Dårlig service vil jeg mene, hvad siger i?
Fra : Jonas R.

Dato : 04-12-03 17:39

Davs

Min mor kører en audi a6 limosine tror jeg det heder. Den har ihvert fald
xenon lygter. For ikke særlig lang tid siden fik den skiftet lygter fordi
den skal til syn og den ene duede vist ikke! Kender ikke lige årsagen til
lygteskiftet, men gjort blev det. Eller også skulle de skifte noget i
lygtehuset. Det skal siges, at sådan noget bliver skiftet på et værksted og
aldrig noget min mor ville turde rode ved.

Anyways igår blev den dumpet til syn fordi lygten lyser skævt, noget er
knækket inden i lygten. BIlen har så været på værksted og de har så bestilt
ny xenon lygte til 5000 kr :/ Men de siger at det er min mors skyld, men det
vil min far ikke acceptere og han skal ned og snakke med dem når han kommer
hjem fra forretningsrejse. For hverken min mor eller far har rent faktisk
gjort noget ved lygten, så det må have været en mekanikker der har ødelagt
noget da de justere lygten eller hvad de gjorde før syn. Vil i ikke sige, at
min mor er i sin gode ret til at de udbedrer skaden og betaler et omsyn?

MVH
Jonas

Divx-Afspiller http://www.skumlern.dk
Min Bil: http://www.skumlern.dk

Fra : Tom

Dato : 04-12-03 17:49

> [...]
at
> min mor er i sin gode ret til at de udbedrer skaden og betaler et omsyn?

er det ikke ligemeget hvis skyld det er?
Hvis der er garanti på bilen så er det værkstedet som skal betale ellers er
det ejeren.

--
Tom

Fra : Jonas R.

Dato : 04-12-03 18:33

SNIP
> er det ikke ligemeget hvis skyld det er?
> Hvis der er garanti på bilen så er det værkstedet som skal betale ellers
er
> det ejeren.

Det er da så absolut ikke ligemeget! Hvorfor skal vi betale for en lygte,
som de har ødelagt? Det var på værksted inden og få justere noget, der
fejlede lygten ingenting. Så var den til syn og noget er knækket inden i!
Ergo værkstedet har ødelagt lygten!

Fra : Niels Bengaard

Dato : 04-12-03 18:43

> [...]
> som de har ødelagt? Det var på værksted inden og få justere noget, der
> fejlede lygten ingenting. Så var den til syn og noget er knækket inden i!

Du spurgte om andres mening og fik et svar.
Det kan du ikke bruge og så hidser du dig op.

Tak for kaffe

Niels

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 04-12-03 18:45

On Thu, 4 Dec 2003 18:42:51 +0100, "Niels Bengaard"
<bengaard@hotmail.com> wrote:

>Du spurgte om andres mening og fik et svar.
>Det kan du ikke bruge og så hidser du dig op.
>Tak for kaffe

Jonas er blot irriteret over at blive behandlet på dén måde. Det er
der vel ikke noget at sige til. Nu kender jeg lidt til forholdene
iøvrigt og kan kun sige, at dét værksted bør skrottes øjeblikkeligt.
Lygten må være "dråben", IMO...

/Mogens

Fra : Jonas R.

Dato : 04-12-03 22:38

Mogens Knudsen wrote:
SNIP
> [...]
> der vel ikke noget at sige til. Nu kender jeg lidt til forholdene
> iøvrigt og kan kun sige, at dét værksted bør skrottes øjeblikkeligt.

Jep mener jeg også, men min far vist af en anden overbevisning. De skal
forresten have 5000 kr for at skifte en vandpumpe eller køler ti 2500 kr for
dimsen og 2500 kr i montering. Hvilket jeg synes er noget dyrt! :/

Men efter turen hos Palms er det problem med accelerationen totalt
forsvundet. Så tak for rådet Mogens :)

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 04-12-03 22:44

On Thu, 4 Dec 2003 22:37:39 +0100, "Jonas R."
<corolla.turboNOSPAM@tdcadsl.dk> wrote:

>Jep mener jeg også, men min far vist af en anden overbevisning. De skal
>forresten have 5000 kr for at skifte en vandpumpe eller køler ti 2500 kr for
>dimsen og 2500 kr i montering. Hvilket jeg synes er noget dyrt! :/

Tja' - jeg tror nu Omega'en havde ligget på samme niveau. En 2.8
liters Audi A6 vil nødvendigvis koste lidt mere end en Polo, IMO.
Timerne ved jeg så ikke... (de 2.500 kr)

>Men efter turen hos Palms er det problem med accelerationen totalt
>forsvundet. Så tak for rådet Mogens :)

Your welcome :)

/Mogens

Fra : Jonas R.

