> af dvd-film. Jeg har læst de anmeldelser der findes af den, så det er mest
> erfaringer fra folk der kender den, jeg søger.

Jeg vil også meget gerne høre... Regner med snarest muligt at skulle have 2
nye skærme derhjemme... En 17" og en 18"-19".

Har overvejet den nævnte LG da den kan fås til en fornuftigt pris (ca. kr.
3.700,-).

Endvidere har jeg så kig på storebro LG Flatron L1920B - altså samme skærm
bare i 19".
Så vidt jeg kan se på Prad.de, så har både den nævnte 17" og storebror 19"
S-IPS panel - og skulle derfor kunne performe godt i forbindelse med spil?

/Rolighed

Fra : René Rolighed Christ~

Dato : 05-12-03 10:16

"René Rolighed Christensen" <spambox@freestyler.dk> wrote in message

> [...]
> S-IPS panel - og skulle derfor kunne performe godt i forbindelse med spil?

Jeg har efterfølgende opdaget at Dr. Ralph har haft kig på denne skærm...
Hvad endte det med Dr.?

/Rolighed

Fra : Dr.Ralph

Dato : 06-12-03 06:29

> Jeg har efterfølgende opdaget at Dr. Ralph har haft kig på denne skærm...
> Hvad endte det med Dr.?
>
> /Rolighed

Jeg droppede ideen om LG, da LG's egen tekniske chef i Skandinavien
fortalte mig usndaheder, der ikke holdt i praksis.

jeg opdagede, at LG havde TFT modeller ude på markedet med samme navn på,
men med forskellige paneler i.

Derfor besluttede jeg, at jeg ikke vil røre en LG TFT skærm før jeg hører
bedre tilbagemeldinger på disse skærme.

Jeg har også besluttet at droppe Viewsonic TFT skærme, da deres 18' alle
har problemer med DVI signalet og folk har store porblemer med at få byttet
dem eller udbedret skaden.

Så lige nu beholder jeg min gode Dell 2000FP, og køber til januar 2 stk,
Dell 2001FP til brug i et dual monitor setup, og sælger så min Dell 2000FP
der. (hvis nogen til den tid vil give 4.000 kr for Dell 2000FP med 18
måneders rest garanti, så send mig lige en mail- så er I først på listen
over interesserede købere)

Jeg har nu læst og hørt om rigtig mange ejere af både den gamle Dell 2000Fp
og en del ejere af den nye Dell 2001FP og ingen klager over problemer med
deres skærme og alle virker overmåde glade og tilfredse for deres køb - så
jeg tror jeg holder mig trofast til Dell, så længe de fortsætter med at
udgive så velproducerede og staiblt ydende 20,1' TFT skærme til forholdsvis
konkurrencedygtige priser.

--
Kind regards/Venlig Hilsen
Dr. Ralph

Fra : René Rolighed Christ~

Dato : 06-12-03 14:26

"Dr.Ralph" <dr.ralph@removesol.dk> wrote in message

> Jeg droppede ideen om LG, da LG's egen tekniske chef i Skandinavien
> fortalte mig usndaheder, der ikke holdt i praksis.

Hvad/hvilke???

> [...]
>
> Jeg har også besluttet at droppe Viewsonic TFT skærme, da deres 18' alle
> har problemer med DVI signalet og folk har store porblemer med at få

Enig

> [...]
> der. (hvis nogen til den tid vil give 4.000 kr for Dell 2000FP med 18
> måneders rest garanti, så send mig lige en mail- så er I først på listen

Puha... Du har sgu' for mange penge!

Men hvis din 2000FP er i perfekt stand og man kan spille på den i
forskellige opløsninger: Count me in!

/Rolighed

Fra : Dr.Ralph

Dato : 06-12-03 18:28

On Sat, 6 Dec 2003 14:25:35 +0100, René Rolighed Christensen wrote:

> [...]
>
> Enig

> Puha... Du har sgu' for mange penge!
>
> Men hvis din 2000FP er i perfekt stand og man kan spille på den i

Send mig en mail, hvis du vil skrives op til at få den tilbudt i første
række, når jeg sælger den - husk at fjerne *remove* fra min email adresse,
inden du sender til mig !

Du kan sagtens spille på den i 1024X768 - om den nedskalere lige så godt
som Dell 2001FP tvivler jeg lidt på, da de første Dell 2001FP ejere nærmest
påstår, at deres nye Dell 2001FP nedskalere så godt, at de ikke kan
konstatere ringere billedet- heller ikke i win xp.

Tror 2001FP har fået en helt ny chip, der nedskalere bedre end nogensinde
set før i en TFT - den gamle udgave af den chip sidder nok i min 2000FP -
med stor sandsynlighed - og min 2000FP afvikler spil i 1024X768 meget fint.
Selvfølgelig er det optimale stadig at afvikle spil i 1600X1200 (og det er
jo også muligt med alle de nye spil), men 1024X768 er altså meget tæt på
optimalt på 2000FP.

