.dk domæne til adsl forbindelse
Fra : Keld Nygaard

Dato : 04-12-03 14:56

Hi
Hvis man gerne vil have et .dk domæne til at pege på en ADSL forbindelse
(TDC) - hvordan griber man så det an?

/Nygaard

Fra : Claus O

Dato : 04-12-03 16:07

"Keld Nygaard" <keld@wapse.dk> wrote

> Hvis man gerne vil have et .dk domæne til at pege på en ADSL forbindelse
> (TDC) - hvordan griber man så det an?

1/ Man finder en 'egnet' gruppe at spørge i (selvom der kan være flere
afh. om dns, server software etc. Her er det jo mest xDSL fra div. udbydere.

2/Man (eller de der har kontrol over domæne) opsætter div. records på
navneserveren til at pege på tildelte TDC ip-adr. Man åbner derefter eks. port 80
på netværket/serveren til at lytte efter "gæster" og igen afh. af software, opsættes
domænet således det eks. svarer på index.html or whatever (sikkert glemt en hel
del i processen.....).
Det kan være du kan bruge dette link: http://www.zoneedit.com/doc/faq.html?

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 04-12-03 17:05

Keld Nygaard skrev i et indlæg på usenet:
> Hvis man gerne vil have et .dk domæne til at pege på en ADSL
> forbindelse (TDC) - hvordan griber man så det an?

Det kan gøres på flere måder.

Den nemmeste er nok den, som jeg bruger til mit domæne jve.dk.

Jeg kontaktede en udbyder - i dette tilfælde www.pi.dk og der oprettede
jeg et domæne og et lille web-hotel.

Hjemmeside og email ligger stadig fysisk hos Tdc og fungerer som altid
har gjort.

Hvis man så bruger mit domæne-navn til web = www.jve.dk - så smider den
bare gæsterne videre til den rigtige hjemmeside.

Det samme med email - hvis man sender til jan@jve.dk - så bliver mailen
bare sendt videre til min email hos Tdc.....

Så alt virker som det har gjort tidligere med den undtagelse, at man kan
bruge domænenavnet, der er noget nemmere at huske end den ret lange
adresse til tdc-hjemmesiden.

Email: jan@jve.invalid Web: www.jve.dk
Erstat invalid med dk ved mail - men usenetindlæg bør besvares i
gruppen.

Fra : Keld Nygaard

Dato : 04-12-03 18:40

> Det kan gøres på flere måder.