Dato : 04-12-03 22:51

Mogens Knudsen wrote:
SNIP
> Tja' - jeg tror nu Omega'en havde ligget på samme niveau. En 2.8
> liters Audi A6 vil nødvendigvis koste lidt mere end en Polo, IMO.
> Timerne ved jeg så ikke... (de 2.500 kr)

Nej er mest timerne der virker lidt dyrt, men hvad faen.

Fra : René Rolighed Christ~

Dato : 05-12-03 08:47

"Mogens Knudsen" <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> wrote in message

> Your welcome :)

"You're welcome" - eller "You are welcome"!

Ta' den Mogens! (Når jeg nu ikke kan få andet at slå ned på)

/Rolighed

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 05-12-03 09:08

On Fri, 5 Dec 2003 08:46:56 +0100, "René Rolighed Christensen"
<spambox@freestyler.dk> wrote:

>"You're welcome" - eller "You are welcome"!
>Ta' den Mogens! (Når jeg nu ikke kan få andet at slå ned på)

Thanx...

/Mogens

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 05-12-03 09:25

> Thanx...

Det hedder "Thanks"...

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 05-12-03 10:31

On Fri, 5 Dec 2003 09:24:50 +0100, "Morten Fruergaard" <mit fornavn @
mit efternavn . com> wrote:

>Det hedder "Thanks"...

Det er jo dét, der er klimaksen

/Mogens

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 06-12-03 22:17

meddelelse news:bqpfl5$o7h$1@sunsite.dk...

> Det hedder "Thanks"...

Eller Tnx, på SMS'sk.

mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC

Fra : H.S.

Dato : 05-12-03 15:52

"Jonas R." <corolla.turboNOSPAM@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> Mogens Knudsen wrote:
> SNIP

Tjaeh.. har du råd til sådan en bil, så har du vel også råd til
reservedelene

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 05-12-03 15:57

On Fri, 5 Dec 2003 15:51:44 +0100, "H.S." <public@tele2adslSPAM.dk>
wrote:

>Tjaeh.. har du råd til sådan en bil, så har du vel også råd til
>reservedelene

Men man skal næppe tappes for penge, uretmæssigt!

/Mogens
Dæktest:
www.tirerack.com/tires/tests/testSearch.jsp

Fra : Deaster

Dato : 05-12-03 21:21

> [...]
> der vel ikke noget at sige til. Nu kender jeg lidt til forholdene
> iøvrigt og kan kun sige, at dét værksted bør skrottes øjeblikkeligt.

Hvis det er VW på Grenåvej er jeg helt enig.

Deaster

Fra : Mark Sandberg

Dato : 04-12-03 19:45

"Niels Bengaard" <bengaard@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Du spurgte om andres mening og fik et svar.
> Det kan du ikke bruge og så hidser du dig op.
>
> Tak for kaffe

Problemet kan også ligge et ganske andet sted.

Når spørgsmålet angår en billygte af samme prisklasse som mange danskeres
hele bil, blivet svaret nemt lidt farvet.......

Selvfølgelig skal værkstedet selv erstatte hvad de ødelægger, ligesom hvis
de laver en bule i døren........blot er bevisbyrden her lidt vanskeligere at
løfte.

/Mark.

Fra : Olesen

Dato : 05-12-03 20:00

"Jonas R." <hihi@hihi.dk> skrev i en meddelelse

> Ergo værkstedet har ødelagt lygten!

Har man råd til at købe lampe til 5000,- dask, så har man
vel også råd til at få denne dims limet på igen...

Fra : Mark Sandberg

Dato : 05-12-03 20:11

> Har man råd til at købe lampe til 5000,- dask, så har man
> vel også råd til at få denne dims limet på igen...