Dell 2001FP er så god, at jeg lige har læst et forum indlæg fra en Dell
2001Fp ejer, der også har Sony F520, og han påstår ganske enkelt, at han
foretrækker at spille på sin 2001FP end på sin F520, da andre fordele ved
2001FP gør, at han hellere spiller på denne.

Han siger, at trail nærmest er ikke eksisterende, selv i Halo.
At sige, at 2000FP gør et lige så godt stykke arbejde ville være usandt,
men jeg har været meget tilfreds med min Dell 2000FP i al den tid jeg har
haft den - men bemærk lige, at jeg IKKE er hardcore gamer - men spiller vel
5-6 timer pr. uge - Battefield, Halo, Quake, NHL 2004, FIFA 2004, Generals
etc. og dette står meget flot på min Dell 2000FP, men matche 2001FP, det
kan den nok ikke - men mindre kan vel også gøre det :)

--
Kind regards/Venlig Hilsen
Dr. Ralph

Fra : Dr.Ralph

Dato : 06-12-03 18:31

> Hvad/hvilke???

Han fortalte mig, at LG's nye 19' TFT B model ville få S-IPS panel, men
erfaringer fra folk, der købte den i DK vist, at der stadig var MVA panel i
den.

Han forsikrede mig, at denne 19' B model KUN ville have det nyeste SIPS
panel i norden, men dette var en usandhed.

Når han kan sige sådan noget, hvad mere kan så ikke fyre af frit fra
hoften, der er sandt ?

Derfor rører jeg ikke LG eller Viewsonic TFT produkter - dette er en
principsag for mig.

Jeg skal høre om, at der virkelig er sket noget, før jeg ændrer denne
mening.

--
Kind regards/Venlig Hilsen
Dr. Ralph

Fra : Ukendt

Dato : 06-12-03 22:52

Dr.Ralph wrote:

> [...]
> panel i norden, men dette var en usandhed.
> Derfor rører jeg ikke LG eller Viewsonic TFT produkter - dette er en

Det handler nok lidt om hvem man er - jeg havde helt sikkert ringet til
ham igen, og fortalt at folk havde opdaget at der var MVA-paneler i
(nogle af) de nye B-modeller, bare for at høre hvad han ville sige til dét.

Fra : Dr.Ralph

Dato : 07-12-03 02:43

> Det handler nok lidt om hvem man er - jeg havde helt sikkert ringet til
> ham igen, og fortalt at folk havde opdaget at der var MVA-paneler i
> (nogle af) de nye B-modeller, bare for at høre hvad han ville sige til dét.

Det ville jeg jo ikke opnå noget ved.

Jeg fik hans garanti for, at der 110% KUN fandtes SIPS panel i den model -
det var ukorrekt - kan manden garanterer på noget, der er så ukorrekt, så
kan han garanterer herfra og til Andes bjergene uden at jeg vil tro
yderligere på ham.

Han tjekkede det grundigt inde han tilbagemeldte til mig - og fortalte jeg
roligt kunne købe disse LG TFT skærme - godt jeg var afventende.

--
Kind regards/Venlig Hilsen
Dr. Ralph

Fra : René Rolighed Christ~

Dato : 07-12-03 12:16

> [...]
>
> Han tjekkede det grundigt inde han tilbagemeldte til mig - og fortalte jeg
> roligt kunne købe disse LG TFT skærme - godt jeg var afventende.

Hvordan checker man bedst/nemmest om en skærm har et ordentligt panel?
Jeg tænker eksempelvis på at man jo eventuelt kunne købe en skærm hjem -
checke - og i fald det var MVA fortryde købet og sende den retur.

/Rolighed

Fra : Dr.Ralph

Dato : 08-12-03 05:52

> [...]
> Jeg tænker eksempelvis på at man jo eventuelt kunne købe en skærm hjem -
> checke - og i fald det var MVA fortryde købet og sende den retur.

Du har 14 dages fuld returret ved netkøb - men nogle butikker sniger sig
udenom ved at hævde de ikke vil tage en vare retur, der har været pakket
op.

Kan kun anbefalde dig, at være lidt kujon agtig, når du skal finde en god
skærm med fine egenskaber.

Vent med at købe til du har hørt, set eller læst indtryk og erfaringer fra
andre, der har købt den skærm, du har kig på.

Søg efter anmeldelser på nettet først og dan udfra dette dit indtryk og
vurder herefter om skærmen er noget for dig.

Gør det selv og køber derfor stort set aldrig "katten i sækken"

--
Kind regards/Venlig Hilsen
Dr. Ralph

Fra : Flemming Joensson

Dato : 08-12-03 20:46

> Du har 14 dages fuld returret ved netkøb - men nogle butikker sniger sig
> udenom ved at hævde de ikke vil tage en vare retur, der har været pakket
> op.

