BMW hopper og danser
Fra : Klaus Hansen

Dato : 04-12-03 18:19

Min 316i, er begyndt at hoppe og danse. Der er ingen problemer i
tomgang men når man begynder at køre - det kan være efter 1000 meter,
er det som om at een cylinder periodisk sætter ud. Og så hopper bilen.
Sætter jeg herefter i frigear og gassser op, hakker og pruster
motoren, hvorefter den pludselig tager omdrejninger og så er der fin
kørsel igen - i 200 meter. Så begynder det forfra. Holder jeg herefter
i tomgang i et par minutter forsvinder problemet igen - indtil jeg har
kørt et stykke vej.
Jeg har skiftet tændrør, tjekket benzinpumpen, og det er kun ca 6000
km siden at jeg fik helt nye tændkabler.

Fra : Mark Sandberg

Dato : 04-12-03 21:05

"Klaus Hansen" <itaklha@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Jeg har skiftet tændrør, tjekket benzinpumpen, og det er kun ca 6000
> km siden at jeg fik helt nye tændkabler.

Tjaee, måske du skulle starte ved tændkablerne igen. Deres kerne består af
et ledende kulmateriale, der nemt knækker indvendigt ved hårhændet
behandling.

Derudover kunne en mulighed være luftmængdemåleren. Det er ikke den
udvendige monteret drejemodstand jeg mener, men selve måleren inde i
kassen, som er en vippeanordning der kan blive skæv ved slag.

Gummibælgen mellem luftmængdemåleren og indsugningsmanifolden kunne også
være mørnet eller revnet.

/Mark.
..

Fra : Kasper Hansen [8270]

Dato : 05-12-03 10:33

Nu aner jeg overhovedet ikke noget om det, men jeg synes min ven snakkede om
en lignende adfærd på hans 325'er da han havde vendt en lambda sonde forkert
eller sådan noget?

Men jeg aner slet ikke hvad en lambda sonde er - håber bare lige at der er
en anden, der kan kommentere det... :)

/Kasper Hansen

Fra : Klaus Hansen

Dato : 07-12-03 10:22

Jeg har haft kigget en del på indsugningen. Det viser sig at der er et
tykt lag Koks eller olie i hele indsugningen. Men efter at have renset
dette, er det ikke blevet bedre. Tværtimod. Nu kan jeg køre ca 100
meter, så begynder de forskellige cylindre at sætte ud, og efter ca 1
kilometer kører den kun på een cylinder. ´Faktisk lyder bilen som en
gammel wartburg.
Hvis bilen så får lidt hvile - ca ½ time, er der igen kapacitet til at
køre et par hundrede meter uden hop.