Det er virkelig uhyrligt med de værksted- og reservedelspriser. Men det må
jo gå strygende med forretningen, med de kæmpe biltempler der i øjeblikket
skyder op rundt i landet ved bl.a. VW/Audi og BMW.

/Mark.

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 04-12-03 19:11

Jonas R. wrote:

> [...]
lygten, så det må
> have været en mekanikker der har ødelagt noget da de justere lygten

Det er meget svært at sige.

Spørgsmålet et jo, om skaden i lygten kunne have været der, før lygten blev
justeret og uden mekanikeren med rimelighed kan siges burde have set den -
og at lygten derfor eventuelt kunne være blevet beskadiget samtidig med, at
den oprindeligt blev skæv.

I så fald er det jo måske "jeres egen skyld" - ellers er det sandsynligvis
ikke.

Hvis skaden er sket mellem en justering og det sidste syn, må I jo kunne
huske det. Det VILLE være meget mærkeligt, hvis I fik lygten justeret, og en
bil derefter skulle være kørt ind i netop den samme lygte.

Jeg formoder, at en åbning af lygten vil kunne klarlægge, hvorvidt skaden
kunne være der før justeringen uden at mekanikeren kunne opdage det - og
hvorvidt det dermed muligvis er jeres egen skyld.

I sidste ende er det jo umuligt at sige. Hvis I i øvrigt er gode kunder, kan
det være, at I kan forhandle jer frem til et resultat, hvor I deles om
regningen.

--
Jan W Nielsen

Fra : Jonas R.

Dato : 04-12-03 22:28

Jan W Nielsen wrote:
SNIP
> [...]
> burde have set den - og at lygten derfor eventuelt kunne være blevet
> beskadiget samtidig med, at den oprindeligt blev skæv.

Jeg formulerede mig nok dårligt, men noget er brækket inde i lygten!

> I så fald er det jo måske "jeres egen skyld" - ellers er det
> sandsynligvis ikke.

Jeg ved ikke hvordan vi skal kunne brække noget inde i lygten. Og min mor
har ikke påkørt noget og der er ingen ridser eller noget i lygten. Og det
der er brækket var ikke ødelagt da de skulle justere et eller andet ved
lygten. Min mor har også brokket sig over at den har lyst meget mærkeligt.

> [...]
> kunne huske det. Det VILLE være meget mærkeligt, hvis I fik lygten
> justeret, og en bil derefter skulle være kørt ind i netop den samme

Ja kan vi jo også og der er ikke sket nogen skade på lygten der er brækket
inden i! Og den går jo ikke bare i stykker af sig selv :)

> Jeg formoder, at en åbning af lygten vil kunne klarlægge, hvorvidt
> skaden kunne være der før justeringen uden at mekanikeren kunne
> opdage det - og hvorvidt det dermed muligvis er jeres egen skyld.

Fejlen var der ikke inden ellers havde værkstedet helt sikker bonget os får
en ny lygte. Det er jeg ikke i tvivl

> I sidste ende er det jo umuligt at sige. Hvis I i øvrigt er gode
> kunder, kan det være, at I kan forhandle jer frem til et resultat,
> hvor I deles om regningen.

La os sige at vi er virkelig meget godt kunder = omkring 6 biler der kører
service hos dem, samt indkøb af V10 Touareg!

JOnas

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 04-12-03 22:35

Jonas R. wrote:

> La os sige at vi er virkelig meget godt kunder = omkring 6 biler der
> kører service hos dem, samt indkøb af V10 Touareg!

Mon ikke I så finder en løsning.

Pøj-pøj herfra..

--
Jan W Nielsen

Fra : Jonas R.

Dato : 04-12-03 22:40

Jan W Nielsen wrote:

> Mon ikke I så finder en løsning.
>
> Pøj-pøj herfra..

Tjo men de er faktisk ret så ikke venlige som man ville tro! Jeg mener vi
skulle skifte værksted. Til et sted, hvor de kunne lave lidt røvslikkere :)

Jonas

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 04-12-03 23:03

Jonas R. wrote:

> Tjo men de er faktisk ret så ikke venlige som man ville tro! Jeg
> mener vi skulle skifte værksted. Til et sted, hvor de kunne lave lidt
> røvslikkere :)

Ja, hvis de vil have 2500 for at skifte en køler, så ville jeg skifte asap.

