Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Hastighed på CF kort
Fra : Peter

Dato : 04-12-03 16:56

Hej

Jeg har et Canon IXUS 400 og planer om at købe et 512 MB Compact Flash Card
fra Dane-Elec.
Er der nogen der har erfaringer med CF kort fra Dane-Elec?

Jeg kan på Dane-Elec's hjemmeside se at de har to typer CF-kort: Compact
Flash Card og Compact Flash Card XTREME som de opgiver til at være noget
hurtigere, men også 400 kr. dyrere.
Vil der være en mærkbar forskel på disse to kort i et Canon IXUS 400?

mvh
Peter

Fra : KNL DtP

Dato : 04-12-03 17:27

"Peter" <nospam@nospam.dk> skrev i en meddelelse news:bqnlfa$1kv$1@sunsite.dk...

> Vil der være en mærkbar forskel på disse to kort i et Canon IXUS 400?

Nu ved jeg ikke hvor meget hurtigere EXTREME udgaven er, men jeg tror næppe at
du kan udnytte den ekstra hastighed. Hvis du optog f.eks. 8 billeder i 6
MegaPixels i RAW-format, og kameraet virkelig skulle til at svede for at gemme
billederne, så vil du måske vinde et sek. eller to - men er det 400 kr. værd?

Køb du hellere et godt kvalitetskort på 512 Mb, og spar de 400 kr. Jeg kender
ikke lige Dana-Elec, men prøv og se her:

http://www.robgalbraith.com/bins/multi_page.asp?cid=6007

http://www.dpreview.com/articles/mediacompare/

Du kunne jo passende bruge de sparede penge på en USB 2.0-kortlæser.

MVH

Kristian
www.knl-dtp.dk

Fra : Richard

Dato : 04-12-03 20:16

Peter wrote:
> Jeg kan på Dane-Elec's hjemmeside se at de har to typer CF-kort: Compact
> Flash Card og Compact Flash Card XTREME som de opgiver til at være noget
> hurtigere, men også 400 kr. dyrere.

Hastigheden ser du sikkert på deres hjemmeside - og check samtidig
strømforbruget også. Det unikke ved Express-kortet er, at du registrerer
det hos Danelec og derefter har ombytningsservice verden over. (Svjv får
du tilsendt et mod fakturering og skal så blot sende det defekte retur
for kreditering inden for en bestemt tidsfrist.

Smart til folk, der rejser meget ude i verden

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK

Fra : TT

Dato : 04-12-03 21:46

Nu er det slet ikke sikkert, at det er almindeligt med problemer med
Dane-Elec, men forleden stødte jeg på nogle temmeligt dårlige anmeldelser af
Dane-Elec's SD cards. Du kan læse dem her:
http://www.edbpriser.dk/hardware/produktbedom.asp?ID=1704797929

Venlig hilsen
Tom

Fra : Peter

Dato : 05-12-03 14:57

Tak for svarene.

Jeg kan på dpreview se at Kingstons CF-kort er væsentlig hurtigere end
Dane-Elecs. Da jeg kan se på edb-priser at de kan fås næsten lige så
billigt, vil jeg i stedet prøve at købe et Kingston kort.

I min manual til mit Canon IXUS 400 er der kun nævnt CF-kort op til 256 MB.
Er det fordi det kun kan anvende kort op til denne størrelse? Eller fandtes
der blot ikke større CF-kort da manualen blev skrevet? Kort sagt kan IXUS
400 anvende 512 MB og 1 GB kort?

mvh

Peter

Fra : TT

Dato : 06-12-03 10:40

Compact Flash fåes op til 1024 mb.
IXUS skal bruge type I-kort, som også fåes helt op til 1024.
S50 kan bruge begge typer.
Hvad forskellen er på de to typer ved jeg ikke.

Venlig hilsen
Tom

Fra : Tom

Dato : 06-12-03 15:25

> Compact Flash fåes op til 1024 mb.

nope de fås flere steder op til 4 GB og et enkelt firma fremstiller også med
6 GB men så koster det også 75.000 Kr (uuuaaaaahh)

--
Tom

Fra : TT

Dato : 06-12-03 10:54

Jeg kan se på Steves Digicams (www.steves-digicams.com) at Compact Flash kan
fåes i størrelser helt op til 4 gb, så fremtiden skulle vist være sikret i
forhold til størrelsen på kortene!
Der står også, at for at kunne bruge kort større end 2 gb, skal kameraet
understøtte FAT-32. Der er en liste over sådanne kameraer ( S50 kan). Mere
om de forskellige kort finder du her:
http://www.steves-digicams.com/high-capacity_storage.html .
Her er et link til Rob Galbraith's Compactflash Compare Database: