Hvilke biler, der ér bedst, globalt set (E~
Fra : Mogens Knudsen

Dato : 04-12-03 16:31

Die Zuverlässigkeitsprobleme von Mercedes-Benz strahlen offenbar auf
das Image der Marke ab. Bei der ADAC-Rangliste der Image-stärksten
Automarken hat BMW jetzt die Stuttgarter von Rang eins verdrängt. Auf
den Plätzen drei und vier folgen Porsche und Audi. Toyota schob sich
erstmals an Volkswagen vorbei auf Platz fünf. Einen deutlichen Sprung
nach vorn machte Honda von Rang zwölf auf sieben.

ADAC Ranglisten er altså som følger - læg mærke til, at der bedømt ud
fra en række faktorer (se længere nede):
1) BMW
2) MB
3) Porsche
4) Audi
5) Toyota
6) VW

Der so genannte AutomarxX wird vom Automobilclub zusammen mit dem
Gelsenkirchener Center of Automotive Research in regelmäßiger Folge
erarbeitet und bewertet die wichtigsten Automarken nach Kriterien wie
Markenimage, Fahrzeugqualität, Marktstärke, Technik- und Markentrends
sowie Unternehmensleistung.

/Mogens

Fra : Michael Kirkegaard

Dato : 04-12-03 16:49

> [...]
> erarbeitet und bewertet die wichtigsten Automarken nach Kriterien wie
> Markenimage, Fahrzeugqualität, Marktstärke, Technik- und Markentrends

Hej Mogens.
Kan du fortælle mig hvad "dk" i "dk.fritid.bil" står for?

Fra : Ukendt

Dato : 04-12-03 16:51

"Michael Kirkegaard" <mki@MASTERtele2adsl.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Kan du fortælle mig hvad "dk" i "dk.fritid.bil" står for?

Intet andet at gruppen ligger på danske servere.

Du tror vel ikke ad 'dk.' står for at sproget *kun* må være dansk..?

Hr. Bjørn

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 04-12-03 16:57

On Thu, 4 Dec 2003 16:51:21 +0100, "Bjørn Jørvad" <mrbear_ AT
-post.tele.dk> wrote:

> [...]

Se Bjørns svar

>Intet andet at gruppen ligger på danske servere.

Enig

>Du tror vel ikke ad 'dk.' står for at sproget *kun* må være dansk..?

Nope - det har ikke noget med sagen at gøre!

Oversat til dansk står der noget med, at følgende elementer har været
med til at bedømme bilmærkerne - ranglisten kan du vel finde ud af:
Markenimage - image
Fahrzeugqualität - bilernes kvalitet
Marktstärke - markedsstyrken
Technik- und Markentrends - trend vedr. marked og teknik
Unternehmensleistung - bilforhandlernes ydelser

/Mogens

Fra : Ukendt

Dato : 04-12-03 16:59

KLIP

> Nope - det har ikke noget med sagen at gøre!

For god ordens skyld behøver brugerne heller ikke at være danske
statsborgere eller for den sags skyld være bosiddende i Danmark.

Hurraaaaa for "Indernettet"...

Hr. Bjørn

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 04-12-03 17:18

"Bjørn Jørvad" <mrbear_ AT -post.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Hurraaaaa for "Indernettet"...

LOL

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 04-12-03 17:00

On Thu, 04 Dec 2003 16:56:31 +0100, Mogens Knudsen
<dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> wrote:

>Technik- und Markentrends - trend vedr. marked og teknik

Nope - ikke marked, men mærke :)

>Unternehmensleistung - bilforhandlernes ydelser

Såvel salg som værksted

/Mogens

Fra : Michael Kirkegaard

Dato : 04-12-03 19:46

> [...]
> Marktstärke - markedsstyrken
> Technik- und Markentrends - trend vedr. marked og teknik
> Unternehmensleistung - bilforhandlernes ydelser

Jeg er glad for at du så min pointe: Ikke alle taler/læser tysk.
Det ærgrer mig bare lidt, når jeg misser et indlæg, fordi jeg ikke forstår
tysk

Det var bare det.......

Michael

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 04-12-03 19:57

Michael Kirkegaard wrote:

> Jeg er glad for at du så min pointe: Ikke alle taler/læser tysk.
> Det ærgrer mig bare lidt, når jeg misser et indlæg, fordi jeg ikke
> forstår tysk

Jeg synes nu, det er fint, der bliver lagt god info ud, selvom ikke alle kan
forstå det.

Jeg ville i hvert fald være ked af at skulle undvære mange gode artikler fra
tyske blade, fordi enkelte ikke kan læse tysk.

Der er til gengæld ofte en, der gider oversætte de vigtigste pointer, hvis
man spørger.

--
Jan W Nielsen

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 04-12-03 20:02

On Thu, 4 Dec 2003 19:57:03 +0100, "Jan W Nielsen"
<intetsvar@farvelogtobak.dk> wrote:

> [...]

Jow, jow - jeg forstår og oversætter som regel gerne.

>Jeg synes nu, det er fint, der bliver lagt god info ud, selvom ikke alle kan
>forstå det.

OK

> [...]

Enig

>Der er til gengæld ofte een, der gider oversætte de vigtigste pointer, hvis

:)

/Mogens

Fra : Ukendt

Dato : 04-12-03 20:16

"Michael Kirkegaard" <mki@MASTERtele2adsl.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Jeg er glad for at du så min pointe: Ikke alle taler/læser tysk.
> Det ærgrer mig bare lidt, når jeg misser et indlæg, fordi jeg ikke
forstår
> tysk

Det er naturligvis fuld forståeligt.

> Det var bare det.......

Det er da også en klar fordel at det overvejende sprog, der benyttes i
denne NG, er dansk.

Hr. Bjørn

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 04-12-03 20:30

On Thu, 4 Dec 2003 20:16:20 +0100, "Bjørn Jørvad" <mrbear_ AT
-post.tele.dk> wrote:

>Det er da også en klar fordel at det overvejende sprog, der benyttes i
>denne NG, er dansk.

Hva' så med alt det engelske, de unge mennesker fyrer af nu om
stundere, do !!!

/Mogens

Fra : Ukendt

Dato : 04-12-03 20:31

KLIP

> Hva' så med alt det engelske, de unge mennesker fyrer af nu om
> stundere, do !!!

LOL .........!....

Hr. Bjørn

Fra : hanzen

Dato : 04-12-03 17:13

> [...]
> >
> Hej Mogens.
> Kan du fortælle mig hvad "dk" i "dk.fritid.bil" står for?

Deutsche Kraftfahrzeuge ??????????
--
hilzen
hanzen

Hvorfor hedder det rødgran når det burde hedde grøngran?

Fra : Fly Christensen

Dato : 04-12-03 19:46

On Thu, 4 Dec 2003 17:12:40 +0100, "hanzen" <hanzen@removemailme.dk>
wrote:

[snip någt tøsk]

>Deutsche Kraftfahrzeuge ??????????

ROFLMAO

Fly

--
In space nobody will hear your cream

Fra : Thomas Krath

Dato : 04-12-03 22:08

> Kan du fortælle mig hvad "dk" i "dk.fritid.bil" står for?

Til en anden gang, hvis du ikke forstår tysk:
http://babelfish.altavista.com/

--
Mvh/Thomas Krath
http://bilimport.tkrath.dk - guide

Fra : Kim Kristensen

Dato : 04-12-03 19:35

> [...]
> erarbeitet und bewertet die wichtigsten Automarken nach Kriterien wie
> Markenimage, Fahrzeugqualität, Marktstärke, Technik- und Markentrends

Hej Mogens

Nu står der ganske vist globalt set og Europa, men det er vel i
virkeligheden Tyskland selv om der var en lille gnom der engang havde de
tanker (Europa=Tyskland). Fra den undersøgelse har man også pillet et
delresultat ud, det er ifølge www.bilbasen.dk

" ADAC offentliggør imidlertid også et delresultat, nemlig kundernes
relative tilfredshed med egne biler. Og her går det helt galt for Mercedes,
som havner på en 33. plads lige efter Volkswagen. Kun Land Rover klarer sig
dårligere, og både Mercedes og VW placerer sig efter Fiat, som traditionelt
er langt nede på listen i den slags undersøgelser."

Og så er de seks første:
1 Toyota
2 Subaru
3 Honda
4 Mazda
5 Nissan
6 Mitsubishi
8 Porsche
11 BMW (som den deler med Volvo og Hyundai)
26 Audi
32 VW
33 MB

Så nå du mener bedst (nå der nu står Image-stärksten) er det vel til at
stive imaget af, score eller føre sig frem.

En undersøgelse som Interbrand har lavet for 2002, og som Businessweek har
offentliggjort under overskriften "THE 100 TOP BRANDS" og med en liste som
hedder "The Global Brand Scoreboard" ser det lidt anderledes ud. Her er alle
former for brands med og ikke overraskende ligger Coca-Cola nummer 1, for
køretøjer af en eller anden art er rækkefølgen:

10 Mercedes
11 Ford
12 Toyota
18 Honda
20 BMW
38 Volkswagen
46 Harley-Davidson
79 Caterpillar

Med venlig hilsen Kim

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 04-12-03 20:08

On Thu, 4 Dec 2003 19:34:43 +0100, "Kim Kristensen"
<kim01@kristen_nospam_sen.tdcadsl.dk> wrote:

>Hej Mogens

God aften i stuen :)

> [...]
>virkeligheden Tyskland selv om der var en lille gnom der engang havde de
>tanker (Europa=Tyskland). Fra den undersøgelse har man også pillet et

Når man nu læser lidt på dit link
www.bilbasen.dk/nyheder/bilnyheder/show_article.asp?id=2193
bør man ikke tillægge dé undersøgelser ret meget, idet de kommer frem
til vidt forskellige resultater.

Jeg bed mærke i denne, fordi ADAC lagde navn til -> dét er/var for mig
væsentlig for indholdets værdi! - (det samme med ADAC Reifentest)

/Mogens

Fra : Kim Kristensen

Dato : 04-12-03 20:51

> [...]
>
> Jeg bed mærke i denne, fordi ADAC lagde navn til -> dét er/var for mig
> væsentlig for indholdets værdi! - (det samme med ADAC Reifentest)

Ja det virker ærlig talt lidt uldent med så forskellige udfald, alt efter
hvilke resultater der bliver lagt sammen. Totalt set ligger MB nummer 2,
trækker man nogle af faktorerne fra ryger MB ned som anden sidst.

Med venlig hilsen Kim