Det tager ikke mere end 20 min.... tror jeg....

I hvert fald kan jeg ikke forestille mig, det tager over en halv arbejdsdag.

--
Jan W Nielsen

Fra : Brian Fisker [8900]

Dato : 05-12-03 00:05

> I hvert fald kan jeg ikke forestille mig, det tager over en halv
arbejdsdag.

2.500 svarer vel heller ikke til meget mere end fire timer på et aut.
værksted :(

\Mandal

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 05-12-03 00:19

Brian Fisker [8900] wrote:

> 2.500 svarer vel heller ikke til meget mere end fire timer på et aut.
> værksted :(

Nej - og fastprissystemet betyder, at operationen formentlig ikke tager mere
end MAKS 2½ time.

Det skulle da også være meget mærkeligt for en køler (selvom jeg ikke ved,
hvordan en ny Audi ser ud dér)

"Intet autoriseret værksted i Danmark kan leve med en reel timepris på under
1000 kroner"

Citat: Allan Meiniche

--
Jan W Nielsen

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 05-12-03 01:10

Hej!

Jan W Nielsen wrote:

> "Intet autoriseret værksted i Danmark kan leve med en reel timepris på under
> 1000 kroner"
>
> Citat: Allan Meiniche

"Det er sgu billigere at gøre det selv"

Citat: Kim

:)

Det lyder godt nok sygt at man betaler ca. 1000,- / time for autoriseret hjælp
nogen steder

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 05-12-03 10:39

Kim Voss Schrader wrote:

> "Det er sgu billigere at gøre det selv"
> Citat: Kim

*ROFL*

> Det lyder godt nok sygt at man betaler ca. 1000,- / time for
> autoriseret hjælp nogen steder

Helt sikkert.

--
Jan W Nielsen

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 05-12-03 10:44

On Fri, 5 Dec 2003 10:39:11 +0100, "Jan W Nielsen"
<intetsvar@farvelogtobak.dk> wrote:

>Helt sikkert.

Nu skal det jo ses ift. hvad der skal assisteres med (biltype).
Selvfølgelig er der forskel på eksempelvis en Escort 1.1 og en Audi A6
2.8, idet sidstnævnte er langt mere teknologisk end 1. nævnte, hvilket
nødvendigvis må indebære en vis kursusvirksomhed for mekaniker og
værkfører. Desuden skal der investeres i værkstedesfaciliteter
(udstyr), som matcher tilsavrende. Men det lyder dyrt...

/Mogens

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 05-12-03 10:52

Mogens Knudsen wrote:

> [...]
> værkfører. Desuden skal der investeres i værkstedesfaciliteter
> (udstyr), som matcher tilsavrende. Men det lyder dyrt...

Det har du selvfølgelig helt ret i - men alliwl.

Langt de fleste ting, der skiftes på selv en moderne bil er jo ret banalt -
bremser, kobling, olie, filtre af forskellig slags, hjulskifte, smøring etc.

Jeg brugte aldrig et autoriseret værksted til andet end de situationer, hvor
det er strengt nødvendigt. Det gælder også sevom jeg købe en bil fra 2001,
der kun havde kørt 30.000 km. Jeg ville få den serviceret af en dygtig og
samvittighedsfuld mekaniker, og så ville jeg MÅSKE køre til Sverige eller
Tyskland for et stort service en meget sjælden gang i mellem.

1000 kroner i timen for en skide mekaniker, der har tosset tre år rundt på
teknisk skole - det synes jeg bare er for vildt.

Jeg synes, det er vildt, selv når der står Advokat (H), speciallæge,
statsaut. revisor - eller noget helt andet - på døren.

--
Jan W Nielsen

Fra : Peter G C

Dato : 05-12-03 11:14

[klip]

> [...]
>
> Jeg synes, det er vildt, selv når der står Advokat (H), speciallæge,
> statsaut. revisor - eller noget helt andet - på døren.

