ASUS SATA prob.
Fra : Per Juul Larsen

Dato : 04-12-03 17:44

Hej
Mit bundkort ASUS A7V8X yder support for SAT. To Sata stik på bunkortet.
Jeg har kopieret Promise Fasttrack på diskette og forsøger at indstalere en
ATA Hardisk (Western digital)
Under opstart og med WindowsXP i CD drevet, trykker jeg på F6 og indstaler
derefter fra drev a: Promise Fasttrack controller.
Men når WindowsXP er nået til det på hvor den skal indstaleres, får jeg
meddelelsen. "Ingen disk" tryk på F3 for at afslutte.
Mit motherboard kender altså ikke min nye ATA Harddisk.
Har fået en del hjælp i dk.edb.hardware.drev men mangler lige den sidste
lille detalje. Hvordan får jeg bundkortet til at
se min Harddsik. ?

mvh pjl

Fra : Lacrimosa

Dato : 04-12-03 21:10

"Per Juul Larsen" <fam.juul@larsen.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Har fået en del hjælp i dk.edb.hardware.drev men mangler lige den sidste
> lille detalje. Hvordan får jeg bundkortet til at

Hejsa

Jeg har et Abit bundkort og der skulle jeg aktivere noget der hed onchip
sata inde i bios for at kunne køre med min sata harddisk.

Fra : Ukendt

Dato : 05-12-03 00:07

Hej PJL

Har selv et Asus A7V8X DeLuxe med en Seagate SATA HD.

Har du husket at sætte jumperne rigtigt???

Har du hentet den rigtige driver, brug evt. Asus's hjemmeside i Tyskland,
det er en FTP side. Hvis du har samme bundkort som mig i version 2.0 så mail
mig lige da jeg har den driver liggende, det kan være lidt svært at finde
den rigtige fil. Der er 5 forskellige, der har lavet chipset til A7V8X
bundkortene.

Det lyder mest af alt som om du ikke har fundet den rigtige driver, havde
samme problem i starten. Driverne fra Asus er bedre end de forskellige HD
producenters driver.

--
Med Venlig Hilsen
Anders Ugelvig

Byt --(a)-- med @

Fra : Per Juul Larsen

Dato : 05-12-03 08:37

Hej og tusinde tak for tilbudet Anders.
Send gerne din bios. Hvad er det for jumpere?
På bundkort eller HD ?

mh per

Fra : Per Juul Larsen

Dato : 05-12-03 11:51