mobil tlf. oplysning?
Fra : Ps

Dato : 04-12-03 19:59

Hvor på nettet kan man slå et nummer op - og således finde ud af, hvem der
har det?? (Der er tale om et 60..nummer - hvilken udbyder starter deres
numre med 60?)
P.sørensen

Fra : Adam Nørregaard

Dato : 04-12-03 20:03

> [...]
>har det?? (Der er tale om et 60..nummer - hvilken udbyder starter deres

www.dgs.dk www.ofir.dk

Ellers ring til polisen og sig du har fundet en telefon og vil sende
den til ejeren, så kan du godt få navn+adresse (selvom det er
hemmeligt)

Fra : Ps

Dato : 04-12-03 21:25

HM, pgl. kendes ikke hos dgs..! Nummrets tredje ciffer er 1, altså 601...?
P.sørensen

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 04-12-03 22:49

Ps skrev i et indlæg på usenet:
> HM, pgl. kendes ikke hos dgs..! Nummrets tredje ciffer er 1, altså
> 601...? P.sørensen

Øh ja - læste du ikke de foregående svar ?

Som en anden nævnte, så kan tildelingen af nummerserier findes på:

http://www.itst.dk

Ifølge denne skulle 601xxxxx være tildelt til Telia.

Men derfor er der ingen, der siger, at det stadig er Telia, der har
nummeret - man kan jo tage nummeret med over til en anden udbyder i
disse moderne tider.

Email: jan@jve.invalid Web: www.jve.dk
Erstat invalid med dk ved mail - men usenetindlæg bør normalt besvares
i gruppen.

Fra : Ps

Dato : 04-12-03 23:37

> [...]
>
> Men derfor er der ingen, der siger, at det stadig er Telia, der har
> nummeret - man kan jo tage nummeret med over til en anden udbyder i

Nå, det hjælper mig alligevel ikke så meget, for der er tilsyneladende ikke
nogen nummeroplysning på telias hjemmesider...
Men tak for rådène.
P.srensen

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 04-12-03 23:08

On Thu, 04 Dec 2003 20:02:49 +0100, Adam Nørregaard
<adam.noerregaard@e-mail.dk> wrote:

>www.dgs.dk www.ofir.dk
>
>Ellers ring til polisen og sig du har fundet en telefon og vil sende
>den til ejeren, så kan du godt få navn+adresse (selvom det er
>hemmeligt)

Det er jo åbenlyst at lyve. Var der nogen der kontaktede mig uden på
nogen helst måde at kunne finde min adresse og jeg så fandt ud af at
personen havde lavet det trick der ville jeg anmelde personen.
Flemming Jacobsen

Fra : Adam Nørregaard

Dato : 05-12-03 13:47

>Det er jo åbenlyst at lyve. Var der nogen der kontaktede mig uden på
>nogen helst måde at kunne finde min adresse og jeg så fandt ud af at
>personen havde lavet det trick der ville jeg anmelde personen.

For hvad? Det er ikke ulovligt at lyve (med mindre du er vidne i en
sag self.)

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 05-12-03 14:50

On Fri, 05 Dec 2003 13:47:08 +0100, Adam Nørregaard

>For hvad? Det er ikke ulovligt at lyve (med mindre du er vidne i en
>sag self.)

Hvis at en person har hemmeligt nummer og du lyver for at få fat i det,
mener jeg altså godt at du kan straffes for det.
Flemming Jacobsen

Fra : Adam Nørregaard

Dato : 05-12-03 15:08

>Hvis at en person har hemmeligt nummer og du lyver for at få fat i det,
>mener jeg altså godt at du kan straffes for det.

Du må meget gerne komme med en §.

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 05-12-03 19:23

On Fri, 05 Dec 2003 15:07:38 +0100, Adam Nørregaard

>Du må meget gerne komme med en §.

sagde ikke at jeg var sikker, men at jeg vidst nok var sikker på det.
Men hvis at man kan fusle og bedrage sig til et hemmeligt nummer vil jeg
da ikke mene at det er en skid værd.
Flemming Jacobsen

Fra : Lars Christensen

Dato : 05-12-03 19:40

On Fri, 05 Dec 2003 19:22:44 +0100, "Thunderbird [7100]"
<praetorian[NoSpam]@tnfs.dk> wrote:

>sagde ikke at jeg var sikker, men at jeg vidst nok var sikker på det.
>Men hvis at man kan fusle og bedrage sig til et hemmeligt nummer vil jeg
>da ikke mene at det er en skid værd.

Det er vel op til de relevante nummeroplysninger ikke at oplyse et
nummer hvis det er hemmeligt. Man kan vel ikke straffes fordi man får
et hemmeligt nummer oplyst selvom man lyver så vandet driver.

--
/LC
thousands of lives at Hiroshima could have been saved

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 05-12-03 19:37

On Fri, 05 Dec 2003 19:40:02 +0100, Lars Christensen
<spamtrap@zunzhine.dk> wrote:

>Det er vel op til de relevante nummeroplysninger ikke at oplyse et
>nummer hvis det er hemmeligt. Man kan vel ikke straffes fordi man får
>et hemmeligt nummer oplyst selvom man lyver så vandet driver.

Ved jeg så ikke, men jeg ville mene at det bør være strafbart. Der er jo
nok en grund til at folk har fået et hemmeligt nummer, enten af
personlige grunde, eller retslige grunde.

Jeg ville personlig fyre i flint hvis at nogle lavede det trick mod mig
og ved ikke hvad jeg kunne finde på. Fatter ikke at folk kan og/eller
vil være så svigagtige i deres fremtræden.
Flemming Jacobsen

Fra : Michael Kjærsgård

Dato : 04-12-03 20:03

Det kan du en hel del steder, de mest benyttede er vel http://www.dgs.dk &
http://www.krak.dk

> (Der er tale om et 60..nummer - hvilken udbyder starter deres
> numre med 60?)

Det gør bl.a. CBB Mobil & Telia... Du må have et ciffer mere på hvis vi skal
kunne svare præcist... Check evt. selv på http://www.itst.dk
Bemærk også at kunden jo kan have oprettet nummeret hos et selskab og derefter
porteret (flyttet) det til et andet selskab, så du kan ikke altid regne
nummerlisterne....

--
Michael
http://www.vindenand.dk

Fra : Michael Kjærsgård

Dato : 04-12-03 20:03

Fra : Jan Allan Andersen

Dato : 06-12-03 08:50

Den 04-12-2003 skrev Ps;

> Hvor på nettet kan man slå et nummer op - og således finde ud af,
> hvem der har det?? (Der er tale om et 60..nummer - hvilken udbyder
> starter deres numre med 60?)
> P.sørensen

Hvis jeg skal prøve at finde ud af hvem der har et bestemt tlf.nr.,
mobil såvel som fastnet, så bruger jeg altid www.danmark.com

--
Mvh. Jan