I min branche handler det ikke kun om timeprisen. Der afregnes efter flere
parametre end timeforbruget: resultat af sagen (udfaldet), sagens omfang
(timer), sagens genstand (kroner), risiko og ansvar for advokaten og alt
efter hvor vigtig sagen er for klienten.

Så handler man om et par skibe til ½ mia er timeprisen en anden - jeg har
'hørt' om 4.500 i timen og så lige en "billig" fuldmægtig oven i - ca 6.000
i timen (plus moms). Drejer det sig om køb af en billig brugt bil er prisen
en anden.

/Peter

--
http://www.grauslund.com

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 05-12-03 11:30

Peter G C wrote:

> Så handler man om et par skibe til ½ mia er timeprisen en anden.

Jep - men sidder man som advokat og med handler med emner i dén
størrelsesorden, har man også mere end teknisk skole og tre svensknøgler med
i bagagen.

- jeg
> har 'hørt' om 4.500 i timen og så lige en "billig" fuldmægtig oven i
> - ca 6.000 i timen (plus moms).

Advokater er også nogle blodsugere.. Ligesom lægerne.. Dog gælder
det her som i andre af livets forhold, at det er vigtigt, man ikke begår den
"kategorifejl", at man skyder på individdet, der benytter sig af muligheden.
Det ville vi alle gøre. Det er systemet, der nogle gange er mystisk.

På den anden side går jeg heller ikke ind for offentlige indgreb i tide og
utide - udbud og efterspørgsel bør IMO være styrende for prisdannelsen.

(Også for undertegnede, der for en større virksomhed snart holder et kursus
til samme timeløn som jér dyre drenge)

Yrf - en lille månedsløn for en dag eller to. Det er næsten grotesk, og jeg
kan sagtens have følelsen af, at det er urimeligt, at jég skal have det...

--
Jan W Nielsen

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 05-12-03 12:18

On Fri, 5 Dec 2003 11:30:07 +0100, "Jan W Nielsen"

Mogens Knudsen wrote:

>Det har du selvfølgelig helt ret i

Tak

>- men alliwl. Langt de fleste ting, der skiftes på selv en moderne bil er jo ret banalt -
>bremser, kobling, olie, filtre af forskellig slags, hjulskifte, smøring etc.

Min mekaniker var en overgang beskæftiget ved MLA. Han fik ikke lov at
udføre væsentlige reps. alene indtil en vis erfaring var høstet mv.

> [...]
>samvittighedsfuld mekaniker, og så ville jeg MÅSKE køre til Sverige eller
>Tyskland for et stort service en meget sjælden gang i mellem.

Tja' - måske...

>1000 kroner i timen for en skide mekaniker, der har tosset tre år rundt på
>teknisk skole - det synes jeg bare er for vildt.

Lyder dyrt, men som nævnt bør dét sættes lidt i perspektiv. Jeg synes
også, det er for dyrt...

Peter G C wrote:

>Jep - men sidder man som advokat og med handler med emner i dén
>størrelsesorden, har man også mere end teknisk skole og tre svensknøgler med
>i bagagen.

Jeg læste i "avisen", at de højest lønnede i verden er folk, som
handler med flyvemaskiner (Boing osv.). Der er ingen i dén klasse, som
tjener under 10 mill.................................. dollars om året

/Mogens

Fra : Peter G C

Dato : 05-12-03 12:33

[klip]

> Jep - men sidder man som advokat og med handler med emner i dén
> størrelsesorden, har man også mere end teknisk skole og tre svensknøgler
med
> i bagagen.

Ikke nødvendigvis.

> [...]
muligheden.
> Det ville vi alle gøre. Det er systemet, der nogle gange er mystisk.

Systemet virker efter min mening ok... men lad det ligge.

> På den anden side går jeg heller ikke ind for offentlige indgreb i tide og
> utide - udbud og efterspørgsel bør IMO være styrende for prisdannelsen.

Der er fri prisdannelse i min branche.

> [...]
jeg
> kan sagtens have følelsen af, at det er urimeligt, at jég skal have det...

Fedt

/Peter

--
http://www.grauslund.com

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 05-12-03 14:50

Peter G C wrote:

> Systemet virker efter min mening ok... men lad det ligge.