Det kan godt være de prøver, men de kan ikke snige sig udenom uden at de
overtræder købeloven. De to gange jeg har været ude for det, kunne jeg få
det ordnet ved blot at henvise til den rette paragraf på nettet. Men man
kan selvfølgelig spare sig det besvær ved at vælge en butik hvor de har
styr på sagerne fra starten :)

Mvh.
Flemming

Fra : René Rolighed Christ~

Dato : 08-12-03 21:27

"Flemming Joensson" <flemming@fjerndette.joensson.org> wrote in message

> [...]
> det ordnet ved blot at henvise til den rette paragraf på nettet. Men man
> kan selvfølgelig spare sig det besvær ved at vælge en butik hvor de har

Kan du anbefale nogle butikker? Og kom lige med nogle links til "de rette
paragraffer".

/Rolighed

Fra : Flemming Joensson

Dato : 10-12-03 18:47

[posted and mailed]

> [...]
> message news:Xns944BD36C816ECflemmingfjerndettejo@212.242.40.196...

> Kan du anbefale nogle butikker? Og kom lige med nogle links til "de

Jeg har gode erfaringer med ITbutikken.dk, Midtdata.dk, SHG.dk,
Technikdirekt.de, computeruniverse.de(eller også er det .com) og et par
stykker mere.

Til de danske der ikke overholder reglerne, (de nævnte gør alle) er der
denne side med regler og retningslinjer:
http://www.fi.dk/ret/e-handel/e-
handelogpostordre/rettigheder_pligter/fortrydelsesret_fjernsalg/

De to tyske jeg nævner har allerede 14 dages returret - så jeg har ikke
lige haft behov for at finde nogle regler der gælder for EU.

Mvh.
Flemming

Fra : Flemming Joensson

Dato : 10-12-03 18:48

> [...]

> message news:Xns944BD36C816ECflemmingfjerndettejo@212.242.40.196...

> Kan du anbefale nogle butikker? Og kom lige med nogle links til "de

Her er en lidt mere overskuelig side, hvor det relevante er samlet på en
side:
http://www.fi.dk/presse/pressemeddelelser/pm006/fjernsalg/

Mvh.
Flemming

Fra : E. Jensen

Dato : 05-12-03 13:09

Ikke praktiske erfaringer. Men jeg synes det er lidt træls, at www.prad.de
skriver at den har en 16 ms panel, når www.anandtech.com skriver at
LG-Philips i skrivende stund kun er ved at teste dette panel :( Gid satan
havde TFT producenterne :)

mvh E

Fra : Unge Petersen

Dato : 17-12-03 04:24

Fik endelig købt den (hos bjtrading.dk - valgte dem især pga. deres udsagn
om 14 dages returret - jeg mener at de decideret skriver at man har ret til
at teste produktet - altså som købeloven foreskriver) og den virkede perfekt
og havde ingen pixelfejl.

Jeg mener også at den yder udmærket i spil (har testet den i: GTA Vice City,
Nolf2, IL2 Forgotten Battles, HL, FIFA 2003 og MOHAA. Jeg dog ikke at
ydelsen er helt på højde med min gamle CRT skærm i NOLF2 og FIFA, men det er
på ingen måde noget der generer i spillene - jeg er højst sandsynlig meget
kritisk .
Farverne er virkelig gode og den er derfor rigtig god til billedbehandling -
jeg sammenlignede det samme digitale fotografi på L1710B og min 2 år gamle
laptop ... og der var en verden til forskel - billedet på min laptop
manglede kraft i farverne, virkede diset og langtfra ligeså skarp - uanset
hvordan jeg konfigurerede den - men det er selvfølgelig også en 2 år gammel
TFT skærm.
Skærmen er fra november 2003 - så dette udelukker den sidste tvivl om
hvilket panel der sider i den.

Den eneste negative ting jeg har at sige om den, er at det i nogle få spil
virker som om den har lidt svært ved at skifte hurtigt mellem lyse og mørke
flader - men med mindre man spiller et spil der har ligeså så lidt gameplay,
som der er vand i Sahara, så er det ikke noget man lægger mærke til (jeg
koncentrerede mig udelukkende om at se efter sådanne ting)

Nå, jeg håber at det kan hjælpe nogle i deres søgen efter en ny fladskærm -
ligesom jeg fik hjælp i denne gruppe til at bestemme mig for hvilken skærm
jeg skulle købe. Og lad det være en opfordring - for når markedet for
fladskærme er så svært at gennemskue - kan det være en hjælp at folk skriver
om deres praktiske erfaringer med den skærm de bestemte sig for.

Fra : Ulrik

Dato : 08-01-04 20:26

Hejsa

> Skærmen er fra november 2003 - så dette udelukker den sidste tvivl om
> hvilket panel der sider i den.

Jeg er meget i tvivl om hvad for et panel der sidder i den, hvad mener du
det er?

/Ulrik

Fra : Martin Kirschmeyer

Dato : 08-01-04 20:32

Ulrik wrote:
> Jeg er meget i tvivl om hvad for et panel der sidder i den, hvad
> mener du det er?

Så er det S-IPS. Er den produceret efter april 2003 mener jeg det er, så
sidder der S-IPS i...

--
Mvh/Martin K