Opslag i Kirkebøger eller andet historisk ~
Fra : Benny Rytter

Dato : 04-12-03 12:57

Er der nogen der kan hjælpe med at finde bare eet eller andet der kan hjælpe
det videre opklaringsarbejde.

Jeg har følgende data:
Min farmor Elva Aase Harriet Svendsen (f. Jensen) er født Korskilde, Greve
Mark, Greve sogn 02041921 d. 28011981 Nathanaels Sogn

Døbt Kildebrønde Kirke 28081921
Præst:
H. Ostermann
Huemoder:
Ellen Erna Nielsen - Kildebrønde
Faddere:
Arbm. Aksel Hansen Poulsen - Kildebrønde
Arbm. Anton Pedersen - Roskilde

Min Oldemor Bodil Magdalene Larsen (gift Jensen) f. 03071893 d. 05081969
(ifølge d. elektroniske kirkebog født i københavn)

Min oldefar Fabriksarbejder Niels Henry Jensen f. 07101888 d. 30071972
(måske født i Greve)

Oldeforældre er viet 10051914 - men hverken i Kildebrønde eller Greve
Oldeforældres dødsfald er heller ikke registreret i Greve.

mvh

Benny Rytter

Fra : Arne Alexandersen

Dato : 07-12-03 00:49

Jo, iflg. Solrød lokalhistoriske Arkivs database (mere end 60.000 personer)
er din oldemor Bodil Magdalene Larsen født 3/7 1893 i Kamstrup, Vor Frue
sogn, Sømme herred, Roskilde amt og din oldefar Niels Henry Jensen er født
7/10 1888 i København på Fødselsstiftelsen.
Så skrev du at din farmor, Elva Aase Harriet Svendsen er født på
Korskilde(gård) i Greve (= matr.nr. 22a), hvortil jeg spørger, hvordan idet
ejeren af denne gård i perioden 1916-1927 hed Hans Christensen.
Jeg forsker meget i Københavns Vestegn, og er derfor meget interesseret
heri, hvor jeg har mange aner.
Du kan kontakte mig på min mail-adresse
arne_alexandersen@post.tele.dk
HEJ