Det synes jeg faktisk også. Men når jeg står i kassen i Bilka og kikker på
damen har jeg ikke sjældent oplevelsen af, at det er urimeligt, at jeg også
efter skat her mere end det dobbelte af, hvad hun har. Men det er en helt
personlig ting - jeg synes ikke, jeg har fortjent det.

> Fedt

Ja, det er det jo selvfølgelig. Jeg ville helst ikke undvære.

--
Jan W Nielsen

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 05-12-03 14:56

On Fri, 5 Dec 2003 14:49:48 +0100, "Jan W Nielsen"
<intetsvar@farvelogtobak.dk> wrote:

>at jeg også efter skat her mere end det dobbelte af, hvad hun har.

Dét siger jo ikke noget, Jan.

Kendte en gang en gut, som på grund af skibsanparter (dét var meget
brugt førhen) havde et skattekort med 150.000 kr i månedlig fradrag.
Han var ansat som elektronikmekaniker

>Men det er en helt personlig ting - jeg synes ikke, jeg har fortjent det.

ROFLMAO _o))

/Mogens

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 05-12-03 15:14

Mogens Knudsen wrote:

> Dét siger jo ikke noget, Jan.

Jo, for der står "også" efter skat - med andre ord: Før skatten er trukket
er det samme forhold, der gør sig gældende. Et stort fradrag pga afstand
mellem bopæl og arbejdsplads betyder bare, at billedet ikke ændrer sig efter
skat.

> ROFLMAO _o))

Det er sgu rigtigt - den følelse har jeg ofte.

--
Jan W Nielsen

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 05-12-03 15:17

On Fri, 5 Dec 2003 15:14:27 +0100, "Jan W Nielsen"

> [...]
>mellem bopæl og arbejdsplads betyder bare, at billedet ikke ændrer sig efter

Hvad mener du egentlig med dét volapyk, du netop har nedfældet dér?

/Mogens

Fra : Mark Sandberg

Dato : 05-12-03 15:21

> Hvad mener du egentlig med dét volapyk, du netop har nedfældet dér?

Han har haft hovedet i klemme i armslyngen sidste nat

/Mark.

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 05-12-03 15:40

Mark Sandberg wrote:

> Han har haft hovedet i klemme i armslyngen sidste nat

Hey...!!

Man gør ikke grin med de handicappede..

--
Jan W Nielsen

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 05-12-03 15:39

Mogens Knudsen wrote:

> Hvad mener du egentlig med dét volapyk, du netop har nedfældet dér?

*LOL*

Jeg mener bare, at når jeg som samlet lønpakke har det dobbelte af en
kassedame, så får jeg nogle gange en mærklig smag i munden, og der er "noget
indeni", der spørger, om det mon er rimeligt.

Den lange forklaring før, skulle bare godt gøre, at "det dobbelte" gælder,
uanset om man ser på tallene før eller efter skat.

--
Jan W Nielsen

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 05-12-03 15:52

On Fri, 5 Dec 2003 15:38:57 +0100, "Jan W Nielsen"
> [...]

>kassedame, så får jeg nogle gange en mærklig smag i munden, og der er "noget
>indeni", der spørger, om det mon er rimeligt.

Som en ren og skær vennetjeneste kan du ved personlig henvendelse få
oplyst et kontonummer hvor du kan sætte lige så mange penge ind som du
har lyst til.

Jeg vil foreslå, at du starter med et par tusinde, og hvis det stadig
smager mærkeligt kan du bare dreje lidt mere på justérskruen.

>--

>Den lange forklaring før, skulle bare godt gøre, at "det dobbelte" gælder,
>uanset om man ser på tallene før eller efter skat.
>
>--

Hvorfor skrev du så ikke det?

I øvrigt kan det snart komme på tale med "dummebøder".

Det hedder MÆRKELIG og GODTGØRE er altså i ét ord.

Og ja, som journalist har du et større ansvar for sproget end vi
andre.

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 05-12-03 15:53

Folmer Rasmussen wrote:

> Som en ren og skær vennetjeneste kan du ved personlig henvendelse få
> oplyst et kontonummer hvor du kan sætte lige så mange penge ind som du
> har lyst til.

*LOL*

> Jeg vil foreslå, at du starter med et par tusinde, og hvis det stadig
> smager mærkeligt kan du bare dreje lidt mere på justérskruen.

*LOL*

Samtidig er jeg jo en nærrigpind, der vil stå på hovedet i dagevis for at
spare en tusse eller to på en bil-rep - og som kun brugere sparerpærer etc
for at strække pengene. Jeg hader at "betale for meget" - og det er alt der
er dyrere end det kunne have været.....

--
Jan W Nielsen

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 05-12-03 15:41

On Fri, 05 Dec 2003 15:17:14 +0100, Mogens Knudsen
<dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> wrote:

>Hvad mener du egentlig med dét volapyk, du netop har nedfældet dér?
>
>--

Det synes jeg er et rigtigt godt spørgsmål.

Jeg har, som Jan "Mangeord" anbefaler en skribent andetsteds i
gruppen, læst dette indlæg "helt ned til sidste komma".

Det blev det ikke bedre af.

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 05-12-03 15:45

On Fri, 05 Dec 2003 15:41:25 +0100, Folmer Rasmussen
<folmer@rasmussen.mail.dk> wrote:

> [...]

>Jeg har, som Jan "Mangeord" anbefaler en skribent andetsteds i
>gruppen, læst dette indlæg "helt ned til sidste komma".

ROFL -> han mener "blot" dette
[...]
---

Tja'

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 05-12-03 15:48

Folmer Rasmussen wrote:

> Jeg har, som Jan "Mangeord" anbefaler en skribent andetsteds i
> gruppen, læst dette indlæg "helt ned til sidste komma".

Ha-ha....

Jeg har faktisk aldrig tænkt over, at jeg skrev flere ord i mine indlæg end
så mange andre her i gruppen - men også Bjørn (fra Ålborg) sagde det til mig
forleden på sådan en lun nordjysk og enormt sjov måde... Jeg skal prøve at
fatte mig kortere..

Jeg skrev det som en direkte forlængelse af et andet indlæg, der i MIN
opstilling i OE giver mening.

> Det blev det ikke bedre af.

Ok, så.

Derfor skrev jeg det om igen.

Gad vide om dét noegn gang er årsagen til, at jeg ikke bliver forstået. Min
eindlæg bliver jo smidt oven i hinanden i relativt kronologisk rækkefølge.
Hvis indlæggene ikke bliver det, kan det måske bære forvirrende. Jeg kender
ikke til andre "NG-verdener" end denne OE-standard-opsætning.

--
Jan W Nielsen

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 05-12-03 15:50

Jan W Nielsen wrote:

> [...]

Siddder stadig og knækker over den betegnelse..

("Han skriver alle ihjel med sit vrøvl om VW")

*ROFLMAO*

--
Jan W Nielsen

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 05-12-03 15:58

On Fri, 5 Dec 2003 15:49:38 +0100, "Jan W Nielsen"
<intetsvar@farvelogtobak.dk> wrote:

>Siddder stadig og knækker over den betegnelse..

Stof til eftertanke...

>("Han skriver alle ihjel med sit vrøvl om VW")

Stof til eftertanke - flere nævner det jo

>*ROFLMAO*

:)

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 05-12-03 16:03

On Fri, 5 Dec 2003 15:49:38 +0100, "Jan W Nielsen"
<intetsvar@farvelogtobak.dk> wrote:

>Siddder stadig og knækker over den betegnelse..
>
>--

Gu' gør du ej. Eller rettere sagt, det håber jeg ikke. For mig er det
helt fint hvis du nøjes med at gnække.

>--

>("Han skriver alle ihjel med sit vrøvl om VW")
>
>--

Det er jo ikke vrøvl du skriver, du er bare så entusiastisk, at det
får nogle af os andre til at humre lidt i skægget af og til.

Det er lidt ligesom forelskelse. Det er kun en hårsbredde fra at kunne
sammenlignes med momentan sindssyge. *LOL*

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 05-12-03 16:03

Folmer Rasmussen wrote:

> Gu' gør du ej. Eller rettere sagt, det håber jeg ikke. For mig er det
> helt fint hvis du nøjes med at gnække.

