MB 190 2,5 D
Fra : Claus Rasmussen

Dato : 04-12-03 11:11

Hej med jer
Er der en som kan fortælle hvordan man lettest kommer ind til
blæsermotor/varmeapparat? Bilen er fra 1988.
V.h.
Claus

Fra : Søren B. Andersen

Dato : 04-12-03 11:33

"Claus Rasmussen" <cgr@compaqnet.dk> skrev i en meddelelse
> Hej med jer
> Er der en som kan fortælle hvordan man lettest kommer ind til
> blæsermotor/varmeapparat? Bilen er fra 1988.
> V.h.
> Claus

Hej Claus.
Jeg har selv en 190´er, hvor jeg har været inde ved begge
dele. Nu kan jeg jo ikke huske det i detaljer, fordi det er
flere år siden. Begge dele er trælse at komme til. Blæseren skal du til
udefra, ved at grave dig ned mellem
motoren og frontruden.
Varmeapparatet finder du under instrumentbordet, ved at fjerne kardanbox og
så vidt jeg husker også hele instru-
mentpanelet.

Blæseren kan ofte hyle om vinteren, hvis det er det, som
er problemet, skal du ned udefra motorrummet, eller du
kan vælge at vente til foråret, så forsvinder det af sig selv
igen.

Mvh. Søren

Fra : Claus Rasmussen

Dato : 04-12-03 11:43

Halløjsa Søren - Det er netop hyleriet som er problemet. Lyden går lige i
kraniet
Tak for hjælpen, jeg starter udefra og håber jeg finder kilden. Hav en god
jul.
V.h.
Claus

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 04-12-03 11:47

On Thu, 4 Dec 2003 11:43:04 +0100, "Claus Rasmussen"
<cgr@compaqnet.dk> wrote:

>Halløjsa Søren - Det er netop hyleriet som er problemet. Lyden går lige i
>kraniet
>Tak for hjælpen, jeg starter udefra og håber jeg finder kilden.

Pift! - ka' du ikke anvende Volvo 240-tricket, hvor man ved den samme
fejl smører lidt ved brug af en spraydåse, påmonteret et langt rør?

/Mogens

Fra : Claus Rasmussen

Dato : 04-12-03 11:57

Hej Mogens
God ide, værd at prøve. Tak
Claus

Fra : Søren B. Andersen

Dato : 04-12-03 11:52

Selv Tak og selv god Jul.

Jeg synes ikke hyleriet er så slemt, men nu er det også fruen og datteren
som kører mest i den. Jeg har makket med den et par gange. Jeg har skiftet
den med en fra en
reservedelsbil jeg har stående, den hylede også, så pillede
jeg den ud igen og smurte den, men den hyler fortsat.
Jeg tror man skal købe en ny, for at være sikker.

Mvh Søren,
MB 190 2,3 D,
Caravelle 2,5 TDI