Opdatering af BIOS
Fra : Ding-Dong

Dato : 04-12-03 16:35

Pænt Goddag.

Jeg har reinstalleret min maskine og tænkte at jeg så ville lære hvordan man
opdatere sin BIOS.
Jeg plejer at sige 'jeg er en NET-KLOVN og IT-SPASSER' men det er ikke så
grælt som det lyder...jeg skal blot vejledes grundigt:c)
Mit bundkort er et ASUS A7N8X Deluxe og umiddelbart kan jeg se at min BIOS
er 1002.A. Jeg har været inde på asus.com og fandt en masse BIOS'er men jeg
ka' ikke gennemskue hvilken en jeg skal hente. Nogen der har et bud?
Jeg har installeret asus update fra den skive der fulgte med bundkortet, ka'
det bruges til noget?
Med venlig hilsen

Ding-Dong

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 04-12-03 19:36

"Ding-Dong" <dingdong@noanalheroes.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> ka' ikke gennemskue hvilken en jeg skal hente. Nogen der har et bud?
> Jeg har installeret asus update fra den skive der fulgte med bundkortet,

Hvis du absolut vil opdatere bios, så skal du selvfølgelig vælge den nyest,
som ser ud til at være 1007. Bemærk lige, at du først skal finde ud af
hvilken pcb version du har. Det skulle stå på mb.
Hvis du bruger Asus update burde det kunne ske automatisk, at den finder den
rigtige bios. Men jeg har ikke prøvet det, så måske skal du også her selv
vælge version.

Kurt

Kurt

Fra : Ding-Dong

Dato : 04-12-03 22:01

Kurt B. Andersen skrev i en meddelelse
> [...]
den
> rigtige bios. Men jeg har ikke prøvet det, så måske skal du også her selv

Hvad er pcb?

Ding-Dong

Fra : Gnistn

Dato : 04-12-03 22:50

"Ding-Dong" <PIP@PIP.PIP> wrote in message

> Hvad er pcb?

PCP=Printed Circuit Board

Og i denne anledning henvises der til dit bundkort.

Der sidder som regel et klistermærke et sted på bundkortet med nogle numre
efterfulgt revisions versionen,
f.eks. 43567864256766 v1.2

--
Venlig hilsen
Gnistn

Fra : Ding-Dong

Dato : 04-12-03 23:15

Gnistn skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Og i denne anledning henvises der til dit bundkort.
>
> Der sidder som regel et klistermærke et sted på bundkortet med nogle numre

Mange tak, jeg har fundet det efter en intens søgen og med støtte via
TeamSpeak, fra nogen venner der har samme slags bundkort, og nu har jeg fået
opdateret og samtidig lært lidt der også:c)
Tak for hjælpen til jer alle.
Med hygsom hilsen

Ding-Dong