Ikke ind i min Bios!
Fra : Freedom

Dato : 04-12-03 14:19

Er der nogle der ved Hvad der er galt når jeg ikke kan komme ind i Bios'en
og ændre på opstillingen, hvor ligger problemet så? Er det motherboarded der
er noget galt med?

Jeg mener det er en VGI bios..(står når maskinen starter op)

Iben

Fra : Jens Gregersen

Dato : 04-12-03 14:22

> Er der nogle der ved Hvad der er galt når jeg ikke kan komme ind i
> Bios'en og ændre på opstillingen, hvor ligger problemet så? Er det
> motherboarded der er noget galt med?

Kan du ikke specificere problemet lidt yderligere? Altså kan du slet ikke
komme ind i bios eller gemmer den bare ikke de ting du ændrer?

--
Jens Gregersen, 9670 Løgstør
Fjern dyret ved henvendelse via mail

Fra : Freedom

Dato : 04-12-03 14:28

"Jens Gregersen" <jgFLODHEST@stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Jens Gregersen, 9670 Løgstør
> Fjern dyret ved henvendelse via mail
> Svar venligst under det du citerer og klip det, du ikke svarer på, væk

Jo det kan jeg da.

Problemet er at jeg ønsker at ændre opsætningen så jeg kan boote fra en
diskette. Når jeg klikker på DEL kommer den blå skærm op, jeg flytter så
pilen ned til hvor jeg vil ind. ENTER og så er jeg inde, når jeg så vil
navigere med pilen så vupti, er skærmen sort, men kun lidt af den oprindelig
skærmbillede jeg kan se.....

Jeg har aldrig set noget lignende;) Og ved ikke hvad jeg skal gøre!
Iben

Fra : Ukendt

Dato : 04-12-03 15:08

Freedom wrote:

> [...]
> navigere med pilen så vupti, er skærmen sort, men kun lidt af den oprindelig

Dvs. den crasher i selve Bios-setup.
Det kan skyldes defekt hardware, eller måske korrupt Bios.
Har du ikke nogen problemer på andre tidspunkter, virker den fint til
daglig brug?

Kan vi få en liste over hardwaren?

Fra : Freedom

Dato : 04-12-03 17:31

"Jens C. Hansen [Odense]" <"[usenet]±[greylion]=[dk]"> skrev i en meddelelse
> Dvs. den crasher i selve Bios-setup.
> Det kan skyldes defekt hardware, eller måske korrupt Bios.
> Har du ikke nogen problemer på andre tidspunkter, virker den fint til
> daglig brug?

Ja, der er ikke nogle problemer;)

> Kan vi få en liste over hardwaren?

Uha, altså det er en pentium 4, 2.4 Ghz, der er DVD og Brænner i den, er det
det du mener?

Iben

Fra : Kim

Dato : 04-12-03 15:31

"Freedom" <nomail@nomail.dk> skrev
> Jeg har aldrig set noget lignende;) Og ved ikke hvad jeg skal gøre!
> Iben

Forslag: prøv evt. at resette Bios ved hjælp af en lille jumper.
Det kan man på mit MB.
Mvh Kim

Fra : Freedom

Dato : 04-12-03 17:32

"Kim" <no@spam.dk> skrev i en meddelelse
> "Freedom" <nomail@nomail.dk> skrev
>
> Forslag: prøv evt. at resette Bios ved hjælp af en lille jumper.
> Det kan man på mit MB.
> Mvh Kim

Okay, mener du jeg skal sætte en jumber i HD'en?

Iben

Fra : Ukendt

Dato : 04-12-03 20:13

Freedom wrote:
> "Kim" <no@spam.dk> skrev i en meddelelse

> Okay, mener du jeg skal sætte en jumber i HD'en?

Nej, der er en lille jumper på bundkortet, som typisk hedder noget i
retning af Reset_CMOS.
Brug den (sluk pc'en, flyt jumperen til modsat stilling, vent et par
sekunder, flyt den tilbage til udgangsstillingen).
Den "nulstiller" Bios'ens indstillinger til det, de var fra fabrikken
(kaldes default).

Fra : Kim

Dato : 04-12-03 20:44

> [...]
> sekunder, flyt den tilbage til udgangsstillingen).
> Den "nulstiller" Bios'ens indstillinger til det, de var fra fabrikken

Du kan læse om hvordan i Manualen til MB. Hvis du ikke har
Manualen, kan du finde informationen på nettet.
Mvh Kim

Fra : Erling

Dato : 05-12-03 15:49

"Freedom" <nomail@nomail.dk> skrev i en meddelelse

> "Kim" <no@spam.dk> skrev i en meddelelse

> Okay, mener du jeg skal sætte en jumber i HD'en?

Jeg troer du skal samle kabinettet igen og kontakte en der ved en smule mere
end dig om it-hardware. Det der kan kun gå galt.

egu

Fra : Jesper

Dato : 04-12-03 21:06

Eller pille batteriet ud i 5 min -- sætte det i igen -- og vupti er bios
tilbage fra scratch !!!

MVH

Jesper