Knækker af grin.. >

> Det er lidt ligesom forelskelse. Det er kun en hårsbredde fra at kunne
> sammenlignes med momentan sindssyge. *LOL*

Momentan..?

--
Jan W Nielsen

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 05-12-03 16:09

On Fri, 5 Dec 2003 16:02:51 +0100, "Jan W Nielsen"
<intetsvar@farvelogtobak.dk> wrote:

>Knækker af grin.. >

>Momentan..?
>
>--

Helt ærligt. Hvad havde du regnet med at jeg skulle beskrive det som?

Jeg er gift og har 19 års bryllupsdag til foråret! Så kan man da efter
min bedste overbevisning ikke længere bruge ord som momentan?

Venlig hilsen
Folmer
Lastbilchauffør
Sprogrøgter

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 05-12-03 19:01

Folmer Rasmussen wrote:

> Helt ærligt. Hvad havde du regnet med at jeg skulle beskrive det som?

Ikke beskrive yderligere - jeg havde forventet antonymet "permanent"
sindssyge.

*LOL*

--
Jan W Nielsen

Fra : Mark Sandberg

Dato : 05-12-03 18:57

> Momentan..?

Slå det op, ligesom demagog

/Mark.

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 05-12-03 19:05

Mark Sandberg wrote:

> Slå det op, ligesom demagog

Jeg kender godt ordets betydning - men var forbløffet over, at det KUN var
momentan sindssyge.

--
Jan W Nielsen

Fra : Mark Sandberg

Dato : 05-12-03 19:17

> Jeg kender godt ordets betydning - men var forbløffet over, at det KUN var
> momentan sindssyge.

*LOL*

Derfor et spørgsmålstegn.........

/Mark.

Fra : jan@stevns.net

Dato : 05-12-03 20:09

"Jan W Nielsen" <intetsvar@farvelogtobak.dk> skrev :

> [...]
>forleden på sådan en lun nordjysk og enormt sjov måde... Jeg skal prøve at

Sagde han noget om at du burde trække vejret, også når du skriver ?

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 05-12-03 20:25

jan@stevns.net wrote:

> Sagde han noget om at du burde trække vejret, også når du skriver ?

Hvad mener du..?

--
Jan W Nielsen

Fra : jan@stevns.net

Dato : 05-12-03 20:31

"Jan W Nielsen" <intetsvar@farvelogtobak.dk> skrev :

>Hvad mener du..?

At vi begge, vist en gang i mellem, har tendenser til at skrive enddog
ganske lange sætninger .....

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 05-12-03 20:36

jan@stevns.net wrote:

> At vi begge, vist en gang i mellem, har tendenser til at skrive enddog
> ganske lange sætninger .....

Det burde jeg da ellers have lært lært at lade være med - jeg skal se på
det..
--
Jan W Nielsen

Fra : jan@stevns.net

Dato : 05-12-03 20:43

"Jan W Nielsen" <intetsvar@farvelogtobak.dk> skrev :

>Det burde jeg da ellers have lært lært at lade være med - jeg skal se på
>det..

Mig generer det ikke - så længe du ikke skriver "på tysk", følger jeg
fint med i ordstrømmen.

Hvis du ikke kender "på tysk" er forklaringen her - smid de forreste
90% væk, meningen kommer jo alligevel til sidst ;)

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 05-12-03 13:02

Hej!

Mogens Knudsen wrote:

> Nu skal det jo ses ift. hvad der skal assisteres med (biltype).
> Selvfølgelig er der forskel på eksempelvis en Escort 1.1

*host* 1.6i tak! :)

Fra : Olesen

Dato : 05-12-03 20:02

> [...]
> værkfører. Desuden skal der investeres i værkstedesfaciliteter
> (udstyr), som matcher tilsavrende. Men det lyder dyrt...

Du har helt sikkert ret i ovenstående, men alt det 'lir'
er ingen garanti for pænt udført arbejde overhovedet.

Så hellere en ferm mekaniker, som måske
ikke kender bilen til hudløshed, men som
behandler den pænt under opholdet..

Jeg ER færdige med disse store